Stalen Big Honzo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi man, I

Nog niet eerder gezien hier meen ik een Rohloff Honzo, en een fraaie kleur ook met verrassend zilveren velgen. En hele dikke remmen, heb je soms plannen voor het hooggebergte?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Geweldige build! En het eindresultaat is erg mooi!

Tipje: als je grotere foto's op het forum wilt dan kan je volgend aanpassen in je url:

Code: Selecteer alles

https://ep1.pinkbike.org/p5pb20663112/p5pb20663112.jpg
als je het cijfer tussen de eerste ''p5p'' aanpast worden ze steeds groter, dus p1p is het kleinst, en p6p het grootst (of zelfs p7p?!)
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Heckler40 schreef: ma 24 mei 2021, 13:11 Nog niet eerder gezien hier meen ik een Rohloff Honzo, en een fraaie kleur ook met verrassend zilveren velgen.
Dank! In de USA kwam ik online nog wel een Rohloff Honzo tegen, maar er meer vinden was toch lastig. Het lijkt of er voor een soortgelijk project dan toch eerder voor bijvoorbeeld Surly gekozen wordt. Gelukkig maar ;)

'k Vond het wel leuk om het ene wielset zilveren naven met zwarte velgen te kiezen en het andere wielset zwarte naven met zilveren velgen. Nu nog even wachten tot m'n voorste Dually velg binnen is, en dan is het tweede wielset ook compleet.
Heckler40 schreef: ma 24 mei 2021, 13:11 En hele dikke remmen, heb je soms plannen voor het hooggebergte?
Best wel een beetje overkill die remmen. ;) Maar met volle bikepacking kit zit er toch best een hoop dood gewicht op aan tassen met kampeerspullen, kookspullen, gereedschap, etc. En als ik dan ook nog eens de bergen in ga wil ik me om remmen geen zorgen maken. 'k Zal ook nog wel even wat foto's plaatsen met volle bepakking.
Patrick_V schreef: ma 24 mei 2021, 13:28 Geweldige build! En het eindresultaat is erg mooi!

Tipje: als je grotere foto's op het forum wilt dan kan je volgend aanpassen in je url:

[...]
Dank! Goede tip! Zeker op de grote foto's is wel te zien dat het nog niet helemaal klaar is, maar ik heb de foto's toch maar even een upgrade gegeven van 3 naar 5 ;)
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Ha mooi , dikke bak 😀👍
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ziet er goed uit. Vergeet niet je ontluchtingsnippel van je achterrem even af te dekken met zo'n rubbertje.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Onconventioneel, maar zeker geslaagd en speciaal :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi hoor, lekkere kleur en goeie combi met de zilveren velgen. :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mooi gelukt! Ik kan het niet goed zien op de foto's, heb je ook power in je stuurpen gemonteerd (of daarover gedacht)? :-q
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Dank allemaal!
Lars TB schreef: ma 24 mei 2021, 21:40 Onconventioneel, maar zeker geslaagd en speciaal :-q
Da's een leuk compliment, bedankt!
balboa schreef: ma 24 mei 2021, 21:19 Vergeet niet je ontluchtingsnippel van je achterrem even af te dekken met zo'n rubbertje.
Goed dat je het zegt! Was 'm inderdaad bijna vergeten :) De wielen bevallen 'r prima trouwens, 'k zal nog wel even een fotootje sturen. Binnenkort nog even wat liefde in de spaken en dan kunnen ze mee op reis :-q
Knakker29 schreef: ma 24 mei 2021, 22:13 Ik kan het niet goed zien op de foto's, heb je ook power in je stuurpen gemonteerd (of daarover gedacht)? :-q
Een lader zit er nu nog niet in, maar staat zeker wel op de wishlist. Wildkamperend zonder stopcontact nog net wat meer vrijheid hebben in navigatie met de smartphone lijkt me wel wat. Tot die tijd nog even met 2 powerbanks. Ook de Son verlichting komt er nog op, alleen nog even solderen...

Ook nog even wat foto's met 650B+ wielen. Het voorwiel is tijdelijk, en wordt ook nog een Velocity Dually met zilverkleurige naafdynamo. Ook nog even het achtertandwiel van 17T naar dezelfde 18T als het 29er wielset heeft. :)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zat me al af te vragen wat je ging doen met de 27.5 velgen uit je speclist :wink:
Mooi spul. :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Fourteen schreef: ma 24 mei 2021, 12:47

Afbeelding
Mooi geworden :-q

Is het een bewuste keuze om de dropouts maximaal naar achter te schuiven voor meer chainstay lengte? Nog los van de rijeigenschappen heb je nu geen ruimte meer om de slijtage van de ketting op te vangen, althans, zo lijkt het op de foto.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Interessante fiets. Een trailbike als bikepacking fiets gebruiken is eigenlijk best logisch, heel veel relaxter kan het niet volgens mij.
Fourteen schreef: wo 7 april 2021, 08:35
suravida schreef: di 6 april 2021, 19:36 Tot dusver heb ik me nog niet aan vorken gewaagd, ook omdat er al zoveel moois te krijgen is dat ik mijn meerwaarde nog niet weet.
500 a2c, nokken op andere plaatsen dan de concurrentie aanbiedt, en nóg meer ruimte voor een nóg bredere band? :)
suravida schreef: wo 7 april 2021, 08:57 Ok, goed punt. Maar de markt daarvoor is zó klein dat de vork zo duur wordt dat mensen toch maar op zoek gaan naar iets anders. :lol: (ik heb wel eens een offerte voor iemand die zoiets wilde gemaakt, en die is toen maar voor een Krampus vork gegaan :wink: )
Ik ben ook op zoek naar een hoge starre vork. Ben tot nu toe alleen de Whiskey carbon vork tegengekomen, die is ook best prijzig en als ik dit zo lees lijkt het alsof die extra centimeters hoogte heel duur zijn :lol:
Het is hier geen ponykamp!
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

ThaSingleTrackMastah schreef: di 25 mei 2021, 10:42 Ik zat me al af te vragen wat je ging doen met de 27.5 velgen uit je speclist :wink:
Mooi spul. :-q
Ha, twee wielsets inderdaad. 27.5x3.0 zal vooral in het buitenland zijn en het 29er wielset voor in Nederland. Wil ook nog eens 29x2.6 erop proberen. Mogelijkheden genoeg zo, mullet zou ook nog kunnen...
George schreef: di 25 mei 2021, 11:15
Mooi geworden :-q

Is het een bewuste keuze om de dropouts maximaal naar achter te schuiven voor meer chainstay lengte? Nog los van de rijeigenschappen heb je nu geen ruimte meer om de slijtage van de ketting op te vangen, althans, zo lijkt het op de foto.
Dank George!

'k Wilde nog even de mogelijkheid hebben om te goochelen met de tandwiel verhouding en wil ook nog even kijken of 29x3.0 erin past... maar daarna gaan er nog twee schakels uit om zo inderdaad de kettingslijtage te kunnen opvangen met de sliding dropouts.
Qprs schreef: di 25 mei 2021, 11:50 Interessante fiets. Een trailbike als bikepacking fiets gebruiken is eigenlijk best logisch, heel veel relaxter kan het niet volgens mij.
Dank! Komend van nul veerweg is die 150mm wel erg lekker ja, zeker in combinatie met de 27.5x3.0. Ben benieuwd wat het met bepakking gaat doen.
Qprs schreef: di 25 mei 2021, 11:50
Ik ben ook op zoek naar een hoge starre vork. Ben tot nu toe alleen de Whiskey carbon vork tegengekomen, die is ook best prijzig en als ik dit zo lees lijkt het alsof die extra centimeters hoogte heel duur zijn :lol:
Heb je de stalen Bombtrack BPS al gezien, en de carbon Bombtrack BPC? Die hebben een axle2crown van 500mm.

Bikepacking.com heeft een leuk lijstje starre vorken op de site staan:

https://bikepacking.com/index/forks-wit ... ge-mounts/
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Fourteen schreef: di 25 mei 2021, 12:20 Heb je de stalen Bombtrack BPS al gezien, en de carbon Bombtrack BPC? Die hebben een axle2crown van 500mm.

Bikepacking.com heeft een leuk lijstje starre vorken op de site staan:

https://bikepacking.com/index/forks-wit ... ge-mounts/
Nee, die kende ik nog niet. Goede lijst, dank voor de link :-q
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Uiterst geslaagd project! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie