Kona Hei Hei CR/DL, my first fully

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Morgen kan ik eindelijk mijn nieuwe fiets ophalen, en dan gaat mijn carbon hardtail, een echt racekanon aan de muur. Blijft reservefiets, mijn vrouw kan er op, of mijn zoon als hij nog ietsje groter is (nu moet het zadel nog echt laag).

Edit: de fiets heb ik gisteren kunnen ophalen en vandaag de maiden voyage gemaakt.
Zoals je kunt zien, het is een mooie blauwe Kona Hei Hei CR/DL geworden.
Afbeelding

Wheels: WTB KOM Light i27 TCS 29” on DT Swiss 350 Hubs
Suspension Platform: Fuse
Front/Rear Suspension: 120mm
Rear: RockShox Sid Luxe Ultimate
Fork: RockShox Sid Ultimate DebonAir 120mm
Crankset: SRAM Descendant DUB Carbon
Drivetrain: SRAM XX1/XO Eagle 12spd
Brakes: SRAM G2 RSC with 180mm front / 160 rear rotor
Seat Post: RockShox Reverb w/1x Remote Lever 31.6mm
Cockpit: RaceFace Next 35mm bar/RaceFace Turbine SL 35 stem
Front Tire: Maxxis Rekon EXO TR 3C 29x2.25"
Rear tire: Maxxis Rekon EXO TR 3C 29x2.25"
Saddle: WTB SL8 Pro Fizik Tundra

De handvatten worden denk ik direct vervangen door esi’s. De rest zien we later wel weer :bier:
Laatst gewijzigd door OsiruS op ma 21 juni 2021, 19:31, 3 keer totaal gewijzigd.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Edit: Hier stond een plaatje van een Kona Hei Hei CR/DL, maar dit is een SYS, dus dan hoort zo'n plaatje hier eigenlijk niet thuis.
Laatst gewijzigd door G.P. op za 19 juni 2021, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Dat is een hele mooie Kona en daar ga je veel plezier van hebben.
Mooie afmontage ook. Het merk heeft altijd een bepaalde charme (vind ik)
Laatst gewijzigd door Cadexrider op vr 18 juni 2021, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

@g.p. Jij mag niet meer raden!
Maar aangezien het niet mijn eigen foto is, mag ik die niet plaatsen.
Maar het wordt inderdaad een Kona Hei Hei CR/DL.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Cadexrider schreef: vr 18 juni 2021, 22:57 Dat is een hele mooi Kona en daar ga je veel plezier van hebben.
Dit merk heeft toch altijd een bepaalde charme (vind ik)
Heb ik ook altijd al gevonden. En niemand in mijn fiets/vriendengroep heeft een Kona, dus dat is ook een plus.
Ik wilde eigenlijk een echte race-fully, maar na eea gelezen te hebben, oa in dit topic toch besloten voor iets meer veerweg te gaan.
De Orbea Oiz stond het hoogst op mijn lijstje, dus ook de TR uitvoering. Helaas gaat het ontzettend lang duren eer deze geleverd kunnen worden. Daarna kwamen de Kona, Santa Cruz Blur en Transition Spur. De eerste heeft twee bidonhouders, wat voor mijn eigenlijk wel een must is. De nieuwe Santa Cruz Blur zou er ook twee krijgen. Van de Transition weet ik het niet. De laatste twee kon ik nergens vinden, de Kona kon via een lokale dealer (via een omweg uit België waar een klant van de koop had afgezien) toch redelijk snel komen.
Was wel flink boven budget, maar ja, iets met hobby’s en geld kosten :bier:
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

OsiruS schreef: vr 18 juni 2021, 22:58 @g.p. Jij mag niet meer raden!
Geef Google de speclist en in de eerst hit wordt de fietds genoemd. :)

Lijkt me een fijne fiets. Veel plezier ermee!
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ik rijd deze Kona nu enkele maanden en weet zeker dat je er heel veel plezier mee gaat hebben, is echt een heerlijke fiets
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Show Your Stuff.
Dus jouw spul, jouw foto's.
Tot die tijd gaat deze op slot.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

HB_Eagle schreef: za 19 juni 2021, 13:41 Ik rijd deze Kona nu enkele maanden en weet zeker dat je er heel veel plezier mee gaat hebben, is echt een heerlijke fiets
Vandaag de eerste rit gemaakt, en we gaan absoluut vriendjes worden!
Ik moet nog wel flink finetunen, oa rebound settings, banden, ander zadel (deze is te zacht en te smal, dus ik doe mijn fizik tundra er weer op), grips vervangen door esi chunky’s. Ook nog even zoeken naar geschikte bidonhouders, deze komen van mijn oude fiets. Lbs had geen side-loaders meer, een andere grote dozenschuiver in arnhem had enkel nog lelijke sideloaders.
Zal ook wat protectie moeten plakken op chainstays en seatstays, kom er soms met mijn schoenen tegenaan.

Had vandaag niet echt de benen, of de banden lopen een stuk zwaarder dan de conti crosskings die ik gewend ben. Druk nu iets verhoogd, woensdag weer een tochtje maken.
Maar de fiets zelf is geweldig. Stuurt fantastisch, wendbaar, speels, ondanks dat ik nu van 100mm veerweg en 71,5 graad balhoofdhoek naar 120mm en 68 graad balhoofdhoek ben gegaan. Zet de fiets in een hoek en hij maakt elke bocht als of ie op rails loopt. Helaas had ik (achteraf) een te lage bandendruk achter, wat mij minder vertrouwen gaf, maar verder echt enorm te spreken over het bochtengedrag.
De fiets wil ook continu spelen, huppelen, springen en fun maken. Merkte wel dat de rebound achter nog wel echt fijner afgesteld moet worden. Soms kwam de achterkant goed los (maar kan ook aan mijn techniek liggen, want, my first fully) en eenmaal lande ik veel te ver op het voorwiel waarbij ik de fiets ternauwernood kon houden. Rebound een paar klikken strakker maakt het minder comfortabel, maar ook minder levendig. Klikkie terug maakte weer veel uit.
Met klimmen merk ik wel dat er 1,5kg meer omhoog moet. Mijn benen dus iets meer trainen, al had ik ook het gevoel dat de banden zelf wat zwaar liepen op de vochtige bosgronden en asfalt in arnhem e.o.. Desondanks op de Schaarsbergen route toch weer een paar pr’s gereden, ondanks mijn zwaardere benen. Aan tractie echter geen gebrek, wortelklimmen, stenenklimmen, geen enkel probleem. En wat heerlijk dat je op stuiterpaden en wortelpaden gewoon kan blijven zitten. Ga ik in augustus veel plezier aan beleven als ik de rothaus bike giro in duitsland fiets.
De fiets is wel minder explosief dan mijn giant, maar wel veel lichtvoetiger.

Ik ben tot op heden in elk geval enthousiast :-q
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie fiets, hoor. Kleurtje is helemaal top :-q
En zo`n overstap is altijd wennen. Maar als je nu al zoveel plezier aan het ding beleeft, moet dat helemaal goedkomen :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Goede keus volgens mij. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Ik rij met het "oude" model maar het gaat wel kriebelen.
Veel plezier ermee
Remember to do things which are right rather than things that are easy
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

hoodoo schreef: ma 21 juni 2021, 10:26 Ik rij met het "oude" model maar het gaat wel kriebelen.
Veel plezier ermee
Is de geometrie veel veranderd ondertussen? Anders lekker wachten. Wat wel fijn is, zijn de twee bidons die je mee kunt nemen. Zeker gezien ik normaal 50-70km per rit fiets.

De 2022 CR/DL wordt overigens Kodak Yellow, i30 velgen ipv i27 en 2.4" banden. Schakelen gaat dan met GX AXS, maar nog wel een X01 cassette.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Net mijn oude vertrouwde fizik tundra zadel op de fiets gezet. Inmiddels ook online geschikte bidonhouders gevonden. Voor de onderbuis wordt het een bontrager elite, voor de zitbuis een bontrager side loader. Beiden in gloss black. Ook de esi chunky’s zijn onderweg, evenals een ridewrap set om een aantal scratch-gevoelige plekken af te plakken. De chainstay en seatstay zijn hier vooral gevoelig voor shoe-rub.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

OsiruS schreef: ma 21 juni 2021, 19:37shoe-rub.
had ik ook last van en heb dat opgelost met langere pedaalassen (ISSI trail II pedal +12 mm spindle blackout)
Plus het frame beschermd met "KONA Hei Hei 2021 model Ride wrap"
Plaats reactie