Vintage 1996 paarse Trek ZX 7000

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Waarom zouden de velgen geen Mavics kunnen zijn ?
Het is niet logisch dat je een wielenupgrade doet en daarbij de dure Hugi's gaat combineren met Rigida velgen.
(Wat veel logischer is, is dat Rigida velgen heeft gemaakt die op Mavic lijken)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 16 mei 2021, 01:03 Waarom zouden de velgen geen Mavics kunnen zijn ?
Het is niet logisch dat je een wielenupgrade doet en daarbij de dure Hugi's gaat combineren met Rigida velgen.
(Wat veel logischer is, is dat Rigida velgen heeft gemaakt die op Mavic lijken)
Rigida was best vooruitstrevend toentertijd, ik wil zelfs beweren dat ze begin jaren negentig mooiere velgen in het programma hadden!

Om 1 of andere reden was die lompe DP22 een extreem populaire velg, zowel bij wielerprofs als bij mountainbikers, dus de combi met Hügi's kijk ik niet van op.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mavic zag er heel anders uit, box profielen en kleurige stickers met hun eigen afkortingen, altijd om de spaakgaten

Afbeelding

DP22s zag je overal op de MTB met de gele en rose decals die nergens mee matchen, ik heb ooit zelf een setje ingespaakt
En het broertje de DP18 voor op de weg

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb in mijn retro obsessie periode tientallen fietsen met dit soort wielen uit elkaar gehaald voor de onderdelen en nooit een Mavic variant tegen gekomen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Lijken inderdaad wel erg op die Rigida.

Ik heb hem vanmorgen toch maar ff omgebouwd naar iets bruikbaarders. Voor mij zit ie te diep en daarbij heb ik toch al veels te veel fietsen voor een rondje mtb of toeren.
Met een 70mm stuurpen, 70cm rizer en zadel een stuk lager (zonder setback) past ie uitstekend als (leen)fiets voor mijn vrouw en/of drie dochters als die nog eens een rondje willen fietsen.
Niet de schoonheidsprijs van de vintage stijlpolitie natuurlijk ( en terecht :-q ) , maar voor een "gegeven paard" wel erg bruikbaar en dan wordt er tenminste nog op gefietst.



Afbeelding


Afbeelding
Plaats reactie