Kona Hei Hei CR/DL, my first fully

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

OsiruS schreef: za 7 augustus 2021, 22:55
brothersmother schreef: zo 1 augustus 2021, 22:03 Dat maakt de keuze nog moeilijker dat je niet kan testen omdat elke dealer de bikes meteen kunnen verkopen. Daardoor kies ik niet zo snel een bike met onbekende eigenschappen en kies ik eerder een bike met bewezen resultaten als de spark of scalpel. Terecht of niet maar wel een logisch gevolg denk ik.

Ik hoop deze week een keuze te maken, hoogstwaarschijnlijk de scalpel omdat die op voorraad is en ik daar wel een stukje op heb gereden . De spark is nog maar afwachten wanneer die komt. Was eerst juli en nu weten ze het allemaal niet meer.
En, al een keuze gemaakt?
Ik heb mijn keuze met reviews moeten doen tov fietsen die ik wel ken, plus de aanbevelingen op dit forum. En daarbij een aantal stokpaardjes laten gaan die nu inderdaad achterhaald blijken.
Ik ben wel benieuwd welke stokpaardjes je hebt laten varen?
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

I_do schreef: zo 8 augustus 2021, 08:15
OsiruS schreef: za 7 augustus 2021, 22:55

En, al een keuze gemaakt?
Ik heb mijn keuze met reviews moeten doen tov fietsen die ik wel ken, plus de aanbevelingen op dit forum. En daarbij een aantal stokpaardjes laten gaan die nu inderdaad achterhaald blijken.
Ik ben wel benieuwd welke stokpaardjes je hebt laten varen?
Oa dat 120mm veerweg teveel is en te langzaam voor NL. Maar ook de ellende van een zwaardere fiets (deze is 1,5kg zwaarder dan mijn hardtail) bij klimmen blijkt niet perse opgaat. Dat een slackere balhoofdhoek minder wendbaar is.
Zoiets dus :D
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

OsiruS schreef: zo 8 augustus 2021, 17:59
I_do schreef: zo 8 augustus 2021, 08:15

Ik ben wel benieuwd welke stokpaardjes je hebt laten varen?
Oa dat 120mm veerweg teveel is en te langzaam voor NL. Maar ook de ellende van een zwaardere fiets (deze is 1,5kg zwaarder dan mijn hardtail) bij klimmen blijkt niet perse opgaat. Dat een slackere balhoofdhoek minder wendbaar is.
Zoiets dus :D
Ah dat soort zaken :-q . 1,5 kilo scheelt op totaal gewicht (rijder+fiets) natuurlijk niet veel. Wendbaarheid van mijn slacke canyon stoic is bij klimmen in Limburg verbazingwekkend goed, ga hem dinsdag testen op best, toch één van de krapste baantjes. Eens zien of het daar wel tegen werkt.
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

OsiruS schreef: za 7 augustus 2021, 22:55
brothersmother schreef: zo 1 augustus 2021, 22:03 Dat maakt de keuze nog moeilijker dat je niet kan testen omdat elke dealer de bikes meteen kunnen verkopen. Daardoor kies ik niet zo snel een bike met onbekende eigenschappen en kies ik eerder een bike met bewezen resultaten als de spark of scalpel. Terecht of niet maar wel een logisch gevolg denk ik.

Ik hoop deze week een keuze te maken, hoogstwaarschijnlijk de scalpel omdat die op voorraad is en ik daar wel een stukje op heb gereden . De spark is nog maar afwachten wanneer die komt. Was eerst juli en nu weten ze het allemaal niet meer.
En, al een keuze gemaakt?
Ik heb mijn keuze met reviews moeten doen tov fietsen die ik wel ken, plus de aanbevelingen op dit forum. En daarbij een aantal stokpaardjes laten gaan die nu inderdaad achterhaald blijken.
Ik hoop deze week de deal rond te kunnen maken voor de Scalpel. Ik wil er een andere wielset in maar blijkbaar zijn de wielen ook slecht op voorraad. Nu zit ik nog in Italie dus heb wat speling
Life Is A Dance, Then You Chill!!
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

brothersmother schreef: ma 9 augustus 2021, 16:36
OsiruS schreef: za 7 augustus 2021, 22:55

En, al een keuze gemaakt?
Ik heb mijn keuze met reviews moeten doen tov fietsen die ik wel ken, plus de aanbevelingen op dit forum. En daarbij een aantal stokpaardjes laten gaan die nu inderdaad achterhaald blijken.
Ik hoop deze week de deal rond te kunnen maken voor de Scalpel. Ik wil er een andere wielset in maar blijkbaar zijn de wielen ook slecht op voorraad. Nu zit ik nog in Italie dus heb wat speling
Daar ga je vast veel plezier aan beleven! In mijn fiets wil ik ook nog een andere wielset, maar voor nu is het geld even op.
Nog een fijne vakantie, en hopelijk kun je snel je rondjes maken op een nieuwe fiets!
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Enthousiast topic, super mooie fiets!
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Even weer nieuw leven inblazen...

Ik ben nog steeds in de markt voor een nwe bike aangezien de vorige koper van mijn fiets heeft afgehaakt helaas.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen tot nu toe met de HeiHei.
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Plaats reactie