Canyon Stoic 2, Verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

paulus1981 schreef: ma 24 mei 2021, 23:59 Wat zijn die schwalbe banden zwaar zeg, is dat de supergravity uitvoering? (om op NL rondjes wat lichtvoetiger rond te rijden zou je enkel met andere banden & tubeless al veel winnen, mijn setje bestaat uit een wolfpack trail 2,25" a 750 gr en een Vittoria mezcal 2,35" a 700 gram + 2* een flinke scheut latex).
Zijn beide de Super Trail uitvoering, Het kan dus nog zwaarder ! Ik heb een Wolfpack Trail/Race combi in 2.4 klaar liggen. Daar moet alleen nog een set velgen bij…
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Voor zij die nieuwsgiering zijn naar het geluid van de Elan by OHR hub heb ik een filmpje gemaakt en op YouTube gezet. :D
https://www.youtube.com/watch?v=G4k7NCRqov8

Deze wielset is icm met de wolfpacks ruim 1,9KG lichter dan de originele set en dat merk je wel :wink:
Inzet gebied voor deze set is het lokale rondje en de andere set blijft voor de buitenland ritjes.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Het begint zo mooi sereen met fluitende vogeltjes op de achtergrond :lol:
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Ik maar denken de enige te zijn met een witte fiets met rode vork.

Dit ziet er ook strak uit, hoe bevallen die banden op de Twentse routes?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mrfrank schreef: wo 26 mei 2021, 10:06 Zijn beide de Super Trail uitvoering, Het kan dus nog zwaarder ! Ik heb een Wolfpack Trail/Race combi in 2.4 klaar liggen. Daar moet alleen nog een set velgen bij…
paulus1981 schreef: ma 24 mei 2021, 23:59 Wat zijn die schwalbe banden zwaar zeg, is dat de supergravity uitvoering? (om op NL rondjes wat lichtvoetiger rond te rijden zou je enkel met andere banden & tubeless al veel winnen, mijn setje bestaat uit een wolfpack trail 2,25" a 750 gr en een Vittoria mezcal 2,35" a 700 gram + 2* een flinke scheut latex).
Die binnenbanden zijn ook aardig aan het gewicht overigens.
Mijn e-mtb heeft 2.8 banden, de binnenbanden daarvoor wegen ook zoiets. Recentelijk een "light" versie daarvoor gekocht, voor in de rugzak als nood want ik rijd tubeless. Zomaar ineens twee ons minder mee te slepen (op een totaalgewicht waarop dat niet merkbaar is, maar ach :D ).

Lekker fris fietsje, wat ik in het topic van DrBunhead al zei: ik ben pro gekleurde voorvorken :tong
En helemaal als die kleur dan goed combineert met het betreffende frame, en rood met wit kan natuurlijk altijd :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Banden bevallen mij wel goed, vooral de trail heeft veel grip. Qua rolweerstand is het natuurlijk meer dan een speed/cross maar die combinatie vind ik niet helemaal bij de fiets passen. En voor het snelle XC werk vind ik de fiets niet heel geschikt.

En sorry dat je niet de enige bent :P
drBunhead schreef: ma 2 augustus 2021, 10:43 Ik maar denken de enige te zijn met een witte fiets met rode vork.

Dit ziet er ook strak uit, hoe bevallen die banden op de Twentse routes?
@kermit beide wielsets zijn inmiddels tubeless, maar 340 gram voor een binnenband verbaasde mij ook wel :o

Nieuwe plaatjes (met upgrades) worden over 2 weken gemaakt in Oostenrijk... 8)
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mrfrank schreef: di 3 augustus 2021, 10:23 Banden bevallen mij wel goed, vooral de trail heeft veel grip. Qua rolweerstand is het natuurlijk meer dan een speed/cross maar die combinatie vind ik niet helemaal bij de fiets passen. En voor het snelle XC werk vind ik de fiets niet heel geschikt.

En sorry dat je niet de enige bent :P
drBunhead schreef: ma 2 augustus 2021, 10:43 Ik maar denken de enige te zijn met een witte fiets met rode vork.

Dit ziet er ook strak uit, hoe bevallen die banden op de Twentse routes?
@kermit beide wielsets zijn inmiddels tubeless, maar 340 gram voor een binnenband verbaasde mij ook wel :o

Nieuwe plaatjes (met upgrades) worden over 2 weken gemaakt in Oostenrijk... 8)
Ik verbaasde me wel over de enorme binnenbanden, dat ze ook zo zwaar waren wist ik niet. Dan maar hopen dat ik een keer lek rijd :bier:
De speed/cross combinatie bevalt mij overigens prima op deze fiets :lol:
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Zo snel mogelijk tubeless maken ;) Scheelt een halve kilo aan roterende massa en dat ga je merken!
I_do schreef: wo 4 augustus 2021, 06:13 Ik verbaasde me wel over de enorme binnenbanden, dat ze ook zo zwaar waren wist ik niet. Dan maar hopen dat ik een keer lek rijdt :bier:
De speed/cross combinatie bevalt mij overigens prima op deze fiets :lol:
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mrfrank schreef: do 5 augustus 2021, 10:25 Zo snel mogelijk tubeless maken ;) Scheelt een halve kilo aan roterende massa en dat ga je merken!
I_do schreef: wo 4 augustus 2021, 06:13 Ik verbaasde me wel over de enorme binnenbanden, dat ze ook zo zwaar waren wist ik niet. Dan maar hopen dat ik een keer lek rijdt :bier:
De speed/cross combinatie bevalt mij overigens prima op deze fiets :lol:
Komt er vast een keer van, maar in mijn ervaring merk ik overgang van normale lichte biba (220 gram ofzo) naar tubeless niet zo direct. hier is het verschil natuurlijk wat groter.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mrfrank schreef: za 15 mei 2021, 20:18 De grootste die er te krijgen is… de XL
Ben zelf 1,96M dus niet getwijfeld over de maat
Heb jij intens korte benen? Of staat je zadel in de foto hierboven niet op de juiste hoogte?
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Het zadel staat hier gewoon heel laag... Inmiddels zit er een dropper in. Heb nu ook een hoger stuur besteld, ondanks de lange reach (505) zit ik er toch nog een beetje krom op met het zadel in de hoge stand. Gelezen dat meer lange mensen dit ervaarden en een hoger stuur hielp hierbij enorm dus maar eens proberen.

32T tandwiel is onderweg voor iets meer snelheid ;)
I_do schreef: do 5 augustus 2021, 10:44
Mrfrank schreef: za 15 mei 2021, 20:18 De grootste die er te krijgen is… de XL
Ben zelf 1,96M dus niet getwijfeld over de maat
Heb jij intens korte benen? Of staat je zadel in de foto hierboven niet op de juiste hoogte?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mrfrank schreef: do 5 augustus 2021, 10:54 Het zadel staat hier gewoon heel laag... Inmiddels zit er een dropper in. Heb nu ook een hoger stuur besteld, ondanks de lange reach (505) zit ik er toch nog een beetje krom op met het zadel in de hoge stand. Gelezen dat meer lange mensen dit ervaarden en een hoger stuur hielp hierbij enorm dus maar eens proberen.

32T tandwiel is onderweg voor iets meer snelheid ;)
I_do schreef: do 5 augustus 2021, 10:44

Heb jij intens korte benen? Of staat je zadel in de foto hierboven niet op de juiste hoogte?
Ik dacht al dat zadelhoogte niet klopte. Ik overweeg ook nog een stuur met meer upsweep, alhoewel ik na een paar ritjes en met meer letten op mijn core ook al weer veel gewonnen heb.
Volgens Canyon past 32t niet... Als het bij jou in de praktijk wel blijkt te passen hoor ik het graag :bier:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mrfrank schreef: do 5 augustus 2021, 10:54 Het zadel staat hier gewoon heel laag... Inmiddels zit er een dropper in. Heb nu ook een hoger stuur besteld, ondanks de lange reach (505) zit ik er toch nog een beetje krom op met het zadel in de hoge stand. Gelezen dat meer lange mensen dit ervaarden en een hoger stuur hielp hierbij enorm dus maar eens proberen.

32T tandwiel is onderweg voor iets meer snelheid ;)
I_do schreef: do 5 augustus 2021, 10:44

Heb jij intens korte benen? Of staat je zadel in de foto hierboven niet op de juiste hoogte?
Heb je inmiddels de 32T binnen? En lijkt het te passen?
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

I_do schreef: ma 16 augustus 2021, 17:09Heb je inmiddels de 32T binnen? En lijkt het te passen?
Ja hij is binnen maar komt er na m’n vakantie op… Nu in Oostenrijk nog met het 30T tandwiel
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Kleine update…

Pas de Stoic nog voorzien van een 10mm langere stem en een riser bar van 38mm ipv de standaard 20mm. M’n zithouding klopt nu veel beter.

De standaard voorrem toch maar vervangen voor een 4 zuiger Shimano MT420 en dit werkt perfect!

Uiteraard zit er nu ook een dropper in, het is een Crankbrothers Highline 7 met 170mm geworden.

Het is heerlijk door elkaar gerammeld worden op de Oostenrijkse trails…

Afbeelding

Afbeelding
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Plaats reactie