Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mjelnir schreef: ma 9 mei 2022, 13:39 Er zitten best een paar leuke afdalingen in bij Zeddam! Heb de route een paar weken terug gereden en best stuk op gegaan qua conditie maar smiler per miles is er wel erg hoog!

Erg gave plaatjes en een dikke fiets ook!
Zeddam is in zijn geheel een hele mooie route met straffe klimmetjes en hele mooie afdalingen. Ik ga binnenkort ook terug voor een rematch, dat verdient de route wel namelijk.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Gisteravond was het een mooie avond voor een ommetje. Bijna in slaap gevallen achter de pc tijdens werken en met het eten zat er ook geen fut in het lichaam. Tijd om een beetje frisse lucht en de fiets gepakt voor een kort rondje. Na een half uur was ik wakker en maakte ik het rond langer wat zeker geen straf was met het ondergaande zonnetje 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe TTF op de Mayer Flower op de route van Rheden. Deze lage treden kom ik nog wel op, maar verderop zijn de tredes te hoog en val ik stil. Mooie uitdaging om te leren de komende tijd!
Afbeelding

Vanmiddag ook nog een kleine upgrade aan de Crumble uitgevoerd. De voorband de goede richting op gezet :winkie: (blijk ik al een tijd mee verkeerdom te rijden) en een andere rocker voor de AXS
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Mooie plaatjes weer......volgende keer je bike liever niet op z'n rechteroor leggen, je snapt vast wel waarom niet 😉
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik stap altijd links af en leg hem 9 van de 10x altijd op z'n rechterkant, maar ik let wel altijd op de derailleur :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hoe tof is dit! Via een maatje kwam ik bij https://standoutbikes.com/ en die kan op basis van een foto jouw fiets natekenen. Nu kan ik wel iets met illustrator, maar dit lukt me niet. Nu de Sour nog in elkaar zit :D is het een mooi moment om hem om te laten zetten naar een illustratie en de Trek van mevrouw ook gelijk laten doen. Binnenkort maar even laten uitprinten en inlijsten in de garage :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister ook de volgende stap gezet naar het nieuwe frame en met Suravida (Michiel) van Project 12 een beetje zitten sparen over mijn wensen, wat ik wil gaan doen en verder hoe en wat. Het gaat een hele toffe Victor worden :D Een beetje een hardtail, maar dan met een zachte achterkant. Een softtail long travel :-q

Gelijk maar een rondje Wijchense berg gedaan en de fotolocatie voor als hij klaar is is gelijk gevonden. Een leuke kleine berg waar je serieus tof naar beneden gaat met mooie lijnen. Volgende keer gaan er iets grovere banden en de GoPro mee.

Ik kreeg van Suravida gelijk de tip mee om de stuurpen iets lager te zetten op de stuurbuis en een iets langere stuurpen te proberen. Deels om de zithouding te testen maar vooral ook om meer druk op het voorwiel te krijgen, dit om het gripverlies voor op te lossen. Iemand nog een 50mm stuurpen liggen voor een 35mm stuur?

Een andere Victor in opbouw.
Afbeelding

Afbeelding

Wijchense berg
Afbeelding

Geo vergelijken en opmeten
Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Erg leuk, en goed idee voor verjaardag van mijn zoontje :wink (de standoubikes .... niet de P12 ;) b: :-q )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

De foto's van vandaag zijn helaas verloren gegaan. Uiteraard weer eens onderuit gegaan en precies geland op mijn telefoon in mijn broekzak. Dom, ik wist dat het ging gebeuren maar gelukkig heeft mijn rechter knie én scheenbeen ook een deel van de klap opgevangen :D

Stomweg uit balans raken in een sprongetje, scheef geland op een zooitje wortels en weer de grond gekust :-q

Echt een vrijdag de 13e dus. Enige voordeel is wel, na 5 jaar met deze telefoon gedaan te hebben is er nu een veel betere onderweg met een betere camera. Nog mooiere plaatjes dus :D
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Eindelijk weer regen in de lucht, dat was goed nodig voor het mulle zand. Alles kleurt zo mooi na de regen en die regenwolken geven altijd mooi plaatjes :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om meer op het bochtenwerk te focussen waardoor de valpartijen minder worden ook mezelf laten filmen. Voor mijn gevoel legde ik de fiets onwijs plat, maar als je dan de beelden terug kijkt steek ik heel mijn arm niet uit kan de fiets makkelijk schuiner onder het lichaam. Werk aan de winkel dus :-q

https://www.pinkbike.com/video/549749/
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik heb weer een to-do punt van mijn lijst mogen schrappen, een rit van 100+ km. Na het twee keer niet door laten gaan door slecht weer en slechte conditie heb ik gister dan eindelijk de rit kunnen maken. Voor velen niet heel spannend, maar voor mij is het een overwinning waarvan ik niet wist of ik dat zou halen.

Met Komoot heb ik een route richting Radio Kootwijk en het Aardhuis gemaakt met afwisselend gravelpaden, singletracks en korte stukken asfalt. Veel mooie plekken gezien en genoten van de rit. Wel een beetje de vaart erin gehouden, maar na 90km werd het wel zwaar. Het laatste stuk naar huis ging over een paar mulle zandpaden en die hakte er wel in. Gelukkig werd ik ingehaald door een andere mtb'er en heb ik in zijn wiel aangehaakt om dat stuk te overbruggen.


Afbeelding

Ergens achter de Woeste Hoeve richting Hoenderloo
Afbeelding

Het Leesten onder Apeldoorn
Afbeelding

Singletrack langs het spoor
Afbeelding

Mooi uitzicht over de Asselsche Heide
Afbeelding

Eén van de bijgebouwen van Radio Kootwijk
Afbeelding

Radio Kootwijk blijft een imposant en schitterend bouwwerk
Afbeelding

Het Aardhuis. Een bezoekerscentrum uit 1860 op Kroondomein het Loo
Afbeelding

Na 60km een bammetje en even rust houden in de buurt van Uddel
Afbeelding

Een flowy singletrack net voorbij Hoog Soeren
Afbeelding

Uitzicht over de Hoog Buurlose Heide
Afbeelding

Nu maar eens kijken wat het volgende punt is dat afgevinkt moet worden. Een manual en wheelie staat ook al een tijdje op de planning, maar de balans krijg ik maar niet onder controle. Balans is sowieso nog wel een dingetje met dat vallen :lol:
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op vr 27 mei 2022, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Tja, zo'n 100km ritje is echt zo'n afvink ding wat mij betreft. Zelf een paar jaar geleden ook eens gedaan. Niet iets wat ik heel vaak wil doen. :lol:
Maar top dat je hem gehaald hebt.

Bunnyhop al wel van je lijstje gevinkt? Want die skill is wat mij betreft nuttiger dan een manual of wheelie.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Klitse schreef: vr 27 mei 2022, 09:39 Tja, zo'n 100km ritje is echt zo'n afvink ding wat mij betreft. Zelf een paar jaar geleden ook eens gedaan. Niet iets wat ik heel vaak wil doen. :lol:
Maar top dat je hem gehaald hebt.

Bunnyhop al wel van je lijstje gevinkt? Want die skill is wat mij betreft nuttiger dan een manual of wheelie.
Het is ook iets wat ik niet heel vaak wil doen, op een vakantietrip na dan waar ik van slaapplek naar slaapplek zou willen fietsen. Dit lijkt me heel tof om eens te doen: https://www.youtube.com/watch?v=6YB5WL0J-sI

De bunnyhop heb ik door Maverick al onder de knie. Obstakels van 25-30cm kom ik zonder veel problemen overheen. Een wheelie/manual is meer een showtrick. Leuk voor op video/foto. Er moeten over een paar maanden een serie mooie foto's gemaakt worden van een fully en dan moet ik er wel mooi op staan :D
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie plaatjes weer :-q

je herinnert me er elke keer weer aan hoe geweldig het is op de Bike. En nu ik een paar weken gedwongen rust moet houden komt het wel extra aan, in a good way. En je bent ook lekker bezig.

Wheelies en manuals tja, ik hoor dan meteen de woorden van mijn trainer: “je wordt alleen goed in wat je oefent”. Het is dan wel belangrijk de technieken goed te oefenen. Dus nog een keer met Maverick aan het werk, of een (paar) goede clinic(s). En oefenen, dus.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heckler40 schreef: vr 27 mei 2022, 10:29 Mooie plaatjes weer :-q

je herinnert me er elke keer weer aan hoe geweldig het is op de Bike. En nu ik een paar weken gedwongen rust moet houden komt het wel extra aan, in a good way. En je bent ook lekker bezig.

Wheelies en manuals tja, ik hoor dan meteen de woorden van mijn trainer: “je wordt alleen goed in wat je oefent”. Het is dan wel belangrijk de technieken goed te oefenen. Dus nog een keer met Maverick aan het werk, of een (paar) goede clinic(s). En oefenen, dus.

Enjoy!!
Dank voor de complimenten :-q Dit is inderdaad de beste reden om op de fiets te stappen, lekker de natuur in en meer zien dan dat je wandelend kunt zien. Gedwongen rust lijkt me verschrikkelijk. Wat is er gebeurd?

Oefenen probeer ik sporadisch te doen naar en terug van het mtb'en. Ik heb zo'n 1km asfalt te overbruggen en dan probeer ik het wel eens, maar echt zoden aan de dijk zet het nog niet :D Over clinics gesproken, zo'n jump en drop-clinic op Mook moet ik ook maar eens gaan boeken. Er staat al een trail-clinic in de planning voor juli bij Mikey's in Spa, daar heb ik ook wel erg veel zin in.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Manuals en wheelies zijn gewoon erg leuk om te doen onder het fietsen. Al is een manual wel weer een basis van een goede bunnyhop en een drop.

Enuh. Knap die 100 km!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Mooie plaatjes, krijg er zin aan om daar ook eens te gaan fietsen
Plaats reactie