On-One Scandal - New frame incoming P6
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Zo even uit mijn hoofd gaat eigenlijk alles gewoon over. De Scandal is op de pedalen helemaal naar mijn zin, die bestel ik binnenkort nog even. Bij binnenkomst van de Sour ga ik deze eerst voorzien van protectie en dan alles overbouwen. Moet alleen even kijken tzt of ik de Magura's met de huidige ingekorte leidingen zo over kan zetten, anders moet ik nog even een nieuwe leiding bestellen.
Ja, laten we dan maar doen. Zo'n Sour verdient wel een eigen draadje
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Thanks! Kan niet wachten. Krijg net de bevestiging van betaling binnen, dus nu is het duimen draaien en de email in de gaten houden.
Gelukkig hoef ik mij in de tussentijd niet te vervelen. Jan heeft voor mijn vriendin een heel mooi setje Duke's met DT Swiss 240's gemaakt. Die zijn hier morgen en dan kunnen die in de fiets van mevrouw Die is ook aangestoken door mijn upgrades.
Leuk als je zo'n hobby kunt delen. Gaat zij dan op jouw Scandal verder, wordt het misschien wel Double Sour?MarkMeisner schreef: ↑ma 7 juni 2021, 15:09
Gelukkig hoef ik mij in de tussentijd niet te vervelen. Jan heeft voor mijn vriendin een heel mooi setje Duke's met DT Swiss 240's gemaakt. Die zijn hier morgen en dan kunnen die in de fiets van mevrouw Die is ook aangestoken door mijn upgrades.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Mevrouw rijdt sinds september op een toffe Trek Roscoe 7. Ze vond het MTB'en hier op de Veluwe ook wel erg leuk en wilde zich er ook wel aan wagen. Na 21 jaar samen hebben we eindelijk een gezamenlijke hobby (nee echt, serieus haha)
Ze heeft zelfs haar schoenen, helm én telefoon op de kleur van de fiets aangepast
Alleen die 2.8" banden geven voor haar voor het mooie teveel weerstand en wat smaller en lichter rollend wielsetje wilde ik haar wel geven om het wat leuker voor haar te maken. Komt ook door een medische reden, ze kan maar zoveel inspanning leveren op een dag door een chronische ziekte en het MTB'en vindt ze echt heel leuk. Dit is een mooie manier om haar conditie te verbeteren zodat ze meer energie overhoudt aan het einde van de dag.
Ze heeft zelfs haar schoenen, helm én telefoon op de kleur van de fiets aangepast
Alleen die 2.8" banden geven voor haar voor het mooie teveel weerstand en wat smaller en lichter rollend wielsetje wilde ik haar wel geven om het wat leuker voor haar te maken. Komt ook door een medische reden, ze kan maar zoveel inspanning leveren op een dag door een chronische ziekte en het MTB'en vindt ze echt heel leuk. Dit is een mooie manier om haar conditie te verbeteren zodat ze meer energie overhoudt aan het einde van de dag.
Kijk, samen met twee fietsen bezig Benieuwd wat daar die nieuwe wielen in gaan doen.
Blijft leuk om van een fiets steeds meer jouw fiets te maken. En voor het een nieuwe showyourstuff topic wordt, ook nog een stukje showherstuff
Blijft leuk om van een fiets steeds meer jouw fiets te maken. En voor het een nieuwe showyourstuff topic wordt, ook nog een stukje showherstuff
Nieuwe wielen altijd leuk maar ik zou er eens 2.8” rocket ron op leggen voor en achter. Mijn ervaring is dar die niet zwaarder rollen dan een normale 2.4” set! Banden die ze nu heeft rollen in elke maat waardeloos
Waar woke is, is vuur
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Upgraden en meet naar eigen smaak maken is zeker leuk. Altijd al gedaan met motoren, maar fietsen zijn ook erg leuk (en net zo prijzig )
Te laat, alles komt vanmiddag al binnen Maar die optie zal ik in overweging nemen, wellicht wel een mooie optie voor de winter
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Rocket Ron loopt inderdaad iets lichter, maar mijn ervaring is dat 29" met een beetje XC banden nog net wat lichter loopt. Daarnaast zullen de nieuwe 29" wielen al een heel stuk lichter zijn.MarkMeisner schreef: ↑di 8 juni 2021, 10:12Upgraden en meet naar eigen smaak maken is zeker leuk. Altijd al gedaan met motoren, maar fietsen zijn ook erg leuk (en net zo prijzig )
Te laat, alles komt vanmiddag al binnen Maar die optie zal ik in overweging nemen, wellicht wel een mooie optie voor de winter
Wat ik met mijn Scandal altijd doe:
- Vanaf het najaar als het modderig wordt of als het wat sneller moet gaan 29" wielen.
- In de zomer met veel los zand, of als ik geen haast heb: 27,5+ wielen.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Ik wacht nog steeds op het frame. Maar nog 1 à 2 weken en dan zou hij er moeten zijn. Voor de rest ben ik een beetje aan het voorbereiden op de ombouw van alles spullen en gewoon door aan het fietsen. Al ligt het door drukke weekenden en die hitte van 2 weken geleden wel wat op een laag pitje.
Geen fancy foto's, maar voor de visuele kijker toch nog wat beelden
Na lang zoeken nette cleane bidonhouders gevonden voor een redelijk normale prijs. King Cage houders.
De groene accenten van de DVO gaan niet mooi passen bij de rode/bruine kleur van de Sour, dus die heb ik gedeanodiseerd met ovenreiniger. Samen met een nieuw decalset met dezelfde ral-kleur als het frame gaat dat een stuk beter matchen. Dat groene ringetje op de vork neem ik wel een keer mee met onderhoud.
Nog een lading losse spullen binnen gekregen. Die DMR's heb ik vast op m'n Scandal gemonteerd en zeker die 100+ euro waard! Wat een verschil met de Ali-pedalen. Je zou zeggen dat pedalen met pinnen allemaal hetzelfde zijn maar dit had ik eerder moeten doen!
Eigenlijk had ik ook gelijk een passende dropper én een GX AXS derailleur willen bestellen, maar dat ging allemaal echt teveel van het goede worden, dus dat geld laat ik maar op de spaarrekening staan voor de nieuwe motor. Aangezien ik die ook voor mijn werk nodig heb is dat ook wel fijn De dropper werkt gewoon met een spacer en met de huidige GX heb ik ook nul problemen, dus dat had echt gewoon geld uitgeven voor het geld uitgeven geweest. En dat heb ik de laatste tijd wel voldoende gedaan.
Geen fancy foto's, maar voor de visuele kijker toch nog wat beelden
Na lang zoeken nette cleane bidonhouders gevonden voor een redelijk normale prijs. King Cage houders.
De groene accenten van de DVO gaan niet mooi passen bij de rode/bruine kleur van de Sour, dus die heb ik gedeanodiseerd met ovenreiniger. Samen met een nieuw decalset met dezelfde ral-kleur als het frame gaat dat een stuk beter matchen. Dat groene ringetje op de vork neem ik wel een keer mee met onderhoud.
Nog een lading losse spullen binnen gekregen. Die DMR's heb ik vast op m'n Scandal gemonteerd en zeker die 100+ euro waard! Wat een verschil met de Ali-pedalen. Je zou zeggen dat pedalen met pinnen allemaal hetzelfde zijn maar dit had ik eerder moeten doen!
Eigenlijk had ik ook gelijk een passende dropper én een GX AXS derailleur willen bestellen, maar dat ging allemaal echt teveel van het goede worden, dus dat geld laat ik maar op de spaarrekening staan voor de nieuwe motor. Aangezien ik die ook voor mijn werk nodig heb is dat ook wel fijn De dropper werkt gewoon met een spacer en met de huidige GX heb ik ook nul problemen, dus dat had echt gewoon geld uitgeven voor het geld uitgeven geweest. En dat heb ik de laatste tijd wel voldoende gedaan.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Toch nog wat fancy foto's gevonden van een paar ritten.
Loenen
Loenen
Loenermark
Route van Schaarsbergen
Loenen
Loenen
Loenermark
Route van Schaarsbergen
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Hierbij de laatste foto's van de On-One. Hij is (met moeite) uit elkaar gehaald vanmiddag na een laatste ritje. Morgen of overmorgen komt de Sour Crumble binnen en als ik hersteld ben ga ik die opbouwen. Ik zal ook een nieuw topic openen.
Waarom herstellen? De Racing Ray liet me vanmorgen weer in de steek in een bocht, voorwiel klapte direct weg en ik kwam na een mooie duik vol op mijn schouder en pols terecht. Beide doen nu dusdanig pijn dat typen geen succes is en klussen aan de fiets ook niet
Ik kan lastig rust houden, dus heb de Scandal wel uit elkaar gehaald. Ik moet alleen nog even de onderste lagerring van de vork afhalen voor de koper van het frame, maar daar heb ik nog t/m vrijdag de tijd voor
Het blijft hier schitterend op de Veluwe en de seizoenen zie je heel mooi veranderen.
De rugzak als mitella gebruikt om thuis te komen. Ik heb de vork ook maar even op zijn zachtste demping gezet om fijner thuis te komen.
Laatste foto voor in het plakboek
Nog even goed schoonmaken deze week en dan door naar de volgende rijder
Ik ga nog even met de Crumble kijken hoe de Racing Ray presteert (korter frame = meer druk op het voorwiel = meer grip?) en anders ga ik hem vervangen voor iets met meer grip en dan maar een hogere rolweerstand. Het zal ook best aan mijn techniek liggen, maar dan maar meer grip en minder kans op onderuit gaan. Aangezien de nieuwe Wicked Will pas in het voorjaar van '22 te krijgen is zal het wel een Nobby Nick worden.
Waarom herstellen? De Racing Ray liet me vanmorgen weer in de steek in een bocht, voorwiel klapte direct weg en ik kwam na een mooie duik vol op mijn schouder en pols terecht. Beide doen nu dusdanig pijn dat typen geen succes is en klussen aan de fiets ook niet
Ik kan lastig rust houden, dus heb de Scandal wel uit elkaar gehaald. Ik moet alleen nog even de onderste lagerring van de vork afhalen voor de koper van het frame, maar daar heb ik nog t/m vrijdag de tijd voor
Het blijft hier schitterend op de Veluwe en de seizoenen zie je heel mooi veranderen.
De rugzak als mitella gebruikt om thuis te komen. Ik heb de vork ook maar even op zijn zachtste demping gezet om fijner thuis te komen.
Laatste foto voor in het plakboek
Nog even goed schoonmaken deze week en dan door naar de volgende rijder
Ik ga nog even met de Crumble kijken hoe de Racing Ray presteert (korter frame = meer druk op het voorwiel = meer grip?) en anders ga ik hem vervangen voor iets met meer grip en dan maar een hogere rolweerstand. Het zal ook best aan mijn techniek liggen, maar dan maar meer grip en minder kans op onderuit gaan. Aangezien de nieuwe Wicked Will pas in het voorjaar van '22 te krijgen is zal het wel een Nobby Nick worden.