Grand canyon 8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Mijn nieuwe grand canyon 8.

Zadel, pedalen en handvatten veranderd. Mucky nutz mudguard erop.
Moet het alleen nog tubeless maken. Plus een andere dropper afstandsbediening.

Helemaal blij mee. Perfect beestje voor NL.

In het echt ziet die er veel mooier uit.
Super stijf/stabiel.
Laatst gewijzigd door psychonaut038 op di 18 mei 2021, 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Mooie fiets! Goed gedaan met de rode kleur accenten... Geometrie klopt volgens mij ook wel aardig voor de Nederlandse rondjes!
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Zeker een mooie fiets, jammer dat het frame zelf een beetje saai grijs is maar met de details kan je het leuk aankleden.
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

frank82 schreef: ma 17 mei 2021, 21:35 Zeker een mooie fiets, jammer dat het frame zelf een beetje saai grijs is maar met de details kan je het leuk aankleden.
Toch in het echt is het een hele mooie grijze kleur. Het is inderdaad ook niet mijn eerste keuze geweest. Alleen nu ik hem heb ben ik er heel content mee.
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Mooi ding! Veel plezier er mee! :-q
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Zadel staat wel wat laag :bier:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Deze bike verdiend wel wat betere foto's! :-q
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Bonanza schreef: di 18 mei 2021, 10:15 Zadel staat wel wat laag :bier:
Ja, ik wou even stoer doen met mijn dropper. :lol:
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Patrick_V schreef: di 18 mei 2021, 11:38 Deze bike verdiend wel wat betere foto's! :-q
Komt er nog aan. Ik zag hoe goed jij ze had gemaakt van de je stoic.

Alleen mn fiets ziet er al minder nieuw uit. Zondag in de blubber gefietst. :tong

Al een mooie hap uit mn fork sticker/lak :lol:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Battle scars horen erbij !

Het is een gebruiksvoorwerp, geen showbak ;)
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Patrick_V schreef: di 18 mei 2021, 17:04 Battle scars horen erbij !

Het is een gebruiksvoorwerp, geen showbak ;)
Andere foto's erop gezet. Ik ben niet echt goed in foto's maken :lol:
Suggesties
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 17:26

Ziet er goed uit, de rode accenten maken hem mooi af!

Vraagje over je aanpassingen, had je vooraf al besloten de grips en zadel te vervangen, of kwam dit omdat je ontevreden was over de meegeleverde grips/zadel?

Ik heb dezelfde MTB in bestelling bij Canyon, als t goed is komt ie begin Juli, en zit te kijken of ik ook nog wat day 1 upgrades wil doen. De pedalen ga ik sowieso vervangen door blauwe oneup components van m'n vorige fiets, maar ik ben benieuwd hoe de stock grips en t zadel bevallen bij anderen. Ik zou graag lock-on grips willen, maar ik kan niet vinden wat voor grips canyon meelevert.. Alle ervaringen of tips voor deze fiets of in t algemeen zijn welkom :)
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Suggesties schreef: wo 19 mei 2021, 12:44 Ziet er goed uit, de rode accenten maken hem mooi af!

Vraagje over je aanpassingen, had je vooraf al besloten de grips en zadel te vervangen, of kwam dit omdat je ontevreden was over de meegeleverde grips/zadel?

Ik heb dezelfde MTB in bestelling bij Canyon, als t goed is komt ie begin Juli, en zit te kijken of ik ook nog wat day 1 upgrades wil doen. De pedalen ga ik sowieso vervangen door blauwe oneup components van m'n vorige fiets, maar ik ben benieuwd hoe de stock grips en t zadel bevallen bij anderen. Ik zou graag lock-on grips willen, maar ik kan niet vinden wat voor grips canyon meelevert.. Alle ervaringen of tips voor deze fiets of in t algemeen zijn welkom :)
Het zadel is te smal voor mij en ik vind het echt spuuglelijk.

Ik ben fan geworden van ESI grips. Dus die gingen er gelijk op.

Het zadel van mijn vorige cube reaction pro vond ik lekker zitten. Daar heb ik het 2021 model van besteld.

De dropper lever die erbij zit is echt waardeloos. Ik heb de one up components v2 net binnen/gekocht.

De grips zijn hard en met veel kleine noppen. Niet fijn. Ik fiets meestal zonder handschoenen.

Koop frictie pasta erbij, want bij mij werd niks meegeleverd helaas. (las dat al op de canyon site in een review)
Ik had niks om tussen mijn dropper en frame te doen. Al is het frame wel vet vanbinnen. De handlebar klemmen moeten ook wat smeersel krijgen. En de boost axle in de voorvork. Achter is wel ingesmeerd.
Suggesties
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 17:26

Thanks voor je antwoorden, ik ben zelf maar een smal ventje, en rijd wel altijd met handschoenen, dus ik denk dat ik het zadel en de grips maar gewoon uit ga proberen en kijken of het was is in dat geval. Ik heb niet eerder met een dropper gefietst, dus goed om te weten dat de lever daarvan nog verschil kan maken hoe het aanvoelt.

Wat betreft de frictie pasta, is dat hetzelfde als montage pasta? M'n vorige fiets heb ik niet zelf in elkaar hoeven zetten, dus heb dat spul niet eerder nodig gehad.
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Suggesties schreef: wo 19 mei 2021, 14:28 Thanks voor je antwoorden, ik ben zelf maar een smal ventje, en rijd wel altijd met handschoenen, dus ik denk dat ik het zadel en de grips maar gewoon uit ga proberen en kijken of het was is in dat geval. Ik heb niet eerder met een dropper gefietst, dus goed om te weten dat de lever daarvan nog verschil kan maken hoe het aanvoelt.

Wat betreft de frictie pasta, is dat hetzelfde als montage pasta? M'n vorige fiets heb ik niet zelf in elkaar hoeven zetten, dus heb dat spul niet eerder nodig gehad.
Dit is ook mijn eerste dropper fiets. Ook mijn 2e fiets trouwens.

Die dropper lever van mij zit sowieso te los gemonteerd. En het is een simpel plastic ding.
Die ik gekocht heb is met een lager en delen zijn van metaal gemaakt. Voelt veel steviger aan plus werkt gewoon beter.

Een dropper moet je snel kunnen gebruiken en dat kan ik nu totaal niet.

Mijn dropper kabel is ook veel te lang. Die moet ik ook nog inkorten.

Ik weet zelf het verschil ook niet helemaal met al die pasta's. Ik denk dat ik de fiets ook nog even langs de fietsenmaker breng voor controlle op de juiste pasta's
Plaats reactie