Coal Pony "Jolly Jumper"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die testers van Enduro zijn180 en een beetje, dus dat 194x200 is wel het argument voor jou

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Dutch schreef: vr 13 augustus 2021, 18:31 Eens met bovenstaande, ook 800, 780 gereden en nu toch op 770/760 uitgekomen.

Verder terug naar de fiets, mooi geworden zo. 60mm rise bar is voor de looks imho net teveel maar misstaat niet gelijk. Lekker fietsen. :-q
Stiekem wel een beetje eens met de looks, bars zijn beetje te aggressief zo. Dit voelt wel tip top qua geometrie als ik op de fiets zit, dat is nu toch het belangrijkste en in het geheel valt het gelukkig wel weg.
Heckler40 schreef: vr 13 augustus 2021, 18:32 Die testers van Enduro zijn180 en een beetje, dus dat 194x200 is wel het argument voor jou

Enjoy!!
Volgens Lee McCormack die RAD heeft bedacht (voor zover dit hier bekend is) en zijn berekeningen kom ik op een barlengte van 854 uit. :~
Echter denk ik dat ik eerder afkort dan langer zou willen, 780-790 gok ik :winkie:

En thanks allemaal, ben zelf heel content met hoe de fiets er nu bij staat. Zondagmiddag weer de Holtense speeltuin in en dan hopelijk later deze maand naar Winterberg en dan in september met fiets en al op naar Montreal 8) 8)
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Voor mij heeft een stem wissel +10mm en riser bar van 38 tov 20mm het werk gedaan… Met onze lengtes ontkom je hier gewoon niet aan ondanks dat fabrikanten zeggen dat je er met +1.9M op zou moeten passen. 780mm stuur it is 👌🏼
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Mrfrank schreef: za 14 augustus 2021, 11:23 Voor mij heeft een stem wissel +10mm en riser bar van 38 tov 20mm het werk gedaan… Met onze lengtes ontkom je hier gewoon niet aan ondanks dat fabrikanten zeggen dat je er met +1.9M op zou moeten passen. 780mm stuur it is 👌🏼
Goed bezig, mooi dat het nu beter is. Ook voor mij lijkt dit de oplossing. Ondanks dat de fietsen elk modeljaar groter lijken te worden is het nog niet ideaal aan de XL kant van het spectrum.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Hoogte en lengte is nu spot-on. :-q

820 is ook voor mij te breed. Hield continu de binnenkant van de grip vast terwijl ik daar normaal niet van houd (of dat komt omdat ze voorheen te smal waren). Eerst 800 proberen en dan steeds verder proberen. :bier:
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Rondje Hellendoorn is ook geweest. Bikeparkje gevonden, dat gaat vaker opgezocht worden.

Ik heb de demper van de 5010 geen moment gemist. De pony hobbelt comfortabel en gestaag het rondje af. De Magic Mary en Big Betty rollen wel heel zwaar, maar dat heeft de pret niet gedrukt. Alleen maar goed voor de conditionele zelfkastijding (ofzo).

Hier de foto's in (bijna) final form. Stuur gaat naar 790 breedte nog, plus de EDC moet nog geplaatst worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een keer leren foto's maken en de camera mee voor echte "beauty"shots (zonder lelijke frame bag). De fiets verdient dat, al zeg ik het zelf. 8)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mag er zeker zijn irl. Goed gelukte built met leuke details :-q
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Aangezien het leven heel zwaar is en ik een maand in Montreal moet zijn voor het werk, vond ik het nodig om dan maar de Pony mee te nemen als opkikkertje.

Afbeelding

Een uurtje hier vandaan heb je namelijk Bromont en hier zijn 30+ (downhill) trails te vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk kan ik in de komende dagen nog wat betere foto's en eventueel bewegende beelden schieten, de trails zijn te goed hier. Tech en flow, alles wordt gecombineerd. Het is een feestje om de Pony alles in te laten duiken, en al die Canadezen op hun dikke enduro/downhill bakken vinden het maar magnifique dat ik zonder nonsense de hardtail naar beneden jaag.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Zwaar leven heb jij zeg. :-q
Zoek je nog collega's? 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En al het een en ander gereden?
Nog aanpassingen gedaan?
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Ik ben nog steeds in Canada, heb daar het geluk gehad om driekwart van Bromont downhill park te kunnen rijden en de downhillers op te jagen op mijn hardtail.

Eerste upgrade die ik heb gemaakt is de aanschaf van Revgrips. Kreeg op de stenen, rotsen en boomwortels van Bromont na een hele dag rijden toch behoorlijk last van armpump en deze grips moeten dat verminderen. Placebo effect of niet, maar de laatste paar dagen leken inderdaad met minder armpump gegaan te zijn, ondanks dat dit de dagen waren waarop ik de meeste (double)blacks heb gereden.

Volgende upgrade worden Mallets. Op zoveel gestuiter zijn de Magpeds ook niet altijd berekend en is clipped-in toch wel handig op de Pony.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q

Zou ook zo maar kunnen dat je armen langzaam wennen aan de belasting ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Helemaal je reactie gemist.
Klinkt goed, Revgrips wel naar gekeken maar die prijs houd mij toch wel erg tegen :lol:

Klinkt verder als een geniale ervaring (jammer dat er ook vooral gewerkt moet worden :lol: )
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Revgrips in NL zijn heel duur, gelukkig is de Canadese dollar koers erg gunstig en valt de "budget" versie daardoor redelijk betaalbaar uit.

Het kan een stukje gewenning zijn of te maken met de enorm rotsige ondergrond daar. In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) een Winterberg hebben ze daar geen trail met alleen maar flow. Maar de oude grips waren toch aan vervanging toe, dus gelijk maar "goed" gedaan. :tong

Ik hoop nog een leuke POV edit te kunnen maken van alle geschoten GoPro beelden, verder vooral heel veel runs gemaakt en bijna geen foto's gemaakt onderweg, en zeker niet van het niveau als die van MarkMeisner.
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Erg mooie fiets!

Ben benieuwd naar de beelden :)
Plaats reactie