Stalen Big Honzo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Mooi Project hoor :-q

Je krijgt er gelijk zin van om je vrouw en honden de deur uit te schoppen en lekker een paar weken te gaan bikepacken :winkie:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Dank allemaal!
Qprs schreef: di 25 mei 2021, 19:31
Nee, die kende ik nog niet. Goede lijst, dank voor de link :-q
You're welcome :) Ben benieuwd wat het wordt :)
Pat. schreef: wo 26 mei 2021, 11:23
Je krijgt er gelijk zin van om je vrouw en honden de deur uit te schoppen en lekker een paar weken te gaan bikepacken :winkie:
Gewoon meenemen toch? :) Over een hond mee bikepacken zag ik laatst op bikepacking.com ook nog wat staan ;)

En nog even wat foto's van hoe 'ie z'n meeste kilometers gaat maken:

Afbeelding

Afbeelding

Een combinatie van Apidura, Ortlieb en Agu tassen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik snap de bedoeling, maar zonder is ie mooier :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Zo, de nieuwe vork is binnen:

Afbeelding

Een stalen Bombtrack BPS. 'k Wilde eigenlijk het carbon exemplaar BPC kopen tot deze gebruikt voorbij kwam met alleen wat montagesporen. Nu nog even op de juiste steekas en remadapter wachten, en dan kan 'ie erin :)
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Honzo frame, top frame!
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Ha, bedankt!

Bevalt prima die Honzo, ben benieuwd hoe 'ie rijdt met starre vork.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15565
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ook, rijden dus met dat ding. Ik heb de eerste 'overnighter' van het seizoen er al weer op zitten ;)
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Vond het er afgelopen weekend ook echt wel heel mooi weer voor. Maar helaas, ik stond een huis te verven...

Gelukkig blijft het weerbericht positief, kijken of er binnenkort weer eens een keer TNNZ te rijden is :)
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Rondje bikepacking in Frankrijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Even een kleine schop. Ben ook in de markt voor een rigid vork voor de Honzo en ben benieuwd hoe het bij jou bevalt. Wat is nu je BB hoogte geworden?
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Zal 'm thuis even meten, nu met Honzo in bikepacking setup in Griekenland en geen meetlint op de paklijst. (-:

Starre vork bevalt prima, ook met 175mm cranks en 27.5x2.8 prima te doen, een concreet getal voor de BB hoogte volgt ;)

En als je dezelfde vork bestelt, de steekas wordt apart verkocht en is niet een heel erg courante maat. Gelijk meebestellen is het makkelijkst. TA-F604 is het onderdeelnummer van Bombtrack:

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 5#p2669675

Verder de Honzo, still going strong. Remmen gedowngrade van Tech3V4 met 203mm geventileerde schijven naar Tech3X2 met 180mm schijven voor uitwisselbaarheid, verkrijgbaarheid en kwetsbaarheid tijdens vooral transport in't vliegtuig. Forumslader toegevoegd voor opladen electronica via de naafdynamo, en verder jaarlijks een oliewissel bij elk wielset en daarnaast eigenlijk alleen maar banden aan't verslijten ;)
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Thanks! Ik prik er binnenkort een Enve MTN vork in. Lijkt overeenkomstig aan die van jou mbt AC lengte.

Axle To Crown 490mm – 44mm Rake Position
492mm – 52mm Rake Position

Fijne vakantie
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Oh dat gaat vast goedkomen. Bombtrack noemt dit geloof ik 500mm, rake weet ik zo even niet. Ontloopt elkaar vast niet zoveel in het uiteindelijke resultaat.

Enve is carbon toch? Benieuwd hoe die bevalt. Je reed jouw Honzo toch singlespeed, of ondertussen niet meer?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ja SS. Wilde het nu wel eens met een vaste vork proberen. Misschien wel wat kortere cranks monteren. Frame een keertje een ander kleurtje geven staat ook nog op de planning, maar bovenal blijft het gewoon een hele fijne en veelzijdige fiets. Pak toch vaak deze fiets voor de routes op de UHR.
Plaats reactie