Nicolai Saturn 14 ST: New specced P17.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

zonoskar schreef: do 22 juli 2021, 17:40 Nog nieuws? Ben super benieuwd naar het frame.
Ik ook :winkie:

Ik ga ‘m volgende week ophalen.
Het wachten was op de demper, eigenlijk wacht ik daar nog steeds op (levertijd ergens oktober, maar ik wacht al 2.5 mnd), maar Rob heeft een mooie leendemper kunnen regelen zodat ik straks kan fietsen met dat ding.

Ben nu alleen een beetje aan het twijfelen over de bandenkeuze voor in NL. Ik heb op mijn Orange voor en achter Wolfpack Trail liggen. Goeie combi, zeker voor de grip en in vergelijk met de Enduro een stuk lichter. Echter de Nicolai is een 29-er daar wil ik voor in NL wat lichtere banden voor hebben, zonder teveel consessies te doen aan grip. Daarom pas geleden bij Erik een WP Cross opgehaald. Nu twijfel ik tussen een WP Race achterop en Cross voorop, WP Cross voor en achter of een Trail voor en de Cross achter. Iemand tips? Ohja in 29x2.4. En lichter dan Race hoeft niet. Voor nood heb ik een setje Maxxis Forekaster liggen, maar is 29x2.2. Die komen in de verkoop, nadat ik de WP binnen heb.

Voor het lompe werk heb ik ook bij Erik een nwe Magic Mary op gehaald, die ga ik waarschijnlijk combineren met een Rock Razor.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Trail voor en Race achter :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jamis Diablo schreef: vr 23 juli 2021, 01:14 Trail voor en Race achter :-q
Die combi staat er niet 😁
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vandaar mijn tip 8)
Vogeltje
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: di 28 augustus 2007, 19:44
Mijn mountainbike: Stumpjumper FSR Elite 2015
Contacteer:

Marco79 schreef: do 22 juli 2021, 19:41
zonoskar schreef: do 22 juli 2021, 17:40 Nog nieuws? Ben super benieuwd naar het frame.
Ik ook :winkie:

Ik ga ‘m volgende week ophalen.
Het wachten was op de demper, eigenlijk wacht ik daar nog steeds op (levertijd ergens oktober, maar ik wacht al 2.5 mnd), maar Rob heeft een mooie leendemper kunnen regelen zodat ik straks kan fietsen met dat ding.
Als Rob maar niet mijn demper heeft uitgeleend :wink: . Voor mij is het wachten op de voorvork en dan hij mijn Saturn ook afmaken.

Dus ik volg deze SYS met extra belangstelling omdat jouw eindresultaat ook mij hopelijk kort erna ook te wachten staat.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Afgelopen winter cross voor en race achter, wel alles in 2.2, maar bevalt mij prima. In de zomer rij ik race/race maar moet nu nog wisselen :lol: .
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Vogeltje schreef: vr 23 juli 2021, 14:16 Als Rob maar niet mijn demper heeft uitgeleend :wink: . Voor mij is het wachten op de voorvork en dan hij mijn Saturn ook afmaken.

Dus ik volg deze SYS met extra belangstelling omdat jouw eindresultaat ook mij hopelijk kort erna ook te wachten staat.
Heb jij een zwart/oranje besteld? En nee maak je niet ongerust, deze demper komt bij Nicolai vandaan. :winkie:
“Old, not obsolete”
Vogeltje
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: di 28 augustus 2007, 19:44
Mijn mountainbike: Stumpjumper FSR Elite 2015
Contacteer:

Marco79 schreef: vr 23 juli 2021, 17:25
Vogeltje schreef: vr 23 juli 2021, 14:16 Als Rob maar niet mijn demper heeft uitgeleend :wink: . Voor mij is het wachten op de voorvork en dan hij mijn Saturn ook afmaken.

Dus ik volg deze SYS met extra belangstelling omdat jouw eindresultaat ook mij hopelijk kort erna ook te wachten staat.
Heb jij een zwart/oranje besteld? En nee maak je niet ongerust, deze demper komt bij Nicolai vandaan. :winkie:
Klopt idd, maar laten we het hier over zwart/paars hebben :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Vogeltje schreef: vr 23 juli 2021, 22:23 Klopt idd, maar laten we het hier over zwart/paars hebben :-q
Dan heb ik al een sneakpreview gezien.
“Old, not obsolete”
Vogeltje
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: di 28 augustus 2007, 19:44
Mijn mountainbike: Stumpjumper FSR Elite 2015
Contacteer:

Marco79 schreef: za 24 juli 2021, 11:47
Vogeltje schreef: vr 23 juli 2021, 22:23 Klopt idd, maar laten we het hier over zwart/paars hebben :-q
Dan heb ik al een sneakpreview gezien.
Uiteraard heb ik al wel wat fotootjes mogen ontvangen. Maar live moet ik nog even geduld hebben.

En is die bike van jou al in bezit? Ik ben wel heel benieuwd jouw eindplaatje.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Vogeltje schreef: zo 1 augustus 2021, 16:38 En is die bike van jou al in bezit? Ik ben wel heel benieuwd jouw eindplaatje.
Ja het frame heb ik vorige week opgehaald. Die van jouw hing nog keurig in de stand. :winkie:

Die van mij staat netjes in de slaapkamer. Het frame is wel erg mooi. Ik ben nog bezig met de geanodiseerde delen die erop zitten.
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Plaatje….?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kapitein Iglo schreef: zo 1 augustus 2021, 18:59 Plaatje….?
Van een frame dat op de slaapkamer staat? Weinig interessant lijkt me. Ik ben niet tevreden over de kleur van de paarse delen. Nu ben ik dus op zoek naar adresje die me dit wel in de juiste paarse tint kan anodiseren. Kan wel een speclistje maken:

- Wielen: Hope Fortus 30 29”
- Banden: In NL Forekaster met Rekon Race in 29 x2.35
- Vork: Lyrik Select+
- Demper: RS Superdeluxe Ultimate (voorlopig)
- Headset: Hope
- Remmen: Hope V4 met Trickstuff blokken
- Remschijven: Trickstuff
- Cockpit: ANVL stealth met 32mm stuurpen en One up toolsetje.
- Grips: SQLab 70x
- Zadel: ANVL
- Dropper: BikeYoke met Wolftooth remote
- Crank: Hope met 32T Nw
- Pedalen: One Up
- Drivetrain: Shimano XTR 10x met 11-42 cassette.
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Au, anodiseren luistert altijd nauw qua kleur. Heb er zelf ook wat mee gesmokkeld, ook omwille van de prijs… foto van een frame in de slaapkamer is inderdaad niet zo boeiend, ik dacht te begrijpen dat er al wat onderdelen op zaten.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zal ik de topic titel aanpassen in
"No pics here" ?

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie