Idworx Opti BLT

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mijn offroad travel and gravel "adventure" bike. Doel was een fiets voor om met en zonder bagage zowel on als offroad goed uit de voeten te kunnen, en een fiets om simpelweg veel te gebruiken voor allerhande gemixte rondjes. Een tijdje gepuzzeld over de compromissen (een do-it-all-perfectly fiets bestaat immers niet) en na plussen en minnen uiteindelijk bij de BLT terecht gekomen. Het is de basis een MTB die op diverse punten wat steviger is gemaakt en is opgebouwd met low-maintenance onderdelen en gemakken voor onderweg. Het rijdt prima op de weg en in het terrein, alleen bij langere en steilere klimmen is het gewicht een merkbaar nadeel. De compromisfiets is wel weer compromisloos samengesteld, vaak functioneel, maar soms ook gewoon gewoon omdat het kon. Enfin....

Frame: oPinion BLT ti 51
Schakel: Pinion P1.18
Aandrijf: Gates CDX
Balhoofd: Chris King
Stuur: Moonmen Moonriser
Grips: Ergon GP1
Stuurpen: Thomson X4
Velgen: Idworx Carbon
Naven: Onyx/SON boost
Power: Cinq5 Plug
Licht: SON Edelux II
Remmen: Hope Tech V2
Schijven: Idworx 203
Pedalen: Syntace Nine2
Zadelpen: Thomson
Bidonhouder: King Cage
Banden: G-One 2.25
Zadel: Ergon Core SMC
Tassen: Revelate Micro

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Knakker29 op ma 11 april 2022, 20:20, 61 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Phoee das chique de friemel zeg.
Menig vakantiefietsers natte droom 8)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Fraai! Maar ben jij nou eigenwijs of is Idworkx naast de p1.18 nog meer vergeten? ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

suravida schreef: di 8 juni 2021, 20:11 Fraai! Maar ben jij nou eigenwijs of is Idworkx naast de p1.18 nog meer vergeten? ;-)
:lol:

Idworx is niks vergeten, foutje bij de dealer, maar wordt netjes opgelost. Ik denk dat ik de ketting voorlopig laat zitten. Belt staat mooier, maar verder maakt het me eerlijk gezegd niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Wow, deze mag er zeker wezen! Een titanium boodschappenfietsje :o
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Mooi geworden zeg! Leuk dat ze je ook nog even een proefperiode met de 12 speed gunnen ;)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Fourteen schreef: di 8 juni 2021, 21:56 Mooi geworden zeg! Leuk dat ze je ook nog even een proefperiode met de 12 speed gunnen ;)
:lol:

Ik heb nog even gedacht om de 12 speed te houden, maar toch besloten om het niet te doen. Het voordeel van de 12 is dat ik reguliere shifters zou kunnen monteren (van Cinq5, die zijn er helaas niet voor de 18..) maar inlever op bereik en stappen. Het nadeel van het hogere gewicht van de 18 vind ik minder belangrijk (die 600gr kan er ook nog wel bij).
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Sweet mother of Jeezus!

Mooi ding.

Ik ga toevallig vanmiddag een Dawes Galaxy ophalen voor hetzelfde gebruik. 😂

Verschil moet er zijn.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

maverick76 schreef: wo 9 juni 2021, 11:32 Ik ga toevallig vanmiddag een Dawes Galaxy ophalen voor hetzelfde gebruik. 😂
Nice! Als je maar plezier hebt, lekker fietsen :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mooie bak :-q
Wellicht gelijk even de CNC cranks van Pinion mee bestellen bij de P1.18, stuk fraaier en ook weer net wat lichter.
Toen ik nog iets met fietsjes deed zei ik altijd, zoek je de ultimieme reisfiets koop je een Idworx, zoek je de ultieme MTB koop je een 11Ants :bier:
........ maar geloof dat 11Ants in de toekomst ook met iets komt .... ben benieuwd, de lat ligt hoog :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Bijzonder fraai, en dan zowel fraai als bijzonder :-q

Die seatpost - top tube - seatstays cluster doet sterk denken aan de top end GT frames uit de 90's trouwens

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

yo-eddy schreef: wo 9 juni 2021, 12:30 Mooie bak :-q
Wellicht gelijk even de CNC cranks van Pinion mee bestellen bij de P1.18, stuk fraaier en ook weer net wat lichter.
Toen ik nog iets met fietsjes deed zei ik altijd, zoek je de ultimieme reisfiets koop je een Idworx, zoek je de ultieme MTB koop je een 11Ants :bier:
........ maar geloof dat 11Ants in de toekomst ook met iets komt .... ben benieuwd, de lat ligt hoog :-q
Thanks :-q

Goede tip van de cranks, was mij nog niet opgevallen :oops:. Denk dat dat apart bestellen wordt, de P.18 is inmiddels onderweg.

Als 11ants een travelbike had gemaakt zou dat zomaar de keuze geweest kunnen zijn ;)
Ik zag op een website al een gerucht over iets in de toekomst.. zal vast weer errrrg mooi worden :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Heckler40 schreef: wo 9 juni 2021, 12:40 Bijzonder fraai, en dan zowel fraai als bijzonder :-q

Die seatpost - top tube - seatstays cluster doet sterk denken aan de top end GT frames uit de 90's trouwens

Enjoy!!
Thanks! Het was mij nog niet zo opgevallen, wat GT frames opgezocht, dat lijkt inderdaad erg op elkaar!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Moest toch nog een service kit aanschaffen, cranks meteen meegenomen, die zien er inderdaad een stuk strakker uit. :-D
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Super mooi!

Enne... Idworx en ketting dat heurt natuurlijk ook zo 8)
Plaats reactie