Yeti DJ pumptrack bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben ook content met het resultaat, het frame is natuurlijk wel een hele mooie basis

Lage cockpit bekt wel beter, maar voor het rijden is deze bar hoogte beter.
En ik ben ook wel benieuwd naar springen, maar eerst maar eens de flow vinden.
Zo dadelijk Max zijn Quali op Spa kijken en als het droog is naar de track.

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Mooi ding, wel licht verzet. Ik rij met 32-12, mag van mij nog wel iets zwaarder. Heb er nu wel 175mm cranks op zitten, en dat bolt ook wel fijn.
⛧⛧⛧
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ja zulke comments heb ik meer gelezen over dirt jumpers, maar op de (kleine) pumptrack is het voor mij niet zo spannend, 2-3 keer trappen de baan in en daarna als het goed is niet meer. Ik moet ook nog een km of 5 aanrijden naar Assen Oost trouwens.

Ik kan wel nog naar een 13 of een 12 achter om eens te proberen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb meestal iets van 32-16 of 26-13 op mijn dirtjumpers. Meer dan zat, je moet niet fietsen met die dingen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik moet ook 4 km fietsen naar de pumptrack. Dan is een zwaarder verzet toch echt wel lekker. Had er eerst 28t op, maar dan is 32 toch echt wel fijner.
⛧⛧⛧
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Eesrste rondje zit er op. Mooi wark. Als pumptrack bike werkt de DJ prima

HIj doet dit veel beter dan de 29ers waar ik eerder wel eens een rondje op deed. Maakt makkelijker snelheid en houdt de lijnen goed, en ik kwam ook al snel bijna los. En op de track maakt het niet uit maar idd wat Remco zegt, voor de rit ernaar toe is verzet te licht. Wel een goede workout staand op de edalen met een klein verzet. Ik bedenk me ook net dat de Sinister waar dit wiel eerder in stak een 32 blad voorop had en met mijn zoontje reed ik in het park op minder dan een km van huis.

Onderweg ook nog gewerkt aan mijn gevoel met de Flats, oefenen met het verplaatsen van mijn gewicht voor de manual/wheelie en wat kleine drops. Toen dat gevoel een beetje kwam ook nog wat bunny hops gedaan. En ik rijd echt 99.9% met clips, het concept van bunny hoppen op flats blijft mij verbazen. Heb een Youtube top tip geoefend, grip op de flats met de hak van de leading voet laag en die van de trailing voet hoog, een V vorm. Wat onwennig, rijdt toch vooral met de voeten vlak, maar het werkt wel. BIj de goede pogingen voelde het ook echt stabieler, en de schade (aan de schenen) van de fails valt mee.

Nog veel oefenen voor ik soepel de double op de pumptrack neem, maar het begin is er.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Wat een ontzettend gaaf ding!
Plaats reactie