Canyon Stoic , upgrades p12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Patrick_V schreef: wo 19 mei 2021, 17:38 Afbeelding
Ik vind hem echt supergaaf gelukt zo met die kleurstellingen, alles precies juist :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Thanks! Ik ben van plan morgen weer naar Oostvoorne af te reizen

Allemaal nieuwe spullen ... blijft leuk!
Nieuwe handvatten, Evoc Hip pack Pro, nieuwe banden, nieuwe navigatie 8) Helemaal zin in !
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ook deze Stoic is vandaag lekker uitgelaten 8)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patrick_V op ma 24 mei 2021, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Das een leuk stukje trail voor een leuke fiets! Goeie keuze om deze uitvoering te upgraden ipv de duurdere te kopen..
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Zo... even tijd om wat te typen over de ervaring van de huidige setup!

De nieuwe banden (Mazza/Agarro) bevallen stukken beter dan de Magic Mary en Hans Dampf. Op de locale trails natuurlijk. :wink:

Ik heb een beetje lopen spelen met de druk en voor zit ik op 1.4 en daar ga ik niet veel meer aan veranderen. Op deze druk heb ik geen last van burpen en over de wangen heen hangen, grip is overdone, maar wel heerlijk om te weten dat als je stuurt en zonder vertaging gevolgd word.

Achter rolt als een malle maar ik ben er qua druk nog niet over uit. Ik heb steeds kleine beetjes laten ontsnappen en kwam.uiteindeljjk uit op een punt waar het hele gevoel weg was, en ik moest uit gaan kijken voor stootlekken bij de TTF's.

Eenmaal.thuis bleek achter op 1 bar te staan dus dat klopt wel :lol:

Ik heb veel soorten ondergrond gehad op mijn rondje Oostvoorne en eigenlijk nergens gedacht van nou.... dit is het niet. Loose over hard, hardback, zeeklei met plassen, zand, houtsnippers, rockgardens en houten obstakels. En eigenlijk allemaal prima. Het verschil in roterende massa was ook erg welkom.

Dit in combinatie met oefenen op.de.manual machine en Bunny hoppe n begint zijn vruchten af te werpen.
Bij de jumps op de Dutch Mountains bepaalde eindelijk ik eens en keer hoe hoog en hoe ver ik kwam. 8)
Ik voelde me volledig in controle en zelfs bij kleine hobbeltjes kon ik redelijke airtime maken.
De doubles en tabletops heb ik eindelijk ook eens kunnen clearen. Dat je dat nog kan leren op je 42e :winkie:

De Teasi One 4 was ook heel leuk om te gebruiken. De snelheids en cadans sensor leveren leuke data op! Er is helaas geen koppeling naar Strava dus moet ik nu wel elke keer handmatig de GPX uploaden in Strava .
Binnenkort nog een hartslagbandje aanschaffen om de data zinnig te maken.

De Evo Hip Pack Pro is ook een blijvertje. Niet verschoven, niet eens gemerkt dat ik hem om had bij tijd en wijlen.
Heel handig om laagjes kleren in te stoppen of uit te halen als het weer truckjes speelt.
Eten kan mee, drinken kan mee, tools mee, alleen mijn telefoon past niet in het waterdichte vakje. Dat is wel een beetje sad :(

Binnenkort maar eens richting het oosten van het land... en/of de grens over 😇
Clinic boeken en deze zomer maar mijn doelen eens halen; conditie opbouwen en volledige controle over mijn fiets.

En de bike zelf.... :-q nog geen dag spijt gehad!

Tot zo ver :bier:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Patrick_V schreef: zo 23 mei 2021, 20:25 De doubles en tabletops heb ik eindelijk ook eens kunnen clearen. Dat je dat nog kan leren op je 42e :winkie:
Ah, dat verklaard. Zelfde leeftijd en hier ook nog steeds van alles aan het bijleren.

De banden van de Stoic 3 maar eens vervangen door Vittoria rubber.
Scheelt inderdaad een hoop.

Magic Mary voor in 29" weegt 1397 gram. Vervangen door een Mazza van 986 gram.
Hans Dampf achter weegt 1198 gram. Vervangen door een Martello van 1025 gram.
Originele wielset vervangen door de oude vertrouwde DT Swiss H1900 (30 mm intern). (Is makkelijker ivm. body's wisselen.) Was in totaal 120 gram lichter maar heb nu schijven die in totaal 100 gram zwaarder zijn. Anders was het verschil 220 gram geweest.
Dus inderdaad even snel een 704 gram aan rollende massa verminderd. Woeps.

:bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Een 2e wielset staat bij mij ook nog op het wensenlijstje, alleen valt die in de categorie (overbodige) luxe.
Maar het snel kunnen wisselen is wel heel fijn!

Alleen wil ik zo veel :winkie:

Het grootste komende probleem, en tevens het grootste minpunt van de Stoic, is de crankset met het bijbehorende kettingblad ... 4x76mm.... geen ene reet in te krijgen :evil:
gelukkig is hij nog verre van versleten maar als hij er aan toe is gaat deze cranckset eruit en komt er een FC-M7120-1 SLX crank in :-q

Ben wel benieuwd wat jouw rede is om voor de Martello te gaan en niet voor de Agarro! Toch wat meer beefy!?
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Patrick_V schreef: wo 26 mei 2021, 16:31 Ben wel benieuwd wat jouw rede is om voor de Martello te gaan en niet voor de Agarro! Toch wat meer beefy!?
Waarom de Martello achter ipv. de Agarro.
Dit is de slecht weer/vakantie bike en daar mag inderdaad wel wat beefcake spul op liggen. Verder had ik nog een nieuwe Martello in de kast liggen en alleen nog 2 E-bike variant van de Agarro's liggen.
Tevens staat de Neuron al op de Agarro's omdat die bike wat meer "droog" weer is afgesteld ;)

Vittoria raadde me deze variant eerder aan dan de combi Mazza/Agarro. Alhoewel dat ook onzin is want de Agarro is een zeer fijne band. Owja, en de Martello is briljant op stenen (nat of droog). En die zijn er nogal veel in de Ardennen of Duitsland. (Vrijdag dus weer naar de Ardennen om daar wat trails te spottnen). Verder loopt ie heel soepel over asfalt en op hellingen.

Ik merkte net tijdens een testrondje al heel wat verschil. Wheelie maken gaat ineens een heel stuk beter ;)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja klopt.... hij komt zeker makkelijker .los van de grond :lol:

Goede info om te onthouden over die Martello :-q :-q
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Er is dus ook nog behoorlijk verschil tussen de MM's in 29 inch. Die van mij is bijna 100 gram minder zwaar dan door Pat. gewogen.

De crankset van de Stoic 2 vind ik ook wel een minpuntje, vind dat er heel veel flex in zit.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Vandaag een beetje door de Urban Jungle geworsteld in dit prachtige weer!

Wat sfeerfoto's van deze mooie middag.

Disclaimer; we zijn niemand tot last geweest, in tegenstelling... mensen vonden het erg leuk. We hebben ons dan ook als gentlemen gedragen :bier:
Er zijn ook nog wat filmpjes gemaakt, die volgen nog!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1511
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Disclaimer; we zijn niemand tot last geweest, in tegenstelling... mensen vonden het erg leuk. We hebben ons dan ook als gentlemen gedragen :bier:


heb je het idee dat je je ergens voor moet excuseren dan? je bent toch gewoon vd buitenruimte ah genieten,heb je net zoveel recht op als ieder ander.., dat jij nou creatief naar je omgeving kijkt en buiten de lijntjes kleurt.. :-q

leuke bike , denk dat ik hem in januari ook ga bestellen..hoe gaat dat bij canyon , betalen bij bestellen of bij afleveren?
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ziet er goed uit zo met die flitsende vork en dat zadel :-q
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nee excuseren niet.... gewoon een beetje voorbewerking :bier:

Hier nog een stukje "downhill"
Dat was een erg leuk plekje

https://www.pinkbike.com/video/537531/
Qprs schreef: ma 31 mei 2021, 11:10 Ziet er goed uit zo met die flitsende vork en dat zadel :-q
Merci!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Leuk mannen! Tof!
Juh!
Plaats reactie