Orbea Laufey H10 - Nieuwe wielen en gadgets P4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hoewel ik geen actieve poster ben hier op het forum, maar wel een vrij actieve mee-lezer, vind ik dit wel een mooie reden om 'n topic aan te maken;) Ik MTB nog niet zo heel lang, zo'n anderhalf jaar, maar de smaak heb ik zeker te pakken. Gelukkig net voor Corona begonnen dus dat stigma kan ook overboord :tong

Ik heb de Laufey echt net, hij stond bij een lbs te pronken en ik kon 'm eigenlijk niet laten staan. Ik ben een Cannondale Trail 2 gewend, en de eerste korte stukjes proefrit(inc. spelen in 't lokale bos) leren al dat dit totaaaal anders is! Qua zithouding beviel me de C'dale eigenlijk nooit, de Laufey voelt in vergelijk heel groot en hoog aan maar ook een comfortabelere zithouding. Ook is de Laufey veel steviger/potiger gebouwd en dat voel je ook direct met fietsen. Toen ik er eerst opstapte voelde het als een trekker :D

Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik in de SYS nog geen andere Laufey ben tegengekomen en er vast mensen zijn die benieuwd zijn, en dit voor mij ook een nieuwe ervaring is :-D

Goed, more to come soon...
Laatst gewijzigd door Thegreatgaitie op za 7 augustus 2021, 18:15, 5 keer totaal gewijzigd.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Met je nieuwe fiets pronken hoeft zeker geen verantwoording! :wink:

Is toch stuk “slacker” dan de Cannondale Trail. Dat ga je wel voelen bergaf.

De LTHTs verkopen vlotjes laatste jaren, met de Canyon Stoic op kop.

Heb zelf ook eentje in bestelling staan (Kona) maar daar zal ik nog even geduld moeten voor uitoefenen... :cry:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Hele mooie fiets en een goeie kleur! Inderdaad een uitstekende reden om een topic aan te maken. Nu nog plaatjes in zijn natuurlijke habitat. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Mooie bak. Alleen nog even die L sticker eraf halen. :tong
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mooie aanschaf, proficiat! De Laufey zou voor mij ook zeker een kandidaat zijn als ik wat zou moeten aanschaffen!
Veel plezierige en veilige kilometers toegewenst!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Erg gave fiets, mocht ik de oiz beu zijn dan komt deze erin.

Voordat ik een Orbea kocht ook meerdere Cannondales geprobeerd en geen enkele had voor mij een lekkere zithouding.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zeker zo mooi als de Stoic. :-q
"This species has amused itself to death"
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Inderdaad,

Deze stond ook hoog op mijn lijstje :-q
29 x 2.6 banden zullen wel lekker comfortabel zijn.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik dacht dit is een Orbea met Lauf vork, maar deze is mooier!

Enjoy!
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Bedankt voor de positieve reacties!

De winkel waar deze stond verkoopt ook Kona en er stond ook een Honzo in mijn maat. Qua fietsgevoel ook zeer prettig maar ik vond deze toch net wat mooier, de Honzo is ook wat lomper afgewerkt qua lasnaden etc. Had er trouwens prima mee kunnen leven hoor;)

Wel gelijk het originele stuur vervangen door een Fatbar 76mm en die overgezet samen met ESI grips natuurlijk;). Iemand nog ideeën voor nuttige/mooie upgrades? Zo'n kartonnetje in het wiel komt er tzt op hoor :D

Ik ben ook zeer benieuwd hoe de plus banden 't gaan doen. Nu heb ik nog een handgemaakte wielset liggen, maar de velgbreedte daarvan is 25mm uit m'n hoofd. Lijkt me voor de 2.6 banden wat te smal. Maar eerst dit proberen.

De Stoic is ook een erg mooie fiets.

De natuurlijke habitat van deze Blaufey zal overigens Hellendoorn, Rijssen, Lemelerberg, Drentse routes worden. En m'n thuisroute Staphorst. Maar het 'werkgebied' wordt steeds groter ;)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooie fiets, zou in deze categorie zeker de keuze zijn boven te stoic. Lekker kleurtje ook.
Upgrades, ik zou eerst lekker gaan fietsen en kijken wat je bevalt en wat minder.

Remmen is vaak een persoonlijke smaak, dus als die qwa aangrijpen en modulatie bij je passen is er geen reden om naar slx of zelfs XT te gaan.

Zelfde voor de wielen, misschien beide sets verkopen en een set 29/30mm handgespaakte kopen als de 2.6 banden je blijven bevallen. De Forekaster vond ik iig een prettige voorband.
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Dutch schreef: wo 19 mei 2021, 15:14 Mooie fiets, zou in deze categorie zeker de keuze zijn boven te stoic. Lekker kleurtje ook.
Upgrades, ik zou eerst lekker gaan fietsen en kijken wat je bevalt en wat minder.

Remmen is vaak een persoonlijke smaak, dus als die qwa aangrijpen en modulatie bij je passen is er geen reden om naar slx of zelfs XT te gaan.

Zelfde voor de wielen, misschien beide sets verkopen en een set 29/30mm handgespaakte kopen als de 2.6 banden je blijven bevallen. De Forekaster vond ik iig een prettige voorband.
Eens. Ik kan niet wachten om 'm eens goed uit te proberen! Met upgrades bedoel ik meer leuke/handige/nuttige accessoires. Een bidonhouder komt er eerst niet op, ik gebruik een Camelbag. Zit wel te denken aan framebescherming, ben bang dat dit heel snel krast, en je ziet er alles op :roll: Misschien nog 'n hip voorspatbordje.

Qua afmontage kom ik voorlopig nergens aan, die is wmb meer dan voldoende;)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Framebescherming is inderdaad prettig, doe het standaard bij een nieuw frame, in ieder geval de onderbuis, chainstays en alle plekken waar kabels het frame raken. Als je goede kwaliteit dunne bescherming pakt (invisishield o.i.d.) zie je het nauwelijks zitten.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Leuke fiets! kleurtjes staan de hem ook goed :-q
Als ik je eens tegenkom in het Staphorster bos (of een van de andere rondjes in de buurt) wil ik er wel eens even op zitten. Ik heb al eens met een schuin oog naar een Laufy zitten kijken.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

edkars schreef: za 22 mei 2021, 13:39 Leuke fiets! kleurtjes staan de hem ook goed :-q
Als ik je eens tegenkom in het Staphorster bos (of een van de andere rondjes in de buurt) wil ik er wel eens even op zitten. Ik heb al eens met een schuin oog naar een Laufy zitten kijken.
PB :winkie:
Plaats reactie