Nicolai Saturn 14 ST: New specced P17.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

mud mate schreef: ma 27 juni 2022, 20:46
Marco79 schreef: ma 27 juni 2022, 19:36 Om toch nog even door te gaan op die banden, de achterste Magic Mary is een 2.35 de voorste een 2.4.

2.35 is volgens de site van Schwalbe niet te krijgen.
En toch heb ik er 1 in 2.35. :~


Overigens al zou ik 2 precies dezelfde banden willen, de Magic Mary is nagenoeg niet voorradig.
Nou dat valt wel mee hoor, genoeg te halen bij de distributeurs. Echter slechts enkele compounds zijn niet leverbaar op dit moment.
De Ultra Soft Super Gravity is online niet te vinden. Ja de Ultra Soft Downhill. Een band van bijna 1.5 kilo.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Marco79 schreef: ma 27 juni 2022, 19:36 Om toch nog even door te gaan op die banden, de achterste Magic Mary is een 2.35 de voorste een 2.4.

2.35 is volgens de site van Schwalbe niet te krijgen.
En toch heb ik er 1 in 2.35. :~


Overigens al zou ik 2 precies dezelfde banden willen, de Magic Mary is nagenoeg niet voorradig.
corex schreef: ma 27 juni 2022, 09:45 Stiekum, fakey rijden aan het oefenen :bier:
Euh wattuh?
Magic Mary is gegroeid naar 2.4, de oudere modellen zijn 2.35 :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ze meten nog even breed, maar omdat ze zwaarder zijn geworden verkoopt het beter (minder slecht) als er 2.4 op staat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Gisteren een korte run gedaan samen met Jesse. Qua rijden/klimmen heb je niet direct door dat de Magic Mary’s zoveel zwaarder zijn, ook omdat klimmen een noodzakelijk kwaad blijft. Maar het verschil wordt duidelijk op het moment dat de ander freecoastend achter je hangt en jij moet trappen om vooruit te komen. Dat verschil is immens. Ergens halverwege ook nog eens gewisseld van fiets, om het verschil echt te merken.
Zoals gezegd, immens. Het is wel een heerlijke combi voor de grip.

Het verschil tussen de compounds heb ik vooralsnog niet gemerkt, maar dat kan ook komen omdat ik die snelheden toch niet haal.
Laatst gewijzigd door Marco79 op zo 3 juli 2022, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dat verschil was inderdaag goed merkbaar. Ter info, vegeleken met een WP trail/race combo. Leuk om dat op die manier eens te vergelijken.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Marco79 schreef: do 30 juni 2022, 08:17 Gisteren een korte run gedaan samen met Jesse. Qua rijden/klimmen heb je niet direct door dat de Magic Mary’s zoveel zwaarder zijn, ook omdat klimmen een noodzakelijk kwaad blijft. Maar het verschil wordt duidelijk op het moment dat de ander freecoastend achter je hangt en jij moet trappen om vooruit te komen. Dat verschil is immens. Ergens halverwege ook nog eens gewisseld van fiets, om het verschil echt te merken.
Zoals gezegd, immens. Het is wel een heerlijke combi voor de grip.

Het verschil tussen de compounds heb ik voiralsnog niet gemerkt, maar dat kan ook komen omdat ik die snelheden toch niet haal.
Ik heb een oranje Magic Mary geknipt met de nijptang, alle noppen in het midden gemilimeterd. :o
Dat scheelt veel rolweerstand als achterband.
(Als voorband zou ik het niet doen :-{ )
De band was nog maar weinig gebruikt, maar begon toch al droogte scheurtjes te vertonen.
Dus ik had geen last van m'n geweten :wink:

Al eerder geklaagd bij Schwalbe dat de Addix compounds hier (Spanje) erg snel uitdrogen.
Toen een nieuwe Mary en Nick gekregen.
Vond het flauw om weer te klagen, en ik had wel zin in een experiment.
(en Schwalbe koop ik niet meer)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je je een ongeluk trapt en iemand met WP trail/race combo hangt vrolijk freecoastend achter je dan rijd je gewoon de verkeerde trail :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

cheeta schreef: do 30 juni 2022, 17:54 Als je je een ongeluk trapt en iemand met WP trail/race combo hangt vrolijk freecoastend achter je dan rijd je gewoon de verkeerde trail :bier:
Zover als je de Lemelerberg een trail mag noemen. :winkie:
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Vandaag een dagje vermaakt in Bad Iburg.
Was perfect weer. Fiets ging ook goed. Ook met het zachte compound achterop. Klimmen is toch al zwaar en gaat niet hard, ik merk zelf het verschil niet tussen de compounds :oops: .

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marco79 op za 2 juli 2022, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooi dat ie eens op een plek komt waar je dat rubber en die veerweg kunt gebruiken. Smaakt naar meer neem ik aan?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Klitse schreef: za 2 juli 2022, 21:09 Mooi dat ie eens op een plek komt waar je dat rubber en die veerweg kunt gebruiken. Smaakt naar meer neem ik aan?
Tecklenburg ben ik dit jaar ook geweest, Bad Iburg is mooier. Zeker als je met iemand rijdt die de omgeving goed kent. En ja zeker smaakt dat naar meer.
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

En stoppen doen we sinds deze week met een nieuw setje remmen. Hope Tech 4 V4.

Afbeelding

Maar omdat de standaarden tegenwoordig niet meer standaard zijn, moest ik ook een nwe 11 spd shifter hebben. Op de Tech 3 kan je zonder probleem een I spec B shifter monteren. Maar ja I spec B is zo 2018 en past dus niet op de tech 4. De voorraad is dan ook nog eens ruk, dus dan maar een clamp XTR shifter gekocht.

Afbeelding
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooi spul. Merk je meer remkracht ten opzichte van de Tech 3? Binnenkort weer eens een ritje plannen?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Klitse schreef: za 22 oktober 2022, 00:32 Mooi spul. Merk je meer remkracht ten opzichte van de Tech 3? Binnenkort weer eens een ritje plannen?
Mooie fiets, en bad iburg is zeker mooier dan omgeving Tecklenburg, alle trails gereden? Ik wil ook wel eens aanhaken, ik hoop alle trails te kennen daar :D
⛧⛧⛧
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Klitse schreef: za 22 oktober 2022, 00:32 Mooi spul. Merk je meer remkracht ten opzichte van de Tech 3? Binnenkort weer eens een ritje plannen?
Ik heb nog geen meter gereden. Heb ze er letterlijk eergisteravond erop gezet, en gisteren de shifter vervangen.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie