Idworx Opti BLT

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Poldertoerist schreef: wo 9 juni 2021, 17:52 Super mooi!

Enne... Idworx en ketting dat heurt natuurlijk ook zo 8)
Thx! Die discussie ga ik mij niet in mengen :wink:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat een rotfiets, daar valt gewoon niks meer aan te upgraden! :wink: :D
Sjieker gaat het niet worden, van voor naar achter topmateriaal :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

kermit schreef: wo 9 juni 2021, 21:28 Wat een rotfiets, daar valt gewoon niks meer aan te upgraden! :wink: :D
Dat was (of werd gaandeweg) ook een beetje bedoeling, als je op 85% zit kan (en kon) de laatste 15 er ook nog wel bij :roll: . Nooit meer nadenken over wat je nog zou kunnen verbeteren, dat zou rustgevend moeten werken :winkie: . Er gaat enkel nog een beetje aan de voorbouw gesleuteld worden, dan is het écht hélemaal klaar en ga ik rustig wat fietsplannen maken voor volgend jaar. :-D
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Heel mooi ding!

Ik heb een opinion met vergelijkbare afmontage. Bevalt erg goed. Deze ziet er wel een heel stuk mooier uit.

Het bereik van de 12 en 18 is trouwens hetzelfde. Alleen de stapjes zijn kleiner. En de 18 ziet er mooier uit.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ramonn schreef: do 10 juni 2021, 09:51 Heel mooi ding!

Ik heb een opinion met vergelijkbare afmontage. Bevalt erg goed. Deze ziet er wel een heel stuk mooier uit.

Het bereik van de 12 en 18 is trouwens hetzelfde. Alleen de stapjes zijn kleiner. En de 18 ziet er mooier uit.
:-q Ik heb deze week (pas) twee ritjes gemaakt, vooral om af te stellen, maar het rijdt heel lekker, ook offroad. De fiets voelt een beetje als een tank, en dat is voor deze fiets wat mij betreft ook prima :) Het totale bereik is inderdaad gelijk, op het verkeerde been gezet door een plaatje, kreeg de indruk dat de p.18 een klein tikkie groter was.

Ik moet nog wel iets gaan fabrieken voor het fixeren van mijn tassen, bungee koord is net te kort om onder aan de tubus te monteren en ik mis nog wat verloopstukjes voor de (andere) Ortlieb Gravel tassen. Inmiddels ben ik er ook achter waarom mijn handvatten zo slecht opp de gripshift aansluiten en de achterrem te ver naar binnen komt, breedte van de lock-on clips zijn niet meegeteld in de totale lengte :( Dan maar weer de Ergons erop, kijken of ik ze nu wel goed kan fixeren (kreeg ze niet vast met alleen de bout).
Laatst gewijzigd door Knakker29 op do 10 juni 2021, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ramonn schreef: do 10 juni 2021, 09:51 Heel mooi ding!

Ik heb een opinion met vergelijkbare afmontage. Bevalt erg goed. Deze ziet er wel een heel stuk mooier uit.

Het bereik van de 12 en 18 is trouwens hetzelfde. Alleen de stapjes zijn kleiner. En de 18 ziet er mooier uit.
Kleine aanvulling, de P serie ziet er mooier uit dan de C serie ...... P1.12 ziet er identiek uit als P1.18 :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooier is subjectief, de lagere prijs en gewicht én dat de C net wat verder doorontwikkeld lijkt zou mij toch altijd voor de C 1.12 laten kiezen ipv de P1.12.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Knakker29 schreef: wo 9 juni 2021, 22:16...en ga ik rustig wat fietsplannen maken voor volgend jaar. :-D
Ja, dat is wel de bedoeling van zo'n fiets, die koop je niet om er 150km per jaar op te rijden ;-)
Alvast veel mooie km's gewenst, ook al duurt dat wellicht nog even :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Een alu behuizing (als optie) zou niet misstaan op de C serie.

@suravida; ik heb inderdaad gelezen dat onderdelen van de c1.12 doorontwikkeld zijn, maar ook dat de p1.18 niet meer dezelfde is als voorheen, weet jij waar die verbeteringen in de huidige versies nog zitten, los van de functionaliteit?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: do 10 juni 2021, 10:13 én dat de C net wat verder doorontwikkeld lijkt .
Waar maak je dat uit op?

En over smaak valt inderdaad niet te twisten, hoewel jij meestal wél een goede smaak hebt :winkie:

Persoonlijk vind ik de C er wat "goedkoper"en minder mooi afgewerkt uit zien

Verder lijkt het huis vd P series wat degelijker dan de C, wat ze proberen op te lossen met een dikke sticker onderop de C ....... tot nu toe zijn de C en P serie van respectievelijk mijn zoontje en mijzelf beiden nog intact :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Knakker29 schreef: do 10 juni 2021, 10:18 Een alu behuizing (als optie) zou niet misstaan op de C serie.

@suravida; ik heb inderdaad gelezen dat onderdelen van de c1.12 doorontwikkeld zijn, maar ook dat de p1.18 niet meer dezelfde is als voorheen, weet jij waar die verbeteringen in de huidige versies nog zitten, los van de functionaliteit?
De P1.12 is een C met alu behuizing, de doorontwikkeling zit volgens mij alleen extern (shifters en vooral kabelvoering .... die bij eerste gen. P1.18 echt ruk was)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

kermit schreef: do 10 juni 2021, 10:17
Knakker29 schreef: wo 9 juni 2021, 22:16...en ga ik rustig wat fietsplannen maken voor volgend jaar. :-D
Ja, dat is wel de bedoeling van zo'n fiets, die koop je niet om er 150km per jaar op te rijden ;-)
Alvast veel mooie km's gewenst, ook al duurt dat wellicht nog even :-q
Dank Kermit. Kilometers maken en weekenden fietsen zal dit jaar wel gaan lukken maar een echte vakantie wordt later. Ik werk vanaf februari vorig jaar volledig vanuit huis, ondanks de wandelingetjes tussendoor heeft dit toch wel wat gedaan met de conditie (en met de energie en motivatie). De komende tijd wil ik gebruiken om weer een beetje 'in vorm' te raken zodat langere tochten straks ook weer wat makkelijker gaan.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afgaande op mijn ervaringen met de C en P (waarvan een aantal P's die recent bij Pinion vandaan kwamen, dus ik ga er vanuit dat dit de laatste versie is)
Voor een oliewissel bij de P heb je 1 vulschroef aan de zijkant (naast de crank) Om de naaf leef te laten lopen moet dus de fiets op zijn kant. De C heeft 2 pluggen, en degene waarmee je hem laat leeglopen zit op het laagste punt. Dus je kan de fiets mooi rechtop laten staan bij een beurt. Verder zit de kabel net wat handiger op de bak, waardoor een wissel eenvoudiger is. Geen grote verschillen maar net genoeg om op te vallen als je ze vaker serviced. (En dan doe ik het nog weinig met die ene dag in de week)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

yo-eddy schreef: do 10 juni 2021, 10:26 De P1.12 is een C met alu behuizing, de doorontwikkeling zit volgens mij alleen extern (shifters en vooral kabelvoering .... die bij eerste gen. P1.18 echt ruk was)
Ik vroeg het me af, ook omdat de Cinq shifters niet met de P series werken vanwegen een 'ander ontwerp van de behuizing' (aldus Cinq).
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb volgens mij trouwens nog geen P1.12 in handen gehad, dus mijn reactie gaat vooral over C1.12 vs P1.18
Yo Eddy lijkt me in dit onderwerp wat dat betreft degene met de meeste kennis. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie