On-One Scandal - New frame incoming P6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dat lees ik vaker inderdaad. Voor een andere vork ben ik ook al aan het neuzen. Heb een Marzocchi Bomber Z2, een Pike Select en een Pike Ultimate op het oog. De voorkeur gaat uit naar de Ultimate, die heeft de meeste instellingen en lijkt een mooie keuze voor de toekomst :-q
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Kom net je topic tegen. Mooi bike, en erg mooie foto’s! Daar leent de Veluwe zich ook wel voor natuurlijk. Wat dat betreft zul je vast geen moeite hebben met de verhuizing vanuit het westen. Ben je al eens richting bruggelen gefietst en daar de mooie singletracks naast de route van Apeldoorn ontdekt?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

We hebben echt totaal geen moeite met de verhuizing gehad. Nog geen moment heimwee gehad naar Spijkenisse en de omgeving. We gingen altijd al deze kant op voor vakanties, weekendjes weg of wandelen en nu wonen we er. Echt een genot.

Bruggelen ben ik nog niet geweest, wel in de buurt een keer gereden richting Uchelen en Apeldoorn. Ik zal eens op Strava kijken of ik wat kan vinden qua segmenten. Heb geen idee waar ik moet zoeken :D
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Als je geïnteresseerd bent kan ik wel een gpx voor je maken.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mtbmouse schreef: vr 7 mei 2021, 22:08 Als je geïnteresseerd bent kan ik wel een gpx voor je maken.
Gaarne! Daar ben ik wel voor in :-q
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

MarkMeisner schreef: vr 7 mei 2021, 22:14 Gaarne! Daar ben ik wel voor in :-q
Ik heb je een mail gestuurd.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vanmorgen met Jan op pad geweest. Een mooi vlot rondje Ede/Lunteren :-q De naven laten nog even op zich wachten, maar heb toch al een kijkje mogen nemen naar iemand anders zijn Erase naven. Er stond ook nog een Nextie carbon met DT Swiss 180 naven. Dat was heel mooi én onwijs licht speelgoed.

Niet heel spannende foto's van de rit, ik moest flink aanpoten om Jan bij te houden. Was een hele goede training :D

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar mijn eigen wielen, vanavond maar even de lagers eruit gehaald. Twee achterlagers lopen zo rauw als het maar kan (en dat na 1300km al) en de lagers in de body en het voorwiel voelen ook niet helemaal 100% meer. Alles maar in één keer vervangen dan.

Jammer alleen dat de voorwiellagers net een afwijkende maat zijn (18x30x7) dus die zijn wat lastiger te leveren.

Afbeelding
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

MarkMeisner schreef: za 8 mei 2021, 20:03 Vanmorgen met Jan op pad geweest. Een mooi vlot rondje Ede/Lunteren :-q De naven laten nog even op zich wachten, maar heb toch al een kijkje mogen nemen naar iemand anders zijn Erase naven. Er stond ook nog een Nextie carbon met DT Swiss 180 naven. Dat was heel mooi én onwijs licht speelgoed.

Niet heel spannende foto's van de rit, ik moest flink aanpoten om Jan bij te houden. Was een hele goede training :D
Dat was inderdaad een Scandalig gezellig rondje. Lekker gefietst en wat ervaringen uitgewisseld :-q . Net voordat de regenbuien overkwamen weer aan de koffie.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Gister kreeg ik van Jan een berichtje dat de naven geleverd waren en vanmiddag was het wielset klaar! Direct de banden en cassette van het oude wielset gehaald en in de auto gesprongen. Mijn oude wielset achtergelaten om weer strak te maken (kleine slag eruit en spaken weer netjes op spanning laten zetten) en met het nieuwe set snel naar huis gereden.

Scheelt toch mooi 675 gram tussen beide sets, het nieuwe set komt net over de 1700 gram met velgtape en ventiel :-q Zit een mooie ratel in en de body grijpt snel aan door de 60 aangrijppunten. Vanavond lukt helaas niet meer, morgen maar even in het bos in duiken!

Losse onderdelen bij Jan
Afbeelding

Erase naaf met titanium body
Afbeelding

Happy happy joy joy :winkie:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Wow, wat een verschil! Dit rolt en rijdt zoveel beter en fijner :D Money well spend! De aangrijppunten zijn ook echt een flink verschil, kracht overbrengen gaat veel makkelijker en de stijvere wielen geven veel meer vertrouwen in de bochten.

Nog wel even een domme fout gemaakt, had het laatste tandwiel niet goed gemonteerd dus had speling op de cassette/body met rijden. Oeps :roll: Weer wat geleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de volgende upgrade zat ik naar een voorvork te kijken, nu heb ik via het forum een mooie DVO Sapphire D1 gevonden. Die komt in de loop van de week binnen en dan kan die er ook op. Kijken of dat ook zo'n verschil geeft na deftig afstellen :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vanmorgen de nieuwe vork binnen gekregen, de DVO Sapphire D1. Druk met werk maar kon het niet laten om even snel de garage in te duiken. Even de onderste lagerring overgezet en droog in het frame gehangen, sehr schön!!

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat nog op 110mm travel ingesteld, die ga ik vanavond even naar de 130mm zetten wat bij het frame hoort. Wel moet ik een adapter tijdelijk bestellen, mijn schijf/klauw past niet. Dit is een DM160 (volgens de site van DVO) en ik moet naar een 180mm schijf.

Afbeelding

Is dat op te lossen met deze adapter? https://www.bikester.nl/shimano-disc-br ... 07923.html

Dit zal trouwens maar een tijdelijke oplossing zijn, de volgende upgrade is ook besteld :lol: Aangezien de vork een heel stuk goedkoper uitviel dan ik had verwacht en wat geld opzij had gezet voor de remmen heb ik daarin maar de knip verder open getrokken. Een set zwarte Hope Tech 3 E4 remmen met 200/180mm schijven zijn vanmorgen besteld :winkie:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Hij wordt elke dag mooier! :-q

Remmen ga je geen spijt van krijgen als je houd van doseren en slepen.
200/180 is wel groot, plannen voor de bergen?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ja, zodra de grenzen open zijn heb ik al routes klaar liggen voor de Harz, Eiffel, Moezel en Leogang. En ik wil niet twee fietsen, dus dan maar deze iets te ruig voor de Nederlandse trails maken.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Knakker29 schreef: wo 19 mei 2021, 14:20 Hij wordt elke dag mooier! :-q

Remmen ga je geen spijt van krijgen als je houd van doseren en slepen.
200/180 is wel groot, plannen voor de bergen?
Blokken van Trickstuff erop scheelt een heleboel!
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Marco79 schreef: do 20 mei 2021, 23:05
Knakker29 schreef: wo 19 mei 2021, 14:20 Hij wordt elke dag mooier! :-q

Remmen ga je geen spijt van krijgen als je houd van doseren en slepen.
200/180 is wel groot, plannen voor de bergen?
Blokken van Trickstuff erop scheelt een heleboel!
Als in nog meer remvermogen?
Plaats reactie