11Ants pANTher XL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Volgens mij is de reach eerder 510 oid,

En als ik niet te veel gemist heb is dat nogal een jump voor Roy.
Post maar snel meer plaatjes, of is Daan na deze mock up fitting gestopt?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Dutch schreef: za 15 mei 2021, 00:45 Met bijbehorende hoeken idd gokje <500

Welke cs lengte en bb hoogte ga je voor? Redelijk hoge stack zo uit de mal op te maken.
CS = 445.5mm (is een vast gegeven met 32/32/113 belt set-up)
BB drop = 55mm

Reach zal rond de 500 zijn inderdaad. Staar me niet zo blind op cijfertjes. Tijdens het rijden zakt de vork ook gewoon 15cm op en neer :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Glimmertjes van edelmetaal blijven mooi :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

yo-eddy schreef: za 15 mei 2021, 10:01
Dutch schreef: za 15 mei 2021, 00:45 Met bijbehorende hoeken idd gokje <500

Welke cs lengte en bb hoogte ga je voor? Redelijk hoge stack zo uit de mal op te maken.
CS = 445.5mm (is een vast gegeven met 32/32/113 belt set-up)
BB drop = 55mm

Reach zal rond de 500 zijn inderdaad. Staar me niet zo blind op cijfertjes. Tijdens het rijden zakt de vork ook gewoon 15cm op en neer :bier:
Het wordt nog wel wat, dan :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

De fusion welds zijn gedaan ..... frame is aan elkaar gesmolten zeg maar.
Alle lassen zijn zilver van kleur wat duidt op een goede argon omgeving en dus onvervuilde lassen. Hopelijk wordt ie komende week afgebakken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verbinding Pinion plaat en yoke is een "first pass" met filler

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Erg mooi (las)werk!
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Wat wordt er nog een keer gelast en wat niet? Of gaat hij overal nog een keer overheen? Kom je met een 38mm zitbuis op 34,9 zadelpen?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zeroground schreef: za 15 mei 2021, 22:02 Wat wordt er nog een keer gelast en wat niet? Of gaat hij overal nog een keer overheen? Kom je met een 38mm zitbuis op 34,9 zadelpen?
Bijna alles krijgt nog een las met filler, alleen de bidon nokjes en de kabel geleider op de balhoofdbuis niet.

34.9 zadelpen inderdaad (het deel waar de zadelpen ingaat is een apart gefreesd stuk "buis" dat in de 38mm zitbuis wordt gelast (zichtbaar op de foto). Dat deel is 38mm od en 34.9 id, de rst vd buis is 1mm dik.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

yo-eddy schreef: za 15 mei 2021, 10:01
Dutch schreef: za 15 mei 2021, 00:45 Met bijbehorende hoeken idd gokje <500

Welke cs lengte en bb hoogte ga je voor? Redelijk hoge stack zo uit de mal op te maken.
CS = 445.5mm (is een vast gegeven met 32/32/113 belt set-up)
BB drop = 55mm

Reach zal rond de 500 zijn inderdaad. Staar me niet zo blind op cijfertjes. Tijdens het rijden zakt de vork ook gewoon 15cm op en neer :bier:
Weer wat geleerd, 55 is redelijk middenmoot kom je prima mee weg gok ik. Vanwaar nu 150mm? Of rij je dat al jaren?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Dutch schreef: zo 16 mei 2021, 01:20
yo-eddy schreef: za 15 mei 2021, 10:01

CS = 445.5mm (is een vast gegeven met 32/32/113 belt set-up)
BB drop = 55mm

Reach zal rond de 500 zijn inderdaad. Staar me niet zo blind op cijfertjes. Tijdens het rijden zakt de vork ook gewoon 15cm op en neer :bier:
Weer wat geleerd, 55 is redelijk middenmoot kom je prima mee weg gok ik. Vanwaar nu 150mm? Of rij je dat al jaren?
zit nu ook 150mm in mijn fiets (die ontworpen is op 120mm), bij deze is geo meer aangepast op deze lengte.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Zo dat is een leuk inkijkje hoe een top frame gemaakt wordt.

Zo'n WIP( work in progress) creeert allerlei vragen.
Gebruik je meer butted buizen dan alleen de balhoofd. Van de info op site van 11 Ants uitgaande.

De reach weetje niet ..? Zijn maar cijfers, jaja :roll:

Hoe ben je tot jou maten van het frame gekomen

Hoe omschrijf je de afstand bracket - bovenzijde balhoofd buis, naar de frame bouwer? of ontstaat deze uit gegeven maten van: vork hoogte, de hoeken van zit-buis en balhoofd en een prettige fietsende bovenbuis lengte ?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

corex schreef: zo 16 mei 2021, 13:58 Zo dat is een leuk inkijkje hoe een top frame gemaakt wordt.

Zo'n WIP( work in progress) creeert allerlei vragen.
Gebruik je meer butted buizen dan alleen de balhoofd. Van de info op site van 11 Ants uitgaande.

De reach weetje niet ..? Zijn maar cijfers, jaja :roll:

Hoe ben je tot jou maten van het frame gekomen

Hoe omschrijf je de afstand bracket - bovenzijde balhoofd buis, naar de frame bouwer? of ontstaat deze uit gegeven maten van: vork hoogte, de hoeken van zit-buis en balhoofd en een prettige fietsende bovenbuis lengte ?
De reach kun je inderdaad gewoon uitrekenen met de huidige data, het is gewoon een waarde die ik persoonlijk niet zo boeiend vind (en een framebouwer heeft die gegevens ook niet nodig om te bouwen). Alle buizen zijn 1mm dik en plain. Alleen de vierkante chainstays zijn custom getrokken voor 11Ants . Butted buizen voegen bij Ti erg weinig toe en kosten een vermogen om (goed) te maken.
De balhoofd buis is inderdaad custom verjongd aan de binnenzijde maar is een gefreesd deel en geen getrokken buis .... net als de seattube insert waar de zadelpen in gaat.
Laatst gewijzigd door yo-eddy op zo 16 mei 2021, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

pff mooi om te zien dat mooie metaal bewerken!
en dan nog pinion ook :-q
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

yo-eddy schreef: zo 16 mei 2021, 14:35
corex schreef: zo 16 mei 2021, 13:58 Zo dat is een leuk inkijkje hoe een top frame gemaakt wordt.

Zo'n WIP( work in progress) creeert allerlei vragen.
Gebruik je meer butted buizen dan alleen de balhoofd. Van de info op site van 11 Ants uitgaande.

De reach weetje niet ..? Zijn maar cijfers, jaja :roll:

Hoe ben je tot jou maten van het frame gekomen

Hoe omschrijf je de afstand bracket - bovenzijde balhoofd buis, naar de frame bouwer? of ontstaat deze uit gegeven maten van: vork hoogte, de hoeken van zit-buis en balhoofd en een prettige fietsende bovenbuis lengte ?
De reach kun je inderdaad gewoon uitrekenen met de huidige data, het is gewoon een waarde die ik persoonlijk niet zo boeiend vind (en een framebouwer heeft die gegevens ook niet nodig om te bouwen). Alle buizen zijn 1mm dik en plain. Alleen de vierkante chainstays zijn custom getrokken voor 11Ants . Butted buizen voegen bij Ti erg weinig toe en kosten een vermogen om (goed) te maken.
De balhoofd buis is inderdaad custom verjongd aan de binnenzijde maar is een gefreesd deel en geen getrokken buis .... net als de seattube insert waar de zadelpen in gaat.
Erg mooi, je zou het wel professioneel kunnen gaan doen, is vast een markt voir 😉
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Afgebakken, straalfolie geplakt en klaar voor een zandstraal behandeling ...... en hoewel ik plannen heb het frame ooit te spuiten icm met wat naakt Ti kan ik voor nu het geduld niet opbrengen.
Hopelijk komend weekend biken :bier: :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie