On-One Scandal - New frame incoming P6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Extra rubber en pedalen staan even op hold :D Heb iets anders moois besteld. Staal was opeens binnen budget (andere motor aanschaffen maar even doorgezet naar volgend jaar).

Guess the brand/frame :P

Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Sour Crumble

Toch?

Mooie frames!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

In één keer goed :-q

Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die “details” in de foto zijn wel uitgesproken Sour

Welke kleur ga je voor, er kan nogal wat bij Sour. En veel moois ook.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heckler40 schreef: zo 6 juni 2021, 15:36 Die “details” in de foto zijn wel uitgesproken Sour

Welke kleur ga je voor, er kan nogal wat bij Sour. En veel moois ook.

Enjoy!!
Qua kleur kan er inderdaad heel veel, maar met een prive poedercoater als maatje zag ik het niet zitten om 150 euro extra te betalen voor een custom kleur. Ik ben nu voor de Super Rootbeer in glanzend gegaan. Mat leek me nog mooier, maar lastig schoon te houden en als ik de beschadigingen op mijn On-One zie wil ik dit frame wel voorzien van wat bescherming. En met glanzend leek me dat wat mooier.

Dit is de matte versie:
Afbeelding

Maar dit is het geworden. Ook zeker een hele mooie sjieke kleur.
Afbeelding

Even iets anders. Kent iemand een clinic waarmee ik jump to flat kan leren :D Met alle upgrades fiets de Scandal een stuk maar ook sneller. Vorige keer kwam ik al pittig neer bij deze jump waardoor ik door de veerweg schoot van de vork. De HSC iets strakker gezet en vandaag weer een poging gedaan. Domgenoeg wel te hard waardoor de sprong veel te ver was, ik kwam 7-8 meter verder met een te grote klap neer.

Ik dus vol over het stuur, schaafwonden op mijn elleboog en een lekkende voorrem. Daarvan was de leiding geknikt en lekgegaan bij de remhendel.

Vanaf de lichte vlek waar het voorwiel neerkwam naar de lip van de afzet was 8 goede stappen.
Afbeelding

Ik lig er even een paar dagen uit, mijn heup en schouden voelen wat stijf. Dat wordt morgenochtend leuk uit bed stappen. :D
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Er gebeurt genoeg hier :)

Mooi nieuw frame uitgezocht, nu is jouw scandal exact zo geëindigd als de mijne :D Ik denk dat je bij een clinic vooral leert hoe deze landing to flat te voorkomen, nu ben je (hoewel op de foto slecht te zien) voorbij de voorziene landing geland?!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Die moet je zo te zien idd minder ver springen. Mooi frame!
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

paulus1981 schreef: zo 6 juni 2021, 17:49 Er gebeurt genoeg hier :)

Mooi nieuw frame uitgezocht, nu is jouw scandal exact zo geëindigd als de mijne :D Ik denk dat je bij een clinic vooral leert hoe deze landing to flat te voorkomen, nu ben je (hoewel op de foto slecht te zien) voorbij de voorziene landing geland?!
Hoe is jouw Scandal geëindigd? :o Echt een voorziene landing is er niet, maar mijn landing lag wel een stuk dieper en verder dan oorspronkelijk bedoeld zal zijn :roll:
Klitse schreef: zo 6 juni 2021, 17:54 Die moet je zo te zien idd minder ver springen. Mooi frame!
Hahaha, dat is misschien nog wel een beter idee ja :D
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

MarkMeisner schreef:
Hoe is jouw Scandal geëindigd? :o Echt een voorziene landing is er niet, maar mijn landing lag wel een stuk dieper en verder dan oorspronkelijk bedoeld zal zijn
Dit dus :D

viewtopic.php?f=14&t=150925&hilit=Paradox
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

paulus1981 schreef: zo 6 juni 2021, 21:23
MarkMeisner schreef:
Hoe is jouw Scandal geëindigd? :o Echt een voorziene landing is er niet, maar mijn landing lag wel een stuk dieper en verder dan oorspronkelijk bedoeld zal zijn
Dit dus :D

viewtopic.php?f=14&t=150925&hilit=Paradox
Hahaha, mooi! Mooie originele smoes ook :wink: Door de dropper een nieuw frame kopen :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Heckler40 schreef: zo 6 juni 2021, 14:21 Sour Crumble
Gaaf frame, en je weet: steel is real :wink: .

Vrijwel alles zal zo over te zetten zijn, alleen je dropper is te dun. Is met een shim op te lossen maar een passende vind ik altijd beter. Ook fijn dat hij een BSA BB heeft.

Wat is de levertijd van het frame?

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Steel is inderdaad real :D Vroegah (25kg geleden) veel met stalen Gazelle's en Koga's geknutseld en gereden, vandaag nu ook weer de wens voor een stalen frame. De mooie look van de ronde buizen zonder funky vormen is zo onwijs mooi.

Klopt, enkel de dropper is een 'probleempje'. Nadeel is dat droppers nu echt niet fatsoenlijk te krijgen zijn, dus ik ga eerst even met een shim werken en bestel dan later wel een nette passende dropper :-q

Ze hadden het eerst over 25 werkdagen maar in de orderbevestiging spraken ze vanmorgen over 3-4 weken, dus ik hoop drie weken. De frames zijn op voorraad, maar worden pas gecoat (en in de wachtrij bij coater gezet) na bestellen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Geen zorgen. Ik rijd al tijden 31,6 bikes met shim en 30.9 pen of dropper als het nodig is.
Totaal geen issue dat. Een 31,6 pen of zadelbuis die under of over sized zijn is wel een probleem

BITD maakte USE hun cult alu zadelpen alleen in 25,4mm met by design een shim voor alle andere maten

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nou ja, de reden dat ik alsnog voor een andere dropper ga is omdat mijn huidie One Up 210mm een beetje beschadigd is net onder de collar en daar de Sour een 5cm kortere zadelbuis heeft zal dat lelijke stuk in zicht komen. Dat wil ik niet :D

Dus er komt binnenkort een goedkope 210mm dropper in de aanbieding :D
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Da's een mooi frame zeg! Gaat behalve de dropper alles aan afmontage over, of wordt er nog meer gewijzigd? :)
Plaats reactie