On-One Scandal - New frame incoming P6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nou, het bandenprobleem is onder controle. Gisteravond nog een deftig rondje gedaan en de technischere delen gepakt waar ik voorheen tegen de max liep van de banden. WOW! Actiever fietsen en een betere houding helpt een hoop! Op één stukje mul zand na. Toen was de grip weg, sloeg het stuur dwars en ramde ik mijn knie tegen het stuur. Voordeel: stuur stond gelijk weer recht. Nadeel: gat in m'n knie :lol:

Maar nu ben ik echt content met de banden. Toch die grip waar iedereen het over heeft en een lage rolweerstand voor een fijne snelheid :-q

Afbeelding
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

MarkMeisner schreef: do 15 april 2021, 12:10 WOW! Actiever fietsen en een betere houding helpt een hoop!
Inderdaad, en dat maakt deze Scandal leuk. Als je hem echt de bochten in duwt kun je juist snelheid maken (soort pumptrack idee).
MarkMeisner schreef: do 15 april 2021, 12:10 Op één stukje mul zand na. Toen was de grip weg, sloeg het stuur dwars en ramde ik mijn knie tegen het stuur.
Dan wil je juist zo weinig mogelijk druk op je voorwiel :winkie:

Volgens mij zit je ook ergens op de Veluwe. Misschien leuk om een keertje met een paar Schandalen rond te toeren :wink:

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Jan the Man schreef: do 15 april 2021, 13:13
MarkMeisner schreef: do 15 april 2021, 12:10 WOW! Actiever fietsen en een betere houding helpt een hoop!
Inderdaad, en dat maakt deze Scandal leuk. Als je hem echt de bochten in duwt kun je juist snelheid maken (soort pumptrack idee).
MarkMeisner schreef: do 15 april 2021, 12:10 Op één stukje mul zand na. Toen was de grip weg, sloeg het stuur dwars en ramde ik mijn knie tegen het stuur.
Dan wil je juist zo weinig mogelijk druk op je voorwiel :winkie:

Volgens mij zit je ook ergens op de Veluwe. Misschien leuk om een keertje met een paar Schandalen rond te toeren :wink:

Ciao
Jan
Één ding per keer, ik kan geen twee dingen aanpassen in mijn techniek. Dan krijg ik kortsluiting haha

Klopt, ik kom vanuit Eerbeek. Keertje een Scandalig-rondje lijkt me een tof idee :-q Vanwaar kom jij?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Filmpje van vanmorgen tijdens een klein rondje Plaggenhak op de route Rheden. Één bochtje gemist (1:50) maar voor de rest liep het lekker!

https://www.youtube.com/watch?v=ssk9DxHtWfo
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

De volgende upgrade staat in de stijgers. Ik ben in overleg met Jan de Man voor een mooi nieuw wielsetje. Ik ga toch niet op vakantie, mevrouw gaat de woonkamer inrichten en ik ben net uitgeschoten met de tondeuse met het bijwerken van mijn baard dus ik kan wel een een troostcadeau gebruiken :winkie: (baard weg na 15 jaar :oops: :oops: )
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MarkMeisner schreef: do 15 april 2021, 12:10 Afbeelding
Ergens heb ik het idee dat je wel eens vaker een fotootje maakt (en bewerkt!?) :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Lars TB schreef: di 27 april 2021, 12:50
MarkMeisner schreef: do 15 april 2021, 12:10 Afbeelding
Ergens heb ik het idee dat je wel eens vaker een fotootje maakt (en bewerkt!?) :-q
Correct :D Al zijn de meeste rij/onderwegfoto's hier van niet echt hele hoge kwaliteit vanwege telefoonfoto's. Ik ben nu zon 10 jaar werkzaam als fotograaf in motorwereld. VOorheen in de customscene met meerdere publicaties in (internationale) magazine's en een zwik websites. Laatste twee jaar meer als tekstschrijver, socialmedia én fotograaf. Al is het door corona wel flink ingekakt, maar ben sinds twee jaar wel in loondienst dus geen financiële gevolgen. Enige 'nadeel' was dat ik voor mijn werk 150km moest verhuizen van de regio Rotterdam naar de Veluwezoom, maar dat zorgde er alleen maar voor dat ik drie keer in de week kon MTB'en ipv één keer in de drie jaar :tong (route van Spijkenisse is echt niets aan).

Graveldeel van de route van Rheden (vanaf de brandtoren richting de Loenermark)
Afbeelding

Zwembad van Eerbeek.
Afbeelding

Plaggenhak
Afbeelding

Elsberg (Mayor Flower Trail)
Afbeelding

Voor motorfoto's moet je maar even op http://www.markmeisner.com kijken, maar daar heb ik door tijdgebrek (lees: geen zin) de laatste jaren niet veel meer aan gedaan. Ik wil me wel eens gaan verdiepen in meer foto's maken in de MTB-wereld, maar heb me er tot nu toe nog niet toe gezet.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Gisteravond dus nog een tijdje met Jan de Man zitten appen en na wat adviezen en overleg tot een heel mooi set wielen gekomen. Met mijn budget was carbon niet haalbaar, maar een sjiek wielset met alu velgen wel. Ik had als enige harde eis dat er een set Erase Components naven in kwamen.

Een mooie ratel, meer dan genoeg aangrijppunten en zwart. Alles moet zwart worden :D Over de velgen was ik nog niet uit, maar na wat tips ben ik uitgekomen bij Stan's Notubes en hun marketingverhalen spraken mij wel aan. Rijdend met 2.35 banden kwam de Arch het beste uit de bus met zijn 26mm interne breedte dus die kwam ook in het lijstje te staan.

Om alles bij elkaar te houden hebben we gekozen voor Sapin D-Light spaken met alu nippels, uiteraard ook beide in zwart en theoretisch zou dit 1615 gram bij elkaar moeten wegen. Mijn wens was sub-1800gram dus dat is ruimschoots gelukt :-q

Nu is het een kwestie van wachten!

https://www.erasecomponents.com/mtbhubs
https://www.notubes.com/arch-mk3-rims
https://www.sapim.be/spokes/butted/d-light
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En toch zou ik dan eerder een 29mm Flow pakken met 2.35 banden en de fiets (al wel enigzins afhankelijk van welk merk)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heb er wel naar gekeken, ook omdat mijn huidige velgen 30mm intern zijn, maar als ik uitga van Jan zijn expertise en de marketingverhalen voelde ik meer voor de 26mm's van de Arch. De Flow's zijn ook meer downhill gericht en dat zie ik ook in het gewicht. De flow's zijn samen goed 150 gram zwaarder.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

mooie foto's man!

ik krijg zin om te fietsen als ik er naar kijk, dus dan is het goed :) :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nou hop, naar buiten en rijden dan! :D
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

MarkMeisner schreef: wo 28 april 2021, 10:42 Heb er wel naar gekeken, ook omdat mijn huidige velgen 30mm intern zijn, maar als ik uitga van Jan zijn expertise en de marketingverhalen voelde ik meer voor de 26mm's van de Arch. De Flow's zijn ook meer downhill gericht en dat zie ik ook in het gewicht. De flow's zijn samen goed 150 gram zwaarder.
Laat ik dan vooral benieuwd zijn naar je eigen bevindingen. Marketing of niet kyn je zelf voelen, die 150gr is natuurlijk verwaarloosbaar, zeker op een stalen ht waar niet naar grammen gezocht is bij de opbouw.
Evenmin prima setje.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik ben ook erg benieuwd naar mijn bevindingen. Nog nooit zo'n dure upgrade gedaan, zelfs niet voor de motor dus het beloofd wat :D
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wielen en de vork zijn de belangrijkste upgrades die je kan doen.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie