Nicolai Saturn 14 ST: New specced P17.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

ThaSingleTrackMastah schreef: di 22 maart 2022, 22:48 Fijne cassette, maar niet licht.
Welke zijn wel licht in die prijsklasse en grootte?
De Deore uit het voorbeeld van Kapitein weegt ook iets van 600 gram. Naja buiten dat vloekende rood, is het idd wel een fijne cassette.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgens mij reageerde ik op de Deore cassette.
In die afmeting en prijsklasse is er niets lichters.
Misschien een cassette van ZTTO op Ali, maar dan kan je pech hebben met de levensduur.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 23 maart 2022, 00:05 Volgens mij reageerde ik op de Deore cassette.
In die afmeting en prijsklasse is er niets lichters.
Misschien een cassette van ZTTO op Ali, maar dan kan je pech hebben met de levensduur.
Mea Culpa.
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Marco79 schreef: di 22 maart 2022, 23:16
ThaSingleTrackMastah schreef: di 22 maart 2022, 22:48 Fijne cassette, maar niet licht.
Welke zijn wel licht in die prijsklasse en grootte?
De Deore uit het voorbeeld van Kapitein weegt ook iets van 600 gram. Naja buiten dat vloekende rood, is het idd wel een fijne cassette.
En dat zwart. Prachtige voor de looks maar als dat zwart slijt dat vind ik het er goedkoop uitzien.
Doet afbreuk aan het gehele plaatje. En deze mtb is dusdanig op de looks opgebouwd 👍🏻
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Knap setje wielen into the making....

Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ben heel erg benieuwd. :winkie:
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

New wheel day!

Eindelijk! Eindelijk mijn nwe wielen kunnen ophalen bij Dries.

Als "XC" set voor de Nicolai wilde ik graag wat lichters dan de Hope vrachtwagenwielen.
Het is een mooi setje geworden met Spank HEX J naven. En die naaf is luid :winkie:.

Nadat ik een door Dries gespaakte set met Lightbycicle velgen heb gezien, had ik mijn zinnen ook gezet op een set carbon wielen.
Velgen besteld, die waren aardig rap binnen. Toen de naven besteld bij House Of MTB.... dat duurde op zich niet heel lang, behalve dat ze alleen een achternaaf hadden geleverd. Levertijd van een paarse voornaaf is tot op heden onbekend. Sowieso was de levertijd van welke kleur dan ook onbekend. Gelukkig kon ik bij Chainreaction nog een zwarte voornaaf bestellen. Wel een stuk duurder dan bij Rob, maar goed het is niet anders.

Spullen bij Dries laten leveren, die heeft voor mij een heel mooi setje gespaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
“Old, not obsolete”
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooi hoor!
Binnenbreedte velg, gewicht?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie set.

Maar die 2 kleuren naven, een ander merk voornaaf(maar ook paars) was geen optie ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

aurelius schreef: do 16 juni 2022, 23:00 Mooi hoor!
Binnenbreedte velg, gewicht?
https://www.lightbicycle.com/EN928-asym ... -rims.html

28mm. Gewicht zou ik eens moeten wegen. Iig volgens opgaaf lichter dan de huidige Hope wielset.
ThaSingleTrackMastah schreef: do 16 juni 2022, 23:26 Mooie set.

Maar die 2 kleuren naven, een ander merk voornaaf(maar ook paars) was geen optie ?
Dan gaat mijn autisme helemaal overuren maken. + dat je dan verschil kan krijgen in de paarstinten. Dan maar liever deze combi. En ik denk dat het wel goed smoelt op de fiets.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooie wielen. Heb je de paarse naaf nou nog in bestelling staan om hem uiteindelijk om te spaken of moet je OCD er maar aan geloven?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Klitse schreef: vr 17 juni 2022, 00:08 Mooie wielen. Heb je de paarse naaf nou nog in bestelling staan om hem uiteindelijk om te spaken of moet je OCD er maar aan geloven?
Letterlijk is de levertijd onbekend. Dus nee niet in bestelling staan. Misschien ooit. :D
“Old, not obsolete”
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Snel even de banden er op, en een totaalplaatje aub
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Mooi setje, en ik ben het met je eens dat twee verschillende merken paars eigenlijk erger is dan 1 merk met twee kleuren.

Wel fijn al die wielspakers hier op het forum :-q die maken mooie setjes :bier:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi setje wielen.

Ik vind het wel mooi zwart voor en paars achter. Zeker op jou fiets.

Wat koste die velgen nou all in?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie