Project: opbouw kids bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Man, daar wordt elk kind toch gelukkig van. Wat een stoer apparaat. Super mooi geworden.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Het is dat deze papa to-taal niet handig is, anders was zoiets een supergaaf projectje geweest voor mijn kleine van 8.

Mag ik, wellicht heel brutaal, vragen wat de onderdelen bij elkaar kosten en hoeveel uur werk er in zit?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

HarrySlingerLove schreef: zo 20 juni 2021, 13:17Mag ik, wellicht heel brutaal, vragen wat de onderdelen bij elkaar kosten en hoeveel uur werk er in zit?
Frame 100, voorvork 250, groep 100, crank 80, klein spul 50.
Ik zit dan op 580 euro en heb de onderdelen die ik had niet meegerekend. Dat zijn zadel, zadelpen, zadelpenklem, stuur, stuurpen, grips, wielen, banden, remschijven.

Ik had niet echt een budget. Ben wel begonnen met het idee iets leuks te maken maar wel op de uitgaven te letten. En ik vind dat met de prijzen van het fram, de voorvork en groep ook wel goed gelukt. Uiteindelijk kom je dan op een redelijk bedrag uit. Maar dan is de basis wel nieuw en meer dan prima kwaliteit tov wat je op kidsbikes met vergelijkbare prijs ziet. Deze bike is net over de 10 kg :-q

Qua bestede uren, geen idee. Het is hobby dus alleen maar leuk. Als ik het dan even in schat. Het sleutelen aan de fiets is een paar uurtjes. Dan alle onderdelen zoeken wel wat meer. Dat is dan vooral omdat ik niet meteen koop. Je zoekt wat, krijgt gevoel van prijzen, en dan kijk je weer verder. Na een tijd kom je iets tegen en dan ik de bestelknop snel ingedrukt want je weet of het een goede deal is of niet. Verder is het ook dat ik door ga tot het naar mijn idee perfect is. Na de eerste opbouw kon er prima gefietst worden. Ik vind het dan leuk door te gaan met verfijnen :-)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Heel vet apparaat geworden. Keurig budget ook. Die FM waar jij die 80mm SID hebt gescoord had zeker geen 2e apparaat liggen? Ik heb het hele internet al afgespeurd voor iets dergelijks voor mijn kleine. Niets overjarigs te vinden :-(
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Opperhoofd schreef: zo 20 juni 2021, 13:06 Haar lengte is iets van 1m36 a 1m38 en ze is 8 jaar jong.
Beetje zelfde maat als onze zoon van 8, hij rijdt nog 24" vooral omdat hij daar wat beter mee kan "spelen" , denk dat de 26" nog net wat te groot is om echt lekker mee te klooien. Gewoon paadjes mountainbiken zal zeker wel lukken.

Mooi project en je dochter mag blij zijn met zo'n enthousiaste papa (en andersom :wink: ). :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Prachtig! Die maat fiets wordt de volgende voor mijn dochter, dus kan ik mooi effe spieken bij je nu :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Leuke pedals. Is dat ook wat voor volwassenen..of halfwassenen?
Ik zag ze bij Amazon, goedkoop en snel bezorgen. Wel twijfels daaromtrent.. :roll:
feel the fear,do it anyway!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Leuke fiets!

Inderdaad een goed idee om geen fiets op de groei te kopen. Dat zie ik bij 'mijn' groep kinderen die ik training geef af en toe gebeuren, en dan durven ze veel minder.

Tip: De remleiding voor loopt nu aan de buitenkant van de vorkpoot? Als dat zo is zou ik hem binnenlangst laten lopen.Voorkomt dat hij achter een tak blijft hangen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Opperhoofd schreef: ma 21 juni 2021, 15:53
HarrySlingerLove schreef: zo 20 juni 2021, 13:17Mag ik, wellicht heel brutaal, vragen wat de onderdelen bij elkaar kosten en hoeveel uur werk er in zit?
Frame 100, voorvork 250, groep 100, crank 80, klein spul 50.
Ik zit dan op 580 euro en heb de onderdelen die ik had niet meegerekend. Dat zijn zadel, zadelpen, zadelpenklem, stuur, stuurpen, grips, wielen, banden, remschijven.

Ik had niet echt een budget. Ben wel begonnen met het idee iets leuks te maken maar wel op de uitgaven te letten. En ik vind dat met de prijzen van het fram, de voorvork en groep ook wel goed gelukt. Uiteindelijk kom je dan op een redelijk bedrag uit. Maar dan is de basis wel nieuw en meer dan prima kwaliteit tov wat je op kidsbikes met vergelijkbare prijs ziet. Deze bike is net over de 10 kg :-q

Qua bestede uren, geen idee. Het is hobby dus alleen maar leuk. Als ik het dan even in schat. Het sleutelen aan de fiets is een paar uurtjes. Dan alle onderdelen zoeken wel wat meer. Dat is dan vooral omdat ik niet meteen koop. Je zoekt wat, krijgt gevoel van prijzen, en dan kijk je weer verder. Na een tijd kom je iets tegen en dan ik de bestelknop snel ingedrukt want je weet of het een goede deal is of niet. Verder is het ook dat ik door ga tot het naar mijn idee perfect is. Na de eerste opbouw kon er prima gefietst worden. Ik vind het dan leuk door te gaan met verfijnen :-)
Dank voor je antwoord. Geen geld voor zo’n gave bike. En, niemand anders heeft hem natuurlijk, one of a kind!!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Bedankt voor alle complimenten. M'n dochter is er (uiteraard) blij mee, ze rijdt heel trots rond.
yo-eddy schreef: ma 21 juni 2021, 16:24Beetje zelfde maat als onze zoon van 8, hij rijdt nog 24" vooral omdat hij daar wat beter mee kan "spelen" , denk dat de 26" nog net wat te groot is om echt lekker mee te klooien. Gewoon paadjes mountainbiken zal zeker wel lukken.
De Cannondale Trail 24 van haar broer is er ook nog. Een fiets met kleinere wielen _kan_ beter zijn. In dit geval denk ik dat het niet uit maakt. De maat frame is gewoon goed. Als ik zie hoe ze de bike beheerst (kort draaien met verschillende snelheden) weet ik niet of dat met de Trail beter zou gaan. Daarnaast is de nieuwe fiets lichter, remt beter, schakelt beter en heeft het verzet een beter bereik met meer stappen.
38x10 schreef: ma 21 juni 2021, 16:23Heel vet apparaat geworden. Keurig budget ook. Die FM waar jij die 80mm SID hebt gescoord had zeker geen 2e apparaat liggen? Ik heb het hele internet al afgespeurd voor iets dergelijks voor mijn kleine. Niets overjarigs te vinden :-(
Na wat zoeken had ik op een gegeven moment m'n zinnen gezet op een nieuw Manitou Markhor, vanwege prijs/kwaliteit/gewicht. Echter was de beschikbaarheid van de witte erg beperkt. De meer budgetvorken zijn al snel 2 kg of nog meer. Dat vind ik echt te veel voor een klein fietsje. Vervolgens was m'n target een high end 26-er, overjarig nieuw of gebruikt maar technisch goed, onder de 1500 gram. En bij toeval kwam ik via marktplaats bij Kersten wielersport in Nijmegen. Daar heb ik toen deze deal kunnen maken. Ze hadden nog een andere 26 vork te koop maar die is volgens mij al verkocht.
gekkokees schreef: ma 21 juni 2021, 21:04Leuke pedals. Is dat ook wat voor volwassenen..of halfwassenen?
Ik zag ze bij Amazon, goedkoop en snel bezorgen. Wel twijfels daaromtrent.. :roll:
Geen idee, ik heb ze direct uit het verre oosten. Ik wilde platte pedalen met goede grip en dit leek me wel wat. De eerste indruk is prima body, wel dik vet en dus best wat weerstand met draaien. Dus dat vergde een "kwaliteitscontrole", nu is het goed.
Jan the Man schreef: ma 21 juni 2021, 21:29Tip: De remleiding voor loopt nu aan de buitenkant van de vorkpoot? Als dat zo is zou ik hem binnenlangst laten lopen.Voorkomt dat hij achter een tak blijft hangen.
De geleiding op de vork loopt zo dat het volgens mij de bedoeling is om de kabel op die manier via de vorkpoot te geleiden. Zal eens kijken of het anders kan.
Plaats reactie