Canyon Stoic , upgrades p12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

:P
Mrfrank schreef: zo 4 april 2021, 21:47 Heb je je vork goed kunnen afstellen?
Ja behoorlijk. Ik kwam.aan met de aanbevolen instellingen en na een run of 4 heb ik 5 PSI erbij gedaan, OTT een slag stugger gezet.... rondje erna weer snel terug naar fabrieksinstelling.

Rebound stond ook aardig. Dus daar ben ik afgebleven. HSC leek ook aardig ingesteld.op de standaard instelling.
Sag indicator zat 2 cm vanaf de bovenkant dus bijna alle veerweg gebruikt. En dat klopt wel. Landingen zijn niet hard daar.
Vorkje is echt prima, door de OTT ook geen last van de remknippen gehad. Die streek hij glad, met genoeg druk op het voorwiel had ik zelfs geen last met het achterwiel op de knippen. Maar daar zal de MM en HD combi ook wel aan meegeholpen hebben.


Verder meer genoten van de baan dan bezig geweest met de bike (en dat is een goed teken bij mij)
Ik heb de achtervering ook totaal niet gemist! Sterker nog, jumpen met een hardtail is echt leuker :bier:

Wat ik wel weet is dat Canyon een mooie no-nonsens-tons-of-fun bike heeft neergezet en de DVO Sapphire 34 hem goed complimenteerde!

Lars TB schreef: zo 4 april 2021, 22:25 Een niet-zwarte Canyon is niet generiek! Daar zijn er misschien maar 7 van op de hele wereld! :bier:

Vooruit.... ook misschien om hoe hij er nu bij staat
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Patrick_V schreef: zo 4 april 2021, 21:36
maverick76 schreef: zo 4 april 2021, 21:13 Je was alleen?
Nee hoor ... het park was vol :lol:

ik heb een tijdje met een andere Forumganger, Eric (of -k) opgetrokken.
Daarnaast ben ik inderdaad demoniac tegengekomen op z'n Snowdon en volgens mij nog eentje maar dat weet ik niet zeker meer.

Heel grappig hoeveel aandacht de Stoic trok. Ik liep na een tijdje bijna naast mijn schoenen :lol:

Veel complimentjes gehad, en dat voor een generiek merk :-q
Wat verwacht je met zo'n heerlijk opvallende kleurencombinatie op de fiets 8)

Jouw topic heeft mij al aan het twijfelen gezet of ik die saaie zwarte vork niet moet inruilen :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Patrick_V schreef: zo 4 april 2021, 21:36
maverick76 schreef: zo 4 april 2021, 21:13 Je was alleen?
Nee hoor ... het park was vol :lol:

ik heb een tijdje met een andere Forumganger, Eric (of -k) opgetrokken.
Daarnaast ben ik inderdaad demoniac tegengekomen op z'n Snowdon en volgens mij nog eentje maar dat weet ik niet zeker meer.

Heel grappig hoeveel aandacht de Stoic trok. Ik liep na een tijdje bijna naast mijn schoenen :lol:

Veel complimentjes gehad, en dat voor een generiek merk :-q
En niemand wilde even een plaatje schieten van je jumpies? :~
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nee gewoon geen tijd voor genomen, plaatjes zitten in mijn hoofd :D
Ik was meer bezig met genieten en ouwehoeren. Gelukkig gaat er zeker nog een 2e keer komen en dan ga jij mee :winkie:


ps... zo'n Stoic is echt wat voor jou....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Patrick_V schreef: ma 5 april 2021, 08:07 Ja behoorlijk. Ik kwam.aan met de aanbevolen instellingen en na een run of 4 heb ik 5 PSI erbij gedaan, OTT een slag stugger gezet.... rondje erna weer snel terug naar fabrieksinstelling.

Rebound stond ook aardig. Dus daar ben ik afgebleven. HSC leek ook aardig ingesteld.op de standaard instelling.
Sag indicator zat 2 cm vanaf de bovenkant dus bijna alle veerweg gebruikt. En dat klopt wel. Landingen zijn niet hard daar.
Vorkje is echt prima, door de OTT ook geen last van de remknippen gehad. Die streek hij glad, met genoeg druk op het voorwiel had ik zelfs geen last met het achterwiel op de knippen. Maar daar zal de MM en HD combi ook wel aan meegeholpen hebben.
Bedenk wel dat een vork voor het springen heel anders ingesteld moet worden dan voor 'gewoon' rijden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Wil met dit onderwerp de SYS niet 'bevuilen' maar intuitief denk ik compressie wat verder dicht, rebound verder open (sneller dus)?
Heb daar laatst op Mook niet de tijd voor genomen, maar ben dat zeker een volgende keer van plan.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Maar tijdens het gewoon rijden spring je toch ook wel eens? Zeker in bikeparks in het buitenland.
Waarop stel je hem dan af?
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

vooral tragere rebound anders word je na de landing gelanceerd
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

Patrick_V schreef: zo 4 april 2021, 21:36
maverick76 schreef: zo 4 april 2021, 21:13 Je was alleen?
Nee hoor ... het park was vol :lol:

ik heb een tijdje met een andere Forumganger, Eric (of -k) opgetrokken.
Daarnaast ben ik inderdaad demoniac tegengekomen op z'n Snowdon en volgens mij nog eentje maar dat weet ik niet zeker meer.

Heel grappig hoeveel aandacht de Stoic trok. Ik liep na een tijdje bijna naast mijn schoenen :lol:

Veel complimentjes gehad, en dat voor een generiek merk :-q
Hoi! Die Erik was ik dus. :)
Helaas moest ik al vrij snel er weer vandoor vanwege paasei verplichtingen bij de schoonouders maar het bikepark was zeker mooi.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Singletrack Sundays schreef: ma 5 april 2021, 12:50 Maar tijdens het gewoon rijden spring je toch ook wel eens? Zeker in bikeparks in het buitenland.
Waarop stel je hem dan af?
Op wat je normaal rijdt en dan aanpassen als je ergens anders rijdt. Wordt het heftiger iets HSC erbij of wat minder SAG als je normaal wat aan de ruime kant zit.

Imho moet je met zo'n vork niet naar één setting voor alles willen gaan.

Tip, volgende rondjes één variabele per keer aanpassen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is een compleet andere afstelling hiervoor niet een beetje overdreven?
1) Het zijn nu ook weer geen giga sprongen en drops of dirt jumpen waar je de landing gelijk in oploop overgaat en je je snelheid echt uit die landing moet halen...
2) Genoeg tracks die met wat kombochten en sprongen beginnen of eindigen alvorens een bos in te duiken met wortels, rock gardens, etc... of eruit te komen wat je ook met 1 afstelling moet afdekken. Of die in een bikepark gewoon naast elkaar liggen en om en om rijdt zonder iedere keer afstellingen te wijzigen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Niks voor mij om bij elke afwijkende rit van normaal ik mijn vork moet gaan lopen tunen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Niks voor mij om bij elke afwijkende rit van normaal ik mijn vork moet gaan lopen tunen.

Laatst brak het schuifje af dat de compressie valve dicht draait in de demper.

Geluk bij een ongeluk. 😊
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Zullen we weer ontopic gaan :-q

Begrijp me niet verkeerd dat ik alle input waardeer maar voor mij was er geen issue met de afstelling hoor. Komt wel goed vrinden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Excuus, voor de onbedoelde dubbele post😘

On topic idd
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie