Nicolai Saturn 14 ST: New specced P17.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dutch schreef: vr 25 juni 2021, 21:42 Heel erg mooi frame. Benieuwd naar fotos in daglicht, mattzwart doet het niet voor me zo op de foto. Maar het ? Paars? Kan het net wel opfleuren :-q
Frame is idd matzwart, met paars geanodiseerde accenten en paarse decals. De foto’s doen het paars geen recht aan (is mij verteld).

Jamis Diablo schreef: vr 25 juni 2021, 22:11 Vette kleur :-q
Technisch gesproken is zwart geen kleur. :wink:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Marco79 schreef: vr 25 juni 2021, 21:29 Qua geometrie scheelt het niks, de ST is bikepark approved en kan tot 160mm voor hebben. Frame is op een aantal punten verstevigd en heeft een dikkere downtube.
Ja ik las dat dat ook heel weinig extra gewicht was, no brainer om te doen, maakt z'n inzetgebied een stuk breder. Denk ook geschikter voor het werk in NL dan de G1/16 etc modellen, alhoewel die ook hier lekker rijden.
Als ik die gasten van Ronny Racing zie dan lijkt er geen limiet te zijn aan wat je met een Saturn ST kunt doen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

JW schreef: vr 25 juni 2021, 23:09 Ja ik las dat dat ook heel weinig extra gewicht was, no brainer om te doen, maakt z'n inzetgebied een stuk breder. Denk ook geschikter voor het werk in NL dan de G1/16 etc modellen, alhoewel die ook hier lekker rijden.
Als ik die gasten van Ronny Racing zie dan lijkt er geen limiet te zijn aan wat je met een Saturn ST kunt doen.
De G1/G16 is mij te extreem voor in NL. En het is ook niet zo dat ik wekelijks in dergelijk geschikt gebied kom. Ik hoop dat de Saturn wat dat aangaat beter bij mij past. Ook omdat het mijn eerste fiets wordt met 29” wielen. Al kan ik de geometry wijzigen met de mutators en de fiets compatible maken met 27,5”.

Wat betreft Ronny Racing, die skills heb ik echt niet. En die ga ik ook niet meer krijgen :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Marco79 schreef: vr 25 juni 2021, 22:32
Jamis Diablo schreef: vr 25 juni 2021, 22:11 Vette kleur :-q
Technisch gesproken is zwart geen kleur. :wink:
Had het ook over de decals. :wink:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Nicolai rocks! En handwerk uit Germany. Mooi die paarse decalls. Gaat mooie combi opleveren denk ik.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Paars op matzwart :-q dat wordt wel een mooi fietsje denk ik.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Marco79 schreef: vr 25 juni 2021, 22:32 Technisch gesproken is zwart geen kleur. :wink:
Als we dan toch technisch gaan doen, vrijwel alle fietsen zijn handbuild, geen idee waarom dit in de titel moet. :winkie:

Ben wel benieuwd naar de build.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

zonoskar schreef: ma 5 juli 2021, 11:40
Als we dan toch technisch gaan doen, vrijwel alle fietsen zijn handbuild, geen idee waarom dit in de titel moet. :winkie:

Ben wel benieuwd naar de build.
Voor jou de titel veranderd. De verwijzing naar staal en handmade is een beetje een insidersdingetje.
Om verschillende redenen komt er geen handgemaakte stalen fully. Nu dus wel een handmade aluminium fully.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Nou tot noch toe zien we helemaal niks buiten een summier fotootje.

Nog even en ik ga de moderators vragen om een BAN :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat het onderscheid niet zozeer zit in het “handmade” als wel in “op maat gemaakt” 😉.

Niettemin schreeuwt deze SYS wel om Stuff die je showt…!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Marco79 schreef: ma 5 juli 2021, 14:12 Voor jou de titel veranderd. De verwijzing naar staal en handmade is een beetje een insidersdingetje.
Om verschillende redenen komt er geen handgemaakte stalen fully. Nu dus wel een handmade aluminium fully.
Specialized en Giant zijn ook handmade, de titel kun je beter veranderen in handmade in Germany, dan voegt het wat toe. :-q

Anyways, wat ook wat toe zou voegen, FOTO's!!!!!!!!!
Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dutch schreef: ma 5 juli 2021, 16:52 Nou tot noch toe zien we helemaal niks buiten een summier fotootje.

Nog even en ik ga de moderators vragen om een BAN :lol:
Mag ook. Frame ligt nog keurig te wachten. De demper komt pas ergens rond 12 juli. Ik ben dan op vakantie. Dus tja… nog maar even wachten :winkie:

@Zonoskar: nogmaals de titel voor je aangepast. Zal nu vast goed voor je zijn.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Marco79 schreef: ma 5 juli 2021, 17:48 @Zonoskar: nogmaals de titel voor je aangepast. Zal nu vast goed voor je zijn.

Ik zou wel eens een magneet tegen die lagers aan willen houden, just to be sure :bier:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

wamske schreef: ma 5 juli 2021, 19:50
Marco79 schreef: ma 5 juli 2021, 17:48 @Zonoskar: nogmaals de titel voor je aangepast. Zal nu vast goed voor je zijn.

Ik zou wel eens een magneet tegen die lagers aan willen houden, just to be sure :bier:
En Pi Rope nemen als spaken :)



We're kidding Marco, het wordt vast een super gave bike, ongeacht de titel van de post. Enjoy!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Nog nieuws? Ben super benieuwd naar het frame.
Plaats reactie