Mijn eerste project gereed

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MDegro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 22:02

Dit weekend mijn eerste project afgerond. Mijn eigen carbon fully in mijn eigen gekozen kleuren. Super leuk om het eindelijk af te zien en erop te rijden. Ik kan niet anders zeggen dat het erg lekker rijdt. Wat is dit lekker comfortabel in vergelijking met mijn oude merida hardtail. En wat kun je hiermee lekker klimmen en door het bos raggen.....

Via deze weg wil ik dan ook allen die me met hun reacties op het forum verder hebben geholpen, hartelijk bedanken.

Ik heb nog wel 1 dingetje dat ik opgelost moet zien te krijgen: de afstelling van mijn X fusion O2 PRO demper. Ik krijg de sag maar niet goed. Deze blijft op 50% bij een druk van rond de 290 psi. als iemand nog een tip heeft...

[Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding]
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Eerste tip die ik je kan geven: check even of je pomp echt helemaal op het ventiel gedraaid zit. En dan op halve druk nog even de demper in- en uit laten veren, en vervolgens oppompen tot gewenste druk.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En check het ventiel zelf ook even, zit het binnenwerk goed vast.
Krijg je de sag niet goed zonder een extreem hoge druk ligt het voor de hand dat de demper niet in orde is. Uiteraard de maximale druk voor dit type respecteren!
Ik ga er even vanuit dat je gewicht nog binnen redelijk normale grenzen ligt ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MDegro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 22:02

Ik ga kijken of de tips soelaas bieden. Mijn gewicht is voor mijn lengte ok. 100kg moet zo een demper toch kunnen hebben😁
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Leuk dat je veel plezier en ervaring hebt opgedaan met het bouwen.
Welk frame heeft als basis gediend? En welke delen heb je gemonteerd?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hoe heb je de demper opgepompt. In de basis per 20 of 30 psi oppompen een keer of 5 veren en er weer een 20 of 30 psi bij, net zolang dat hij op de juiste druk is die je nodig hebt. Zo hoort het ook bij een voorvork.

Je zou ook nog kunnen kijken of tokens kunnen.
MDegro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 22:02

Dutch schreef: di 8 juni 2021, 19:27 Leuk dat je veel plezier en ervaring hebt opgedaan met het bouwen.
Welk frame heeft als basis gediend? En welke delen heb je gemonteerd?
Het frame is een chinese NS bikes Synonym look a like van Carbon (carbonda), 2.000 gram.
De voorvork is een Fox Step Cast 34 Performance en een X-fusion O2 PRO Rl demper.
Verder een XT-wielset van Shimano en geheel SLX afgemonteerd (1x12).
Tot slot een KS dropper van 175.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Geeft inderdaad veel voldoening, zo'n fiets opbouwen en er vervolgens op door de bossen te jagen!
Erg mooi geworden! :-q
Real men think straight and flat are boring :-D
Plaats reactie