Re: Trek X-Caliber - Wielset en vork!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Dank je voor je antwoord. :-q
Hoe bedoel je 'dat wegzakken' als dat ongewild tijdens het fietsen gebeurt,lijkt me mateloos irritant
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Azurri schreef: di 17 augustus 2021, 13:37 Dank je voor je antwoord. :-q
Hoe bedoel je 'dat wegzakken' als dat ongewild tijdens het fietsen gebeurt,lijkt me mateloos irritant
Als ik een halfuurtje heb gereden is hij ongeveer een centimeter lager gezakt lijkt het, beetje afhankelijk van het terrein. Niet heel heftig maar inderdaad vrij irritant.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

rcdol schreef: di 17 augustus 2021, 17:54
Azurri schreef: di 17 augustus 2021, 13:37 Dank je voor je antwoord. :-q
Hoe bedoel je 'dat wegzakken' als dat ongewild tijdens het fietsen gebeurt,lijkt me mateloos irritant
Als ik een halfuurtje heb gereden is hij ongeveer een centimeter lager gezakt lijkt het, beetje afhankelijk van het terrein. Niet heel heftig maar inderdaad vrij irritant.
O maar dat zou toch niet moeten?? Heb je daar al kontakt over gehad met hun serviceafdeling?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Arnieboy85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 24 september 2021, 11:06
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 8 2021

Hey rcdol,

Bedankt voor het delen van je ervaringen.
Dit geeft me meer inzicht wat ik kan verwachten de eerste periode als ik mijn fiets binnen heb.

Ga zo door.
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Arnieboy85 schreef: vr 24 september 2021, 13:42 Hey rcdol,

Bedankt voor het delen van je ervaringen.
Dit geeft me meer inzicht wat ik kan verwachten de eerste periode als ik mijn fiets binnen heb.

Ga zo door.
Mooi dat het je heeft geholpen! Veel plezier! Ik hoop dat je snel kan rijden!

en nu ik toch aan het typen ben..

Mn issue met de zakkende dropper is gelukkig verholpen met carbonpasta. Nu nog even testen of dat met de mooie klem ook nog goed. Die qr klem vind ik toch geen mooi gezicht en ik gebruik hem toch niet.

Daarnaast ook de CB Stamp 1 pedalen vervangen voor Stamp 7. Ik bleef een beetje aankloten, passen blijkbaar niet lekker bij mij. De 7 versie is wat holler en heeft grovere pinnen. Veel meer grip 8)

Inmiddels ook een nieuwe SRAM X01 derailleur en shifter klaarliggen die ik voor een leuk prijsje heb kunnen scoren. De SX derailleur moet ik inmiddels best vaak bijstellen (plastic) maar ik krijg hem niet echt lekker meer. Tijdens mn eerste marathon op Amerongseberg (236e! 8) ) baalde ik meerdere keren van het schakelgedrag dus weer een goed excuus :D
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Er stond een vakantie naar Duitsland en de Ardennen gepland dus het begon weer te kriebelen om te sleutelen aan de fiets. Iets steviger aankleden voor de wat ruigere tripjes in het buitenland en ik steeds meer het gevoel krijg dat een wat meer trail georienteerde fiets waarschijnlijk beter bij mij past qua rijstijl. Helaas geen ruimte voor 2 stuks dus gekozen voor een aantal upgrades die ik kan meenemen naar een eventueel volgend frame. (Er zit al een -1,5gr headset in inmiddels wat goed bevalt maar ik mis toch een stukje reach voor mn gevoel )
Dus een tijdje bikemarket en marktplaats in de gaten gehouden voor leuke goodies en nu tijd om weer eens wat te showen hier!

Nieuwe wielen en aandrijving.
Duke Lucky Star HD 6ters, 29,5mm / 27,5mm
DT Comp spaken, DT Swiss 350 hubs, centerlock, XD, SM-RT70 rotors, GX cassette 10-52t, XX1 rainbow ketting ( was de enige op voorraad en wou de volgende dag fietsen :lol: ), Vittoria Barzo 2.35

Leuke klus om te doen, lekker stabiel en komen makkelijk op snelheid!

De volgende stap was een wat stevigere vork. Met een lage 90kg in vol ornaat begon ik te merken dat 30mm Judy daar wel wat moeite mee had op sommige stukken. Via mp voor een leuke prijs een SID Ultimate 120mm op de kop getikt. Misschien een beetje een grote stap maar wel lekker 8)

Stuurt super strak en licht! Tijd om mn skills weer te upgraden nu!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kleurt lekker dat SID blauw.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie