Dartmoor primal sandstorm

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Iemand een e-bike kopen? :lol:

Nee dat is "natuurlijk" een grapje al weet je het bij mij nooit..
Heb nog nooit zoveel lol gehad als op de emtb zelfs op dagen dat je niet helemaal lekker bent kun je met de e-mtb de grootste lol hebben. Ook niet bang om zelf zonder power te komen staan is erg prettig.
De ik wil hobby'n kriebels speelden alweer een tijdje en dan ga je denken... een extra fietsje erbij voor als de spectral kapot gaat en er geen onderdelen te vinden zijn is wel prettig.. zeker als alles een beetje uitwisselbaar is voor eventuele noodgevalletjes. Ook vlieg je met een spectral on niet ff over de pumptrack heen :lol:
En rondjes met andere analoge bikes zullen ook wel wat meer uitdaging geven weer.
Was eigenlijk opzoek naar een bardino, maar de dartmoor van mn maat zat eigenlijk ook wel heel lekker en toen kwam ik deze sandstorm tegen op marktplaats.
Niet verder meer zoeken en weer aan de knutsel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Nu al een poos bezig met onderdelen waarvan ik twijfel waarom je ze überhaupt zo goed zou moeten hebben als amateur biker. Bij deze bike ga ik de prio onderdelen wat meer buget geven dan de onderdelen waar ik van denk. Als het schakeld en fatsoenlijk kan remmen waarom zou je daar dan extra spenderen?

Specs

Nx cassette en crank 12speed en 32t
Deore slx shifter
Deore derailleur
Wielsetje handgespaakt shimano naven met dt x432 velgen en dt spaken.
Remmen mt500
Stuur en pen red cycling
Dropper 170mm katana
Pedalen bc
Banden racing ralph/rocket ron
Vork fox 34 performance elite 140mm travel


Hopelijk maandag de eerste onderdelen binnen zodat we vanaf dan lekker kunnen knutselen!
Laatst gewijzigd door mauke op vr 9 juli 2021, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Mooie werkbank en dat frame mag er ook wel zijn :winkie:
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooi frame hoor. Uitstekende kleur en afmontage is ook prima. Veel opbouwplezier.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Zeker een gaaf frame, ben benieuwd naar het eindresultaat
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Tof frame, hele mooie looks!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ging allemaal weer wat sneller als gedacht. Toch nog wel redelijk wat onderdelen makkelijk kunnen krijgen en ook nog wat 2e hands spulletjes toch wel snel gevonden.
Begin volgende week komt de spacer voor de achter rem nog binnen en dan kunnen we een rondje gaan crossen.
Spulletjes voor het wielsetje waren ook binnen gekomen bij de bouwer dus gaat opzich lekker vlotjes.
Nu dus meteen even mullet testen omdat het kan :bier:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Poah, heel dik!!!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Lekker no-nonsense fietsje met prima onderdelen!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Blijft mooi, alleen die interne buitenkabel voor de achterderrie is en blijft een draak :-{
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

Heel gaaf!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Leuk dat je toch gewoon weer zo een speels fietsje naast die ebike neemt. Moest even wennen aan die kleur (vlekken) op de toptube, pas bij de onderste foto's zag ik het geheel. Ziet er goed uit :-q
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Bedankt allen! Ja apart spuitwerk zit erop. Er vroegen ook al een aantal af of ik het frame weer aan het ontlakken was, maar deze keer blijft het zo :winkie:
Van dichterbij zie je wel echt dat het zo hoort en vooral dartmoor op de onderbuis vind ik wel gaaf gedaan.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Afbeelding
Afbeelding
De laatste puntjes op de i gezet vandaag. Vrijdag de groote test voor fiets en mezelf aangezien ik enkel nog de emtb gepakt heb het laatste half jaar :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

mauke schreef: wo 14 juli 2021, 17:30 De laatste puntjes op de i gezet vandaag. Vrijdag de groote test voor fiets en mezelf aangezien ik enkel nog de emtb gepakt heb het laatste half jaar :lol:
Als ik de verhalen mag geloven dan wordt je alleen maar conditioneel sterker van een e-bike. Twijfel je daar nu aan?
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

baron062 schreef: wo 14 juli 2021, 18:17
mauke schreef: wo 14 juli 2021, 17:30 De laatste puntjes op de i gezet vandaag. Vrijdag de groote test voor fiets en mezelf aangezien ik enkel nog de emtb gepakt heb het laatste half jaar :lol:
Als ik de verhalen mag geloven dan wordt je alleen maar conditioneel sterker van een e-bike. Twijfel je daar nu aan?
Nee eigenlijk niet hoor, heb meer op de fiets gezeten dan vorig jaar.. en met een e-bike power 1.5uurtje zat mijn hartslag ook behoorlijk in het rood.. maar denk niet dat conditie veel beter is geworden.. hopelijk gelijk aan wat het was en elk mini beetje meer is mooi meegenomen
Plaats reactie