Je kunt natuurlijk altijd de mount wat verstellen zodat de garmin net wat hoger komt dan de stuurpen. Met een MTB-mount tenminste, dan blijft ook de hoek van het scherm ten opzichte van het stuur gelijk en kan het kabeltje onderaan de Garmin ook ruimte krijgen.Knakker29 schreef: ↑di 6 juli 2021, 11:26Yep, de laadkabel past net niet tussen de Edge en het laadpunt, even kijken naar een andere kabel, of het zo laten (laadt behoorlijk snel).Kapitein Iglo schreef: ↑di 6 juli 2021, 10:00 Wat precies past er niet bij de tweede foto? Komt het laadsnoer tegen de stuurpen ofzo?
Idworx Opti BLT
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Ik ga het vanavond eens proberen met een Barfly die ik nog heb liggen, dacht dat die niet paste op de 1030 maar dat is dus wel zo, die komt wat hoger uit, op het oog genoeg om de stuurpen te 'clearen'.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Nu ik wat meer offroad heb gefietst zijn mijn twijfels over de Pinion voor MTB-en eigenlijk helemaal weg. Ik dacht ook dat het schakelen in onregelmatige klimmen met obstakels wel eens lastiger zou kunnen zijn, maar in de praktijk vond ik het perfect werken; geen last van doortrappen, het schakelt snel en met de Onyx is de vrije slag nauwelijks merkbaar. Ik zou zeggen; geef het een keer een kanssuravida schreef: ↑zo 4 juli 2021, 10:53 Eens, en toch ook weer niet Voor fietsen die je redelijk gelijkmatig voort of omhoog beweegt in minder dan ideale omstandigheden zie ik zeker de voordelen van een Pinion/riem combo. Dus ideaal voor reisfietsen zoals deze topper, en voor trail/enduro, waarbij je vooral over fireroads (al dan niet steil) omhoog kan peddelen. Maar voor een rondje Zeist of Bergschenhoek zou ik toch nog kiezen voor ketting en derailleur/singlespeed, ik denk dat een Pinion/riem daar net wat te log aanvoelt, en ik stoor me toch ook altijd net teveel aan het geluid en gevoel van de Pinion als je even je benen hebt stilgehouden en weer vol doortrapt (iets wat ik op Zeist nogal vaak doe)
Maar wellicht moet ik maar eens iets bouwen om dit echt in de praktijk te testen..
De fiets als geheel doet het ook prima offroad, handling bij lastige klimmen was prima, meer dan voldoende bereik met de Pinion maar als het steiler wordt is het gewicht van de fiets wel echt een nadeel t.o.v. een dedicated MTB of een lichtere bikepacking fiets. Maar dat was natuurlijk ook niet echt een verassing.
Helaas volgende week nog een keer terug naar de dealer, al sinds het begin last van wat speling op het balhoofd, lijkt er optisch op dat de onderste cup niet 100% recht in het balhoofd zit, misschien dat dat de oorzaak is (de rest uiteraard al tig keer opnieuw afgesteld).
Naast het zadel bleek ook de kop van de zadelpen het ongelukje bij de dealer niet helemaal overleefd te hebben, ook met een nieuw zadel bleef er zijwaartse tilt zichtbaar. Dus maar een volledig nieuwe achterbouw met een Ergon SMC zadel en een Thomson titanium pen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Dank! Er moet nog wel wat aan het optische aspect worden gedaan. Door de (veel) grotere rise kan ik de stuurbuis met ruim 4cm inkorten, maar om mezelf niet klem te zetten wacht ik daar nog een tijdje mee (terug naar conventioneel wordt dan een probleem..). Daarnaast moet ik even uitzoeken hoe dat werkt i.v.m. de power unit in de vorkbuis.
Balhoofd lijkt inmiddels goed te zitten, geen speling meer en na opnieuw / beter invetten van de lagers zijn de tikjes er ook uit.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Dit soort risers bars zijn inderdaad een mooie manier om de spacer stack weg te werken, heb zelf een 45mm rise SQ lab maar zo'n Moonmen is natuurlijk helemaal pure p#rno
Verder ben ik er al ettelijke jaren achter dat een Pinion bak voor mij (maar ook voor mijn nu 9-jarige zoontje) meer dan prima werkt voor MTB gebruik. Juist op technische trails met veel klim en daalwerk is het ideaal. Vraagt gewenning, dat is zeker. Maar schakelt dan betrouwbaarder en sneller dan een derailleur, dat is ook zeker
Bedacht mij laatst nog dat mijn zoontje nu twee jaar op z'n Pinion bike met belt rijdt en dat ik er werkelijk nog niets aan heb hoeven doen in die tijd. Behalve sporadisch schoonmaken dan...... en hij rijdt meer dan menigeen hier
Verder ben ik er al ettelijke jaren achter dat een Pinion bak voor mij (maar ook voor mijn nu 9-jarige zoontje) meer dan prima werkt voor MTB gebruik. Juist op technische trails met veel klim en daalwerk is het ideaal. Vraagt gewenning, dat is zeker. Maar schakelt dan betrouwbaarder en sneller dan een derailleur, dat is ook zeker
Bedacht mij laatst nog dat mijn zoontje nu twee jaar op z'n Pinion bike met belt rijdt en dat ik er werkelijk nog niets aan heb hoeven doen in die tijd. Behalve sporadisch schoonmaken dan...... en hij rijdt meer dan menigeen hier
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Moonmen maakt inderdaad fantastisch mooie frames en onderdelen, als niets een rol speelde wist ik het wel...
Pinion ben ik inmiddels helemaal aan gewend, op andere fietsen schiet ik al in de draaireflex en wil ik schakelen in stilstand.
Staat 'm goed!
Stuur nog wel even recht zetten en de Hope leidingen verlengen
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Thanks
Goed gezien, de remleidingen en Pinion kabels mogen inderdaad een stukje langer en het stuur staat nog niet helemaal gecentreerd. Ik moet sowieso eens naar de remleiding aan de voorkant kijken; die maakt nogal een rare kronkel om door de geleider te kunnen.
Die kronkel ontstaat bij Hope vaak bij het aandraaien van de knelkoppeling, dan draait de leiding mee. Ik haal de remgreep los en in plaats van de knelkoppeling aan te draaien, draai ik de remhendel rond, zodat deze precies goed geplaatst op het stuur komt en niet nog wat verdraait moet worden en de leiding weer gaat kronkelen.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Dank voor de tip! Ik doelde eigenlijk (vooral) op de de kabelgeleiding bij de vork. De vork heeft een gaatje aan de achterzijde van de kroon waar de remkabel doorheen wordt geleid. Dit zorgt ervoor dat de kabel een scherpe draai moet maken in de beperkte ruimte tussen de kroon en de onderbuis. Een simpele geleider op de vorkpoot lijkt mij handiger, maar er zal wel een idee achter zitten. Gelukkig was het materiaal allemaal uit voorraad leverbaar, dus ik kan het weekend aan de slag.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Mijn ego heeft weer eens een flinke deuk opgelopen
Eindeloos zitten kloten met die shifters kabels, voor 80 euri Jagwire's vernacheld en het blijft haperen.
En die kronkel in de remkabel heb ik op één of andere onbegrijpelijke manier ook zelf veroorzaakt.
Alleen de olie vervangen was een eitje
Fiets gaat volgende week fijn naar de dealer, mag hij meteen een belt monteren en de remmen + stuurbuis meenemen.
Eindeloos zitten kloten met die shifters kabels, voor 80 euri Jagwire's vernacheld en het blijft haperen.
En die kronkel in de remkabel heb ik op één of andere onbegrijpelijke manier ook zelf veroorzaakt.
Alleen de olie vervangen was een eitje
Fiets gaat volgende week fijn naar de dealer, mag hij meteen een belt monteren en de remmen + stuurbuis meenemen.
Ach, ook bij Pinion dealers gaat het de eerste keer niet altijd goed
Stabiele zijligging van de Pinion?