Idworx Opti BLT

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

suravida schreef: do 10 juni 2021, 10:31 Afgaande op mijn ervaringen met de C en P (waarvan een aantal P's die recent bij Pinion vandaan kwamen, dus ik ga er vanuit dat dit de laatste versie is)
Voor een oliewissel bij de P heb je 1 vulschroef aan de zijkant (naast de crank) Om de naaf leef te laten lopen moet dus de fiets op zijn kant. De C heeft 2 pluggen, en degene waarmee je hem laat leeglopen zit op het laagste punt. Dus je kan de fiets mooi rechtop laten staan bij een beurt. Verder zit de kabel net wat handiger op de bak, waardoor een wissel eenvoudiger is. Geen grote verschillen maar net genoeg om op te vallen als je ze vaker serviced. (En dan doe ik het nog weinig met die ene dag in de week)
Thanks! Dat van de vulschroef had ik gelezen, dat wordt dus op zijn kant leggen bij een oliewissel :lol:
Dealer gaf aan dat hij ze altijd een halve dag laat uitlekken.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Altijd leuk als er klanten mee staan te kijken en legt hun zorgvuldig gepoetste fiets op de grond :lol: (Al is dat nog niet zo leuk als een goed vastzittende pressfit BB uit een high end carbon racefiets meppen terwijl de klant meekijkt :winkie: )

Halve dag lijkt me wat lang, ik neem meestal max een half uur de tijd. Maar wij doen dan ook vaak onderhoud terwijl de klant wacht.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

suravida schreef: do 10 juni 2021, 10:38 Altijd leuk als er klanten mee staan te kijken en legt hun zorgvuldig gepoetste fiets op de grond :lol: (Al is dat nog niet zo leuk als een goed vastzittende pressfit BB uit een high end carbon racefiets meppen terwijl de klant meekijkt :winkie: )
Haha.. ja.. Ik heb een tijdje geleden een balhoofd voor een vriend vervangen terwijl hij stond te kijken, die kwam er ook niet uit zonder flink wat klappen. Bij het persen gingen de cups er ook niet makkelijk recht ik, toen heb ik hem maar naar huis gestuurd...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Knakker29 schreef: do 10 juni 2021, 10:32
yo-eddy schreef: do 10 juni 2021, 10:26 De P1.12 is een C met alu behuizing, de doorontwikkeling zit volgens mij alleen extern (shifters en vooral kabelvoering .... die bij eerste gen. P1.18 echt ruk was)
Ik vroeg het me af, ook omdat de Cinq shifters niet met de P series werken vanwegen een 'ander ontwerp van de behuizing' (aldus Cinq).
De kabelvoering tussen C en P verschilt inderdaad. Bij de C heb je twee "standen" als ik mijh niet vergis. Dit staat los van het feit dat de eerste generatie P1.18 werkten met één tandem kabel ipv twee losse shifter kabels en installatie een drama was, dat is bij alle bakken nu opgelost.
Ik vermoed dan ook dat de CinqR inderdaad niet werkt op P1.12 vanwege een iets andere aansluiting van het "schakelwiel"

Verder beperkt mijn ervaring met de C bakken zich tot die van mijn zoontje waarbij alleen gewicht de doorslaggevende factor was :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dank, weer wat geleerd :)

Fiets staat inmiddels weer bij de dealer, hopelijk eind volgende week klaar, tandenknarsen met dit mooie weer :bier:
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Is een Pinion systeem stil tijdens het fietsen? Of komt daar stiekem wel wat geluid vandaan?

Mooie fiets met een opbouw waar ik me helemaal in kan vinden :-q
Het is hier geen ponykamp!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Qprs schreef: do 10 juni 2021, 11:48 Is een Pinion systeem stil tijdens het fietsen? Of komt daar stiekem wel wat geluid vandaan?

Mooie fiets met een opbouw waar ik me helemaal in kan vinden :-q
Dank! Ik heb in de paar korte ritjes geen geluid uit de bak kunnen ontdekken. Het is wel even wennen met een compleet stille aandrijving door de combinatie met de stille Onyx naaf (weer een bel nodig). Alleen bij het aangrijpen van de korte vrije slag hoor je een klein tikje.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Ik fiets ook met pinion en onyx. Ik hoor vooral mijn ketting. Naaf is helemaal stil. Bak nagenoeg.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Moet je eens een riem proberen... :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

suravida schreef: do 10 juni 2021, 17:49 Moet je eens een riem proberen... :winkie:
Poets jij je kettingen eens wat beter suravida :winkie:

Maar serieus; ik ga een riem nog wel een keer proberen, alleen nu even niet, zou weer iets langer duren, ik wil fietsen!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgens mij hoort Ramonn zijn ketting, ik heb niet de middelen om zelf met een Pinion te rijden helaas. :-{

En je hebt helemaal gelijk, lekker fietsen nu. Zo'n ketting is ook weer niet zo erg behelpen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Je weet wat ik over prijzen gezegd heb he :winkie:
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

suravida schreef: do 10 juni 2021, 17:49 Moet je eens een riem proberen... :winkie:
Dik tevreden met de ketting. Ik hoor hem denk ik omdat ik verder niets hoor. Geen piep, kraak of rammel.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Prova, komt wel een beetje bij jou Idworkx in de buurt.

Ook cool.

https://theradavist.com/2021/06/a-tita ... -commuter/
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

maverick76 schreef: vr 11 juni 2021, 16:08 Prova, komt wel een beetje bij jou Idworkx in de buurt.

Ook cool.

https://theradavist.com/2021/06/a-tita ... -commuter/
Thanks, deze kende in nog niet. Zojuist even op zijn website gekeken, dit zijn stuk voor stuk kunstwerkjes, toch echt wel weer een niveau exclusiever dan een standaard frame. Ik weet niet of ik de ronde vormen bij de bak heel mooi vind, maar voor de rest :kiss: Het stuur staat in ieder geval super, benieuwd hoe dat straks bij mij uitpakt.
Plaats reactie