Die testers van Enduro zijn180 en een beetje, dus dat 194x200 is wel het argument voor jou
Enjoy!!
Coal Pony "Jolly Jumper"
Stiekem wel een beetje eens met de looks, bars zijn beetje te aggressief zo. Dit voelt wel tip top qua geometrie als ik op de fiets zit, dat is nu toch het belangrijkste en in het geheel valt het gelukkig wel weg.
Volgens Lee McCormack die RAD heeft bedacht (voor zover dit hier bekend is) en zijn berekeningen kom ik op een barlengte van 854 uit.
Echter denk ik dat ik eerder afkort dan langer zou willen, 780-790 gok ik
En thanks allemaal, ben zelf heel content met hoe de fiets er nu bij staat. Zondagmiddag weer de Holtense speeltuin in en dan hopelijk later deze maand naar Winterberg en dan in september met fiets en al op naar Montreal
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 219
- Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
- Mijn mountainbike: Carbonda FM936
Voor mij heeft een stem wissel +10mm en riser bar van 38 tov 20mm het werk gedaan… Met onze lengtes ontkom je hier gewoon niet aan ondanks dat fabrikanten zeggen dat je er met +1.9M op zou moeten passen. 780mm stuur it is
Goed bezig, mooi dat het nu beter is. Ook voor mij lijkt dit de oplossing. Ondanks dat de fietsen elk modeljaar groter lijken te worden is het nog niet ideaal aan de XL kant van het spectrum.
Hoogte en lengte is nu spot-on.
820 is ook voor mij te breed. Hield continu de binnenkant van de grip vast terwijl ik daar normaal niet van houd (of dat komt omdat ze voorheen te smal waren). Eerst 800 proberen en dan steeds verder proberen.
820 is ook voor mij te breed. Hield continu de binnenkant van de grip vast terwijl ik daar normaal niet van houd (of dat komt omdat ze voorheen te smal waren). Eerst 800 proberen en dan steeds verder proberen.
Rondje Hellendoorn is ook geweest. Bikeparkje gevonden, dat gaat vaker opgezocht worden.
Ik heb de demper van de 5010 geen moment gemist. De pony hobbelt comfortabel en gestaag het rondje af. De Magic Mary en Big Betty rollen wel heel zwaar, maar dat heeft de pret niet gedrukt. Alleen maar goed voor de conditionele zelfkastijding (ofzo).
Hier de foto's in (bijna) final form. Stuur gaat naar 790 breedte nog, plus de EDC moet nog geplaatst worden.
Nu nog een keer leren foto's maken en de camera mee voor echte "beauty"shots (zonder lelijke frame bag). De fiets verdient dat, al zeg ik het zelf.
Ik heb de demper van de 5010 geen moment gemist. De pony hobbelt comfortabel en gestaag het rondje af. De Magic Mary en Big Betty rollen wel heel zwaar, maar dat heeft de pret niet gedrukt. Alleen maar goed voor de conditionele zelfkastijding (ofzo).
Hier de foto's in (bijna) final form. Stuur gaat naar 790 breedte nog, plus de EDC moet nog geplaatst worden.
Nu nog een keer leren foto's maken en de camera mee voor echte "beauty"shots (zonder lelijke frame bag). De fiets verdient dat, al zeg ik het zelf.
Aangezien het leven heel zwaar is en ik een maand in Montreal moet zijn voor het werk, vond ik het nodig om dan maar de Pony mee te nemen als opkikkertje.
Een uurtje hier vandaan heb je namelijk Bromont en hier zijn 30+ (downhill) trails te vinden.
Hopelijk kan ik in de komende dagen nog wat betere foto's en eventueel bewegende beelden schieten, de trails zijn te goed hier. Tech en flow, alles wordt gecombineerd. Het is een feestje om de Pony alles in te laten duiken, en al die Canadezen op hun dikke enduro/downhill bakken vinden het maar magnifique dat ik zonder nonsense de hardtail naar beneden jaag.
Een uurtje hier vandaan heb je namelijk Bromont en hier zijn 30+ (downhill) trails te vinden.
Hopelijk kan ik in de komende dagen nog wat betere foto's en eventueel bewegende beelden schieten, de trails zijn te goed hier. Tech en flow, alles wordt gecombineerd. Het is een feestje om de Pony alles in te laten duiken, en al die Canadezen op hun dikke enduro/downhill bakken vinden het maar magnifique dat ik zonder nonsense de hardtail naar beneden jaag.
Ik ben nog steeds in Canada, heb daar het geluk gehad om driekwart van Bromont downhill park te kunnen rijden en de downhillers op te jagen op mijn hardtail.
Eerste upgrade die ik heb gemaakt is de aanschaf van Revgrips. Kreeg op de stenen, rotsen en boomwortels van Bromont na een hele dag rijden toch behoorlijk last van armpump en deze grips moeten dat verminderen. Placebo effect of niet, maar de laatste paar dagen leken inderdaad met minder armpump gegaan te zijn, ondanks dat dit de dagen waren waarop ik de meeste (double)blacks heb gereden.
Volgende upgrade worden Mallets. Op zoveel gestuiter zijn de Magpeds ook niet altijd berekend en is clipped-in toch wel handig op de Pony.
Eerste upgrade die ik heb gemaakt is de aanschaf van Revgrips. Kreeg op de stenen, rotsen en boomwortels van Bromont na een hele dag rijden toch behoorlijk last van armpump en deze grips moeten dat verminderen. Placebo effect of niet, maar de laatste paar dagen leken inderdaad met minder armpump gegaan te zijn, ondanks dat dit de dagen waren waarop ik de meeste (double)blacks heb gereden.
Volgende upgrade worden Mallets. Op zoveel gestuiter zijn de Magpeds ook niet altijd berekend en is clipped-in toch wel handig op de Pony.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Zou ook zo maar kunnen dat je armen langzaam wennen aan de belasting
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Revgrips in NL zijn heel duur, gelukkig is de Canadese dollar koers erg gunstig en valt de "budget" versie daardoor redelijk betaalbaar uit.
Het kan een stukje gewenning zijn of te maken met de enorm rotsige ondergrond daar. In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) een Winterberg hebben ze daar geen trail met alleen maar flow. Maar de oude grips waren toch aan vervanging toe, dus gelijk maar "goed" gedaan.
Ik hoop nog een leuke POV edit te kunnen maken van alle geschoten GoPro beelden, verder vooral heel veel runs gemaakt en bijna geen foto's gemaakt onderweg, en zeker niet van het niveau als die van MarkMeisner.
Het kan een stukje gewenning zijn of te maken met de enorm rotsige ondergrond daar. In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) een Winterberg hebben ze daar geen trail met alleen maar flow. Maar de oude grips waren toch aan vervanging toe, dus gelijk maar "goed" gedaan.
Ik hoop nog een leuke POV edit te kunnen maken van alle geschoten GoPro beelden, verder vooral heel veel runs gemaakt en bijna geen foto's gemaakt onderweg, en zeker niet van het niveau als die van MarkMeisner.