Nicolai Saturn 14 ST: New specced P17.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Marco79 schreef: za 25 juni 2022, 18:57
Kabookie schreef: za 25 juni 2022, 18:51 Staat hem goed! Maar zie ik nu een Ultrasoft achteraan en Soft vooraan? Om jezelf extra te martelen? :lol: :lol:
Het BB lijkt best hoog op de foto's vanaf de zijkant, weinig drop?
Om mezelf te martelen zegt ie.. nou met deze banden is zelfkastijding een understatement.

Maar dus eigenlijk had de Ultrasoft voorop moeten liggen?

Wat betreft de BB drop: -30 zegt Geometrygeeks.
Het is een 29-er hè.
Haha nouja dat zou mijn keuze wel zijn. De Ultrasoft is een SG versie zeker? Bestaat immers niet in Super Trail.
Ik had een Big Betty in Soft en SG gepakt voor de achterkant.
Hmm -30 drop is niet abnormaal, zal optisch bedrog zijn dan. Het lijkt namelijk alsof je trapas niet of nauwelijks lager is dan je wielassen.
Als het nu een 26" was geweest, dan was dat normaal :tong
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik heb deze nieuwe maar 2e handse (hadden alleen gemonteerd gezeten) Magic Mary’s hier op het forum gekocht met de gedachte dat het de bikepark set zou worden. Met andere woorden ook niet nagedacht over een iets lichtere band. Naja afzien werd het toch al, nu nog iets meer.

Persoonlijk vind ik een dergelijke band wel heel bruut staan op de fiets.
“Old, not obsolete”
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Qua grip zou je ultrasoft voor willen, maar als die een zwaardere casing heeft zou ik die altijd achter leggen. Als het beide super gravity is zou ik toch even omruilen voor de grip en vooral ook rolweerstand.

Ik heb een tijdje met 27.5x2.8 magic mary voor en achter gereden en dat ging ook prima omhoog..
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De zwaardere casing geeft ook meer rolweerstand en dus wil je die ook liever voor (dan rust er minder gewicht op, dus merk je er minder van)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Logootjes op de banden zijn niet te lezen maar voor zover het niet dezelfde spec is (karkas & compound) is de logica doorgaans:
a) sterkste karkas achter,
b) compound met meeste grip voor.

Indien - nogmaals niet te lezen - het een Soft-SuperTrail en UltraSoft-SG betreft dan is het in de eerste plaats een vreemde set en is de vraag of je niet 1 andere band zou willen. Als het beide SG zijn of in de "dit is er" overweging, zou ik toch makkelijk volgen omdat een stevig karkas achter nuttiger is dan voor (waar je het zeker niet nodig hebt, als je het achter niet nodig hebt) in terrein waar je dit soort banden wilt gebruiken.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Achterop met het paarse logo: Super Gravity Ultra Soft
Voorop met het oranje logo: Super Trail Soft.

Mijn gedachte was om de band die het zwaarste is achterop te hebben. Aangezien de berijder (namely me) ook deftig aan het gewicht is, de conditie bar en boos is en daardoor op den duur niet al te lichtvoetig op de fiets zit. Op jacht naar supertijden ga ik dan ook niet doen.

Ondanks alle tips ga ik ze voorlopig ook niet meer omwisselen, zitten allebei gevuld met nwe latex (dat geeft een gesmeer van jewelste) en zeker de Ultra Soft was een kreng om er omheen te krijgen.

Ik zal volgende week wel een korte review geven of iemand als ik het verschil merk tussen de compounds. Gezien het profiel zal grip sowieso niet direct een probleem geven.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Marco79 schreef: za 25 juni 2022, 17:48
mud mate schreef: za 25 juni 2022, 16:35
Zo kreeg ik hem van jou te leen...
Nee, Wamske had ‘m eerst, die heeft ‘m toen snel afgegeven zodat ik ‘m kon meenemen naar jou.
Ik heb toen niet de moeite genomen om ‘m te bekijken.
Ja, kak, hoe kom ik hier nu weer tussen #viezeouwemanne
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

wamske schreef: zo 26 juni 2022, 13:55
Marco79 schreef: za 25 juni 2022, 17:48

Nee, Wamske had ‘m eerst, die heeft ‘m toen snel afgegeven zodat ik ‘m kon meenemen naar jou.
Ik heb toen niet de moeite genomen om ‘m te bekijken.
Ja, kak, hoe kom ik hier nu weer tussen #viezeouwemanne
Jij was degene die een foto van Rob in zijn roze jurkje plaatste :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Marco79 schreef: zo 26 juni 2022, 14:25
wamske schreef: zo 26 juni 2022, 13:55

Ja, kak, hoe kom ik hier nu weer tussen #viezeouwemanne
Jij was degene die een foto van Rob in zijn roze jurkje plaatste :winkie:
:lol: Hoe je dan een like functie op een forum kunt missen hè
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

wamske schreef: ma 27 juni 2022, 08:26
Marco79 schreef: zo 26 juni 2022, 14:25

Jij was degene die een foto van Rob in zijn roze jurkje plaatste :winkie:
:lol: Hoe je dan een like functie op een forum kunt missen hè

Waar is die Like button wanneer je `m nodig hebt :winkie:
“Old, not obsolete”
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Marco79 schreef: zo 26 juni 2022, 12:22 Achterop met het paarse logo: Super Gravity Ultra Soft
Voorop met het oranje logo: Super Trail Soft.

Mijn gedachte was om de band die het zwaarste is achterop te hebben. Aangezien de berijder (namely me) ook deftig aan het gewicht is, de conditie bar en boos is en daardoor op den duur niet al te lichtvoetig op de fiets zit. Op jacht naar supertijden ga ik dan ook niet doen.

Ondanks alle tips ga ik ze voorlopig ook niet meer omwisselen, zitten allebei gevuld met nwe latex (dat geeft een gesmeer van jewelste) en zeker de Ultra Soft was een kreng om er omheen te krijgen.

Ik zal volgende week wel een korte review geven of iemand als ik het verschil merk tussen de compounds. Gezien het profiel zal grip sowieso niet direct een probleem geven.
Stiekum, fakey rijden aan het oefenen :bier:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Om toch nog even door te gaan op die banden, de achterste Magic Mary is een 2.35 de voorste een 2.4.

2.35 is volgens de site van Schwalbe niet te krijgen.
En toch heb ik er 1 in 2.35. :~


Overigens al zou ik 2 precies dezelfde banden willen, de Magic Mary is nagenoeg niet voorradig.
corex schreef: ma 27 juni 2022, 09:45 Stiekum, fakey rijden aan het oefenen :bier:
Euh wattuh?
“Old, not obsolete”
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

corex schreef: ma 27 juni 2022, 09:45 Stiekum, fakey rijden aan het oefenen :bier:
Euh wattuh?
[/quote]

Het is fakie zag ik. is een skate/snow board term voor achteruit.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

corex schreef: ma 27 juni 2022, 09:45
Het is fakie zag ik. is een skate/snow board term voor achteruit.
Nou wordt ie duidelijk :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Marco79 schreef: ma 27 juni 2022, 19:36 Om toch nog even door te gaan op die banden, de achterste Magic Mary is een 2.35 de voorste een 2.4.

2.35 is volgens de site van Schwalbe niet te krijgen.
En toch heb ik er 1 in 2.35. :~


Overigens al zou ik 2 precies dezelfde banden willen, de Magic Mary is nagenoeg niet voorradig.
Nou dat valt wel mee hoor, genoeg te halen bij de distributeurs. Echter slechts enkele compounds zijn niet leverbaar op dit moment.
Plaats reactie