Kona Hei Hei CR/DL, my first fully

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Heeft Kona nou ook een split pivot suspension design? Ben het even kwijt.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nope, flexende seatstays bij de HeiHei
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Mooie fiets!
Fizik Tundra zadel is op papier zelfs nog smaller dan de WTB, maar Fizik zadels bevallen mij tot nu toe ook het beste. Net als de ESI grips :-q
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

nielsvo schreef: di 22 juni 2021, 22:54 Mooie fiets!
Fizik Tundra zadel is op papier zelfs nog smaller dan de WTB, maar Fizik zadels bevallen mij tot nu toe ook het beste. Net als de ESI grips :-q
Heb de wtb even op de tundra gelegd, het grote verschil zit vooral aan de achterkant. Het oppervlak van de tundra is groter en loopt ronder. Bij de wtb had ik het gevoel dat ik over het zadel hing, waarbij de wtb ook nog een opstaande rand heeft.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

HB_Eagle schreef: di 22 juni 2021, 04:13
OsiruS schreef: ma 21 juni 2021, 19:37shoe-rub.
had ik ook last van en heb dat opgelost met langere pedaalassen (ISSI trail II pedal +12 mm spindle blackout)
Plus het frame beschermd met "KONA Hei Hei 2021 model Ride wrap"
Zal het in de gaten houden, anders zijn die pedalen inderdaad een mooie optie!
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi, goeie kleur :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 23 juni 2021, 11:27 Mooi, goeie kleur :-q
Thanks!
Ben wel een liefhebber van blauw, heb twee auto’s gehad met ongeveer dezelfde kleur.
Ook geeft het een mooi contrast met modderspatten , zoals ik net zie. Rondje Posbank gedaan, nu met iets hogere bandenspanning achter en wat aanpassing aan de rebound. Geeft gelijk veel meer vertrouwen, al ben ik nog wel voorzichtig met het nemen van alle features daar. Met mijn hardtail kon ik lezen en schrijven, zover ben ik nu nog niet. Maar, o, wat is die fiets lekker daar! Je hebt soms niet eens in de gaten hoenhard je daar gaat, zoals op de granny trail. :winkie:
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Schitterende unieke bike. Geweldige kleur met de metallic lak. Ik heb er ook naar gekeken bij Roelofs in Arnhem. Die had een maat M staan. Afmontage is top maar ik heb ik twijfelde over de 120mm veerweg. Ik ben nu nog aan het twijfelen haha.
Life Is A Dance, Then You Chill!!
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

brothersmother schreef: zo 1 augustus 2021, 11:37 Schitterende unieke bike. Geweldige kleur met de metallic lak. Ik heb er ook naar gekeken bij Roelofs in Arnhem. Die had een maat M staan. Afmontage is top maar ik heb ik twijfelde over de 120mm veerweg. Ik ben nu nog aan het twijfelen haha.
Thanks!
Waar zit jouw twijfel?
Ik vond het eerst ook teveel maar heb niet het gevoel dat het op de XC rondjes in Arnhem e.o. in de weg zit. Sterker nog, ik rijd geregeld pr's.
Op diverse plekken merk ik wel het extra comfort en tractie.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Dat het een overkill is. Ik heb nu zelf 110mm en dat is meer dan voldoende. Toen ik mn bike kocht 3 jaar terug had ik ook mn twijfels over 110mm en nu 120mm. Terwijl de nwe scott spark alleen maar 120mm veerweg heeft dus ik weet dat het steeds meer wordt zonder dat het snelheid verliest.

Ik had een shortlist met scott spark, cannondale scalpel en KTM Scarp maar toen ik deze Kona zag was ik wel een beetje verliefd
Life Is A Dance, Then You Chill!!
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

brothersmother schreef: zo 1 augustus 2021, 11:56 Dat het een overkill is. Ik heb nu zelf 110mm en dat is meer dan voldoende. Toen ik mn bike kocht 3 jaar terug had ik ook mn twijfels over 110mm en nu 120mm. Terwijl de nwe scott spark alleen maar 120mm veerweg heeft dus ik weet dat het steeds meer wordt zonder dat het snelheid verliest.

Ik had een shortlist met scott spark, cannondale scalpel en KTM Scarp maar toen ik deze Kona zag was ik wel een beetje verliefd
Herkenbaar. Mooi lijstje met fietsen ook. Had er zelf nog de Orbea Oiz bij staan, net als Santa Cruz Blur.

Zelf kom ik van een 100mm hardtail af, dus ik zat met dezelfde angst, helemaal aangezien het zo goed als niet mogelijk was om ook maar iets proef te rijden.
Met de 100mm hardtail heb ik ook zeer extreme dingen gedaan (voor xc dan), en dat lukte ook daar waar mensen met trailfietsen al afstapten of flink vaart minderden (oa beskidy trophy). Een 100mm fully zou voor mij ook voldoende zijn, een 110 helemaal.
Met het oog op buitenlandse marathons wilde ik juist een fiets met meer comfort, maar ook daarvoor zou ik met 100/110 in principe voldoende hebben. Maar op sommige stukken is de 120mm toch wel erg lekker :bier:
Mijn referentie is dus beperkt en moet ik vooral halen uit het rijden met mijn vriendengroep. En daar zie ik dat ik op de xc race stukken niet langzamer ben geworden, maar op bepaalde technischere stukken juist wel sneller. Had ik dat met een 100/110 ook zo kunnen doen? Mogelijk wel, maar ik zal het niet weten. Heb ik nu meer lol, zeker weten! Hou ik langere ritten beter vol, zeer zeker!
Maar YMMV
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Dat maakt de keuze nog moeilijker dat je niet kan testen omdat elke dealer de bikes meteen kunnen verkopen. Daardoor kies ik niet zo snel een bike met onbekende eigenschappen en kies ik eerder een bike met bewezen resultaten als de spark of scalpel. Terecht of niet maar wel een logisch gevolg denk ik.

Ik hoop deze week een keuze te maken, hoogstwaarschijnlijk de scalpel omdat die op voorraad is en ik daar wel een stukje op heb gereden . De spark is nog maar afwachten wanneer die komt. Was eerst juli en nu weten ze het allemaal niet meer.
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Mooie bike. Kleur is vet!
Have fun
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

erwin.burgers schreef: ma 2 augustus 2021, 08:49 Mooie bike. Kleur is vet!
Have fun
Zit momenteel in de vogezen, en de fun is er onverminderd!
Al twee top 10 noteringen op strava in downhill segmenten :bier:
En kom veel minder moe terug, klimmen gaat echt super vanwege de tractie, terwijl mijn banden eigenlijk te weinig nop hebben gezien de omstandigheden.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

brothersmother schreef: zo 1 augustus 2021, 22:03 Dat maakt de keuze nog moeilijker dat je niet kan testen omdat elke dealer de bikes meteen kunnen verkopen. Daardoor kies ik niet zo snel een bike met onbekende eigenschappen en kies ik eerder een bike met bewezen resultaten als de spark of scalpel. Terecht of niet maar wel een logisch gevolg denk ik.

Ik hoop deze week een keuze te maken, hoogstwaarschijnlijk de scalpel omdat die op voorraad is en ik daar wel een stukje op heb gereden . De spark is nog maar afwachten wanneer die komt. Was eerst juli en nu weten ze het allemaal niet meer.
En, al een keuze gemaakt?
Ik heb mijn keuze met reviews moeten doen tov fietsen die ik wel ken, plus de aanbevelingen op dit forum. En daarbij een aantal stokpaardjes laten gaan die nu inderdaad achterhaald blijken.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Plaats reactie