Nukeproof scout 290 comp 2021

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Hoogtemeters schreef: ↑za 29 mei 2021, 21:46 Ja super toch! Het zal een beetje afhankelijk zijn van het parcours, maar m’n rondje Montferland doe ik in ongeveer dezelfde tijd. Op de vlakke stukken en de klimmetjes loop je heel iets uit, maar technische en vooraf de afdalingen loop ik iets in.

Ik heb niet het idee dat de banden veel zwaarder rollen dan de 2.2 continental op m’n Ghost.
Wil de banden tubeles maken, heb al vloeistof van mucoff en ventielen. Kijken of indam nog soepeler roltπŸ˜†
Nice, maar geloof me, die banden lopen dubbel zo zwaar dan de conti's(vergelijkbare banden van conti zijn er alleen in 2.4)
Bird Aeris 9 blurple
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

novaterra schreef: ↑zo 30 mei 2021, 16:24
Hoogtemeters schreef: ↑za 29 mei 2021, 21:46 Ja super toch! Het zal een beetje afhankelijk zijn van het parcours, maar m’n rondje Montferland doe ik in ongeveer dezelfde tijd. Op de vlakke stukken en de klimmetjes loop je heel iets uit, maar technische en vooraf de afdalingen loop ik iets in.

Ik heb niet het idee dat de banden veel zwaarder rollen dan de 2.2 continental op m’n Ghost.
Wil de banden tubeles maken, heb al vloeistof van mucoff en ventielen. Kijken of indam nog soepeler roltπŸ˜†
Nice, maar geloof me, die banden lopen dubbel zo zwaar dan de conti's(vergelijkbare banden van conti zijn er alleen in 2.4)
OkΓ©, dan ben ik gewoon beresterk πŸ˜†
Heb de voorband al tubeles gemaakt, vanavond de achterband even doen. Prima op te pompen met de normale fietspomp.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Beide bandjes tubeles gemaakt, ging eenvoudiger dan ik dacht. Met de normale fietspomp en verloor helemaal geen druk. Net even een stukje trail gefietst, een groot verschil merk ik niet maar ze blijven wel mooi op druk, dus heb het goed gedaan πŸ™‚.
Ps, toch weer een paar strava segmenten ( klimmetje en een technisch stukje een persoonlijk record πŸ˜‚
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Nice, mooie fiets. πŸ‘
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

:-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Je maakt het jezelf graag moeilijk?

Strava PR's knallen op een 14 kg wegende tank van een hardtail. πŸ‘
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

maverick76 schreef: ↑di 1 juni 2021, 11:16 Je maakt het jezelf graag moeilijk?

Strava PR's knallen op een 14 kg wegende tank van een hardtail. πŸ‘
Komend weekend een rondje montferland met twee fietsmaatjes, eens kijken of ik ze nog voor kan blijven πŸ˜† op de afdalingen zeker wel
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Hoogtemeters schreef: ↑di 1 juni 2021, 12:45
maverick76 schreef: ↑di 1 juni 2021, 11:16 Je maakt het jezelf graag moeilijk?

Strava PR's knallen op een 14 kg wegende tank van een hardtail. πŸ‘
Komend weekend een rondje montferland met twee fietsmaatjes, eens kijken of ik ze nog voor kan blijven πŸ˜† op de afdalingen zeker wel
Vond de afdalingen aan de kant van Braamt nogal hard werken op de HT vanwege de remknippen, als ze een fully rijden zul je nog aan de bak moeten πŸ˜‰
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

ThijsE schreef: ↑di 1 juni 2021, 12:54
Hoogtemeters schreef: ↑di 1 juni 2021, 12:45

Komend weekend een rondje montferland met twee fietsmaatjes, eens kijken of ik ze nog voor kan blijven πŸ˜† op de afdalingen zeker wel
Vond de afdalingen aan de kant van Braamt nogal hard werken op de HT vanwege de remknippen, als ze een fully rijden zul je nog aan de bak moeten πŸ˜‰
Gisteren avond nog twee keer stukje zeddam naar braamt gefietst, ik snap wat je bedoeld, de kn@voet korte weg ?
Bandenspanning iets lager πŸ™‚
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Net weer even Montferland gefietst, moet echt zeggen dat de fiets mij verrast in het comfort dat deze biedt voor een hardtail. De kapotgeremde afdalingen vallen mij reuze mee. Zonet voor mijn gevoel een record tijd gezet op de kn@voet zeddam (stuk afdaling tussen zeddam en braamt). Maar strava heeft dat hele stuk niet opgenomen.. wel op de kaart maar niet als segment herkend πŸ€”

De Tubeles bandjes blijven ook hard πŸ™‚
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

En weer een rondje Montferland.. het valt toch wel mee met het gewicht van deze β€œtank” en de weerstand van de 2.4 /2.5 bandjes, inmiddels ben ik al sneller op deze fiets dan op de Ghost lector ! En op flat Pedals , terwijl ik altijd met klikpedalen heb gefietst.

Verassend toch πŸ™‚
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Gave Bike :-q Ik heb ook wel eens een Assegai/Agressor combi op mn hardtail gehad en heb toen ook zowaar wat PR’s weten te pakken. En dat op een vlakke track als LV/HV. Voelde helemaal niet log. Alleen het stukje op de weg was ff zwaar :D
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Dankje, ja de banden combi is meer dan prima. Kan er heerlijk mee fietsen.

zag vandaag dat de route behoorlijk beschadigd is op de afdalingen in de bochten door het remmen. Eigenlijk zou er een lusje bij moeten komen met een bordje beginners en gevorderden.
Plaats reactie