BC podsol: Weg goud, let's go stealth @ P5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Dutch schreef: zo 26 december 2021, 11:32 Benieuwd hoe het er op de fiets uit ziet idd.
Ik heb best veel met KMC gereden maar bij Eagle vind ik (2x geprobeerd) de KMC ketting dramatisch schakelen tov de X01 ketting.
Goed om te weten! Tnx voor het delen van je ervaring. Ik heb KMC op GX casette gehad op vorige XC. Maar kan niet zeggen of ik verschil zou merken. Toen nog onbewust en onbekwaam wbt onderhouden heb casette opgereden met de originele ketting. :oops:
Dutch schreef: zo 26 december 2021, 11:32 Voorblad heeft een mooi effect, maar dat verbloemde je gehavende chainstay niet.
:-q
Was ook niet mijn bedoeling. Of ik ben er erg slecht in :lol:
En rechtsboven zit zit ducktape op de externe kabelgeleider als je goed kijkt, had een vermoeden dat deze de kabel iets deed klemmen, dus dat proberen achterhalen we daarmee.

Ik ben er zuinig op, en vind alle schades zonde. Zeker als ze niet tijdens het fietsen zelf veroorzaakt zijn. Daarintegen is hij er om gebruikt te worden, en ik ben iemand die grenzen opzoekt, prutst, verbeterd, valt, leert en grenzen verlegd. Door mijn ADHD kan ik niet een stapje terug nemen waardoor het rennen is, of stilstaan.
FLOiAM schreef: za 25 december 2021, 23:55 Jep, frame helaas beschadigd met de oval, zat een slag in na een eerdere valpartij vermoed ik. Helaas peanutbutter
Afbeelding
Shit Shed Builds 8)
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Heerlijk, de eerste rondjes sinds een tijdje weer kunnen maken.
Afbeelding
Shit Shed Builds 8)
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Weer even aan de klus geweest, de drivetrain heeft wat liefde gekregen en bikepark Mook heeft ook wat inspiratie ingebracht. De bottombracket maakte geluid, ondanks schoonmaken en invetten bleef het terugkomen, was daar wel klaar mee en heb hem vervangen. Er zat een evidas(?) in.

-Sram dub BB
-Crankstel van 175 naar 170mm
-Achterwiel 27,5" Bontrager comp 30. 6 pawl 108 engagement (
-Nobby Nic band 2.4 breed
-Drivetrain GX AXS upgrade, met XX1 casette, XX1 ketting en verse 32t ovalen tandblad voor op.

Ik was bang dat het misschien een beetje te veel goud ging worden, maar ben erg tevreden met het resultaat. Heb ook gekeken hoe het stond met een Eagle ketting, maar dit oogde toch niet helemaal naar wens. KMC goud/zwart. Maar dat schakelde niet zo soepel als Eagle. Dus toch maar de gouden XX1 erop. :bier:

Met de 175/170mm crank wil ik nog een beetje spelen en kijken wat fijn is, ook icm met 32t en 34t. Hangt ook erg af van of ik met de mullet fiets, 29" DT swiss M1900 wielset voor winter/trail. Of de XR1700 die een stuk lichter is icm met de XC banden. We gaan het ervaren, lekker spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog de AXS vuurdoop op Mook met de Eagle ketting
Afbeelding

Afbeelding
Shit Shed Builds 8)
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Na wat veranderingen ziet hij er nu zo uit.
Afbeelding

Afbeelding
Shit Shed Builds 8)
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Mooie bike :-q
Plaats reactie