Cube 260 in Action Nardo Grey

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Voor mijn dochter een fiets opgehaald van markplaats en bij gebrek aan leuke fietsen genoegen genomen met een groen/zwarte.

Echter mij thuiskomt de fiets nog eens kritisch bekeken en er zaten toch wel wat dingen aan te komen. Gezien de prijs van 60 euro geen probleem en besloten de fiets compleet aan te pakken.

Het is een schoolfiets dus geen aandacht voor goed en licht, maar degelijk en goedkoop.

Nieuwe onderdelen:
- banden 26x2.10
- 4x remblok
- nieuwe binnen en buitenkabels
- nieuwe trapas JIS
- nieuwe balhoofdlagers
- nieuwe pedals en handvatten
- nieuw zadel is nog onderweg, zit nu een tour zadel op ... :lol:

Voorpoot gangbaar gemaakt, heel veel onderdelen gespoten zoals cranck en remklauwen etc.

Frame gespoten in Action Nardo Grey ( :wink: ) met mint kleurige letters. Vervolgens 3 lagen blanke lak erover heen gespoten.

Afbeelding


Korte video met wat foto's

https://youtu.be/LfGnsKBtJiA
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed gedaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
love.the.outdoors
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 30 april 2021, 12:49

Wow! Dat is mooi geworden. Je dochter is vast super blij!
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Mooi gedaan! Verf bij de Action vandaan of merknaam Action? Ben nl. wel benieuwd naar de houdbaarheid.
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Frank Z schreef: vr 30 april 2021, 14:21 Mooi gedaan! Verf bij de Action vandaan of merknaam Action? Ben nl. wel benieuwd naar de houdbaarheid.

Verf van de Action inderdaad. Ik was van plan om bij Crop echte Audi Nardo Grey te bestellen maar leek me op zo'n goedkope schoolfiets iets aan de dure kant. Gaan toch zeker 2 bussen op plus minimaal 2 bussen blanke lak. Wellicht met die kwaliteit verf minder hoor maar dat is wat er nu op is gegaan.

Totale kosten nog geen 10 euro. Bij crop was ik minimaal 5 tientjes kwijt geweest.

De kwaliteit zal afwachten zijn, ik ben benieuwd. Proberen waard op zo'n fietsje. :)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Je had kunnen kiezen voor 2K lak.
Had het je 2 tientjes gekost, maar was de bescherming wel harder.

Maar buiten dat, erg leuk fietsje geworden.
“Old, not obsolete”
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Heel mooi geworden. Bedankt voor beide tips!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Marco79 schreef: di 4 mei 2021, 20:08 Je had kunnen kiezen voor 2K lak.
Had het je 2 tientjes gekost, maar was de bescherming wel harder.

Maar buiten dat, erg leuk fietsje geworden.
"Jullie" zijn altijd bang voor krasjes op een zelf geapoten fiets.
Maar het grote voordeel van zelf doen is dat ook bijwerken iets is dat je dan eenvoudig zelf kunt doen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 5 mei 2021, 00:56 "Jullie" zijn altijd bang voor krasjes op een zelf gespoten fiets.
Maar het grote voordeel van zelf doen is dat ook bijwerken iets is dat je dan eenvoudig zelf kunt doen :wink:
De 1e kras doet het meest zeer. 2K lak is gewoon sterker, daardoor kom je minder snel aan het bijwerken. Back in the good old dats, toen ik nog met brommertjes aan het klieren was, heb ik de fout weleens gemaakt om een frame te spuiten en af te lakken met 1K lak. De 1e druppel benzine deed dat al bevestigen. Sindsdien gebruik ik eigenlijk altijd 2K lak.
“Old, not obsolete”
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Klopt 2k is beter, als ik een frame voor mezelf zou spuiten dan is het een no brainer.

maar op een fiets van een paar tientjes en die over 3 jaar weer te klein is ? ach :wink:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zekers mooi gedaan. :-q

De combinatie schoolfiets, geen kettingkast en een derailleur zou bij ons geen succes zijn. :-D
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Als ik Cube was zou ik jouw kleurstelling overnemen, mooier dan wat ze er zelf van gemaakt hebben.

1K/2K: het is een schoolfiets, dat is een hard leven voor een fiets, die krassen komen toch. Derailleurbeugeltje zou ik idd ook doen.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Erg mooi geworden :-q :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Inderdaad een mooi fietsje.
Dice Oldskool schreef: wo 5 mei 2021, 10:10 Zekers mooi gedaan. :-q

De combinatie schoolfiets, geen kettingkast en een derailleur zou bij ons geen succes zijn. :-D
Zelf deed ik dit vroeger wel. Je hebt tegenwoordig mooiere broekpijpklemmen dan vroeger. Alhoewel bij mij die dingen altijd op een gegeven moment kwijt waren.
Als je een beetje netjes de klas in wil, is een achterspatbord wel handig.
Plaats reactie