Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Klitse schreef: zo 16 januari 2022, 23:37
MarkMeisner schreef: zo 16 januari 2022, 18:39 Kleine update met wat foto's, verder niets spannends te melden :-q Gister Vorden en Lochem gedaan en de afdalingen met de DVO zijn heerlijk nu. De remkuilen filtert hij perfect weg en de snelheid blijft er prima inzitten.

Chicks dig bikes
https://ep1.pinkbike.org/p5pb21930409/p5pb21930409.jpg
Ik zou een poging doen om die kip zo te trainen dat ie blijft zitten tijdens een ritje Lochem. 8)
Truus heeft al moeite binnen het hek te blijven, laat staan op de het stuur te blijven zitten :lol:
Marco79 schreef: ma 17 januari 2022, 01:41
maverick76 schreef: zo 16 januari 2022, 20:36
Even bellen met Staatsbosbeheer maakt vast een hoop helder.

On topic, heb je ooit op een Nederlandse route technisch gereden? Zo ja, dan hoor ik het HEEL graag.
Nuttige en fijne bijdrage ook…
Ik ken de route Vorden niet. Vandaar mijn vraag.
En met technisch bedoel ik in dit geval naar nederlandse maatstaven.
Voor technisch zou ik dan 2 (of 3) keer Lochem rijden en dan de meest linker lus niet meepakken om de km'ers lager te houden (circuit Gageldijk). En Kwintelooijen, die is lekker technisch en zwaar!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik weet wat je volgende fiets gaat zijn! https://huhncycles.com/
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: ma 17 januari 2022, 10:20 Ik weet wat je volgende fiets gaat zijn! https://huhncycles.com/
:winkie: :winkie: :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Biertje na de ride?

Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Tijd voor een upgrade, maar wat? Dat is de vraag! Ik krijg met de week meer schik van de Sour, afdalingen gaan sneller. Zware klimmen worden lichter. Mijn conditie schiet voorruit en het vetpercentage achteruit. Met zo'n 4-6 uur fietsen in de week en 2 uur in de sportschool (of buiten als dat moet van de regering :roll: ) met een personal trainer wordt het allemaal steeds leuker.

Ik had eigenlijk geld opzij gezet voor een tweetal clinics bij Mickey's, maar voor ik mijn reet kon keren zat alles alweer vol. Flink balen, dus ik ga maar gewoon zelf vaker naar Duitsland en Luxemburg om ervaring op te doen :-q Dus ik heb weer budget vrijgemaakt voor een upgrade, ik mag mezelf voor zo'n € 500,- iets kado geven.

Tijdens de bouw heb ik van een aantal onderdelen niet hetgeen gekocht wat ik écht wilde hebben, puur budgettair. Dat zijn carbon velgen, een GX AXS derailleur, een Garbaruk 10-52 cassette, andere cranks en een Garmin Fenix horloge.

Welke opties heb ik nu te kiezen:

1: GX AXS upgrade - €450,-
Staat mooi, werkt goed (maar nu is er ook niets mis met het schakelen) en het is tof dat je data van de AXS op de Garmin 830 ziet.

2: Garbaruk 10-52 cassette, twee nieuwe kettingen en een GX derailleur - 400,-
De Garbaruk cassette is gewoon erg mooi, net wat lichter en groter bereik, verse ketting erop en een bekabelde GX derailleur om het nieuwe bereik te halen.
Nadeel: weer een derailleur kopen terwijl die eigenlijk tzt vervangen gaat worden voor een AXS.

3: 30mm carbon velgen - € 500,-??
Jan de Man lief aankijken of hij een setje 30mm asymmetrische Nexties kan spaken om mijn huidige Erase naven. Net weer wat lichter dan mijn huidige 27mm alu velgen, ook gewoon mooi en datgene wat ik het liefst als wielset zou willen.

4: Ingrid cranks - 350,-
Gewoon omdat ze heel mooi zijn, verder zal ik er niets van gaan merken vermoed ik.

5: Hope Tech 3 E4 remset - 450,-
Mijn huidige Magura MT7's voldoen echt meer dan prima, maar heb ze destijds gekocht omdat ze op voorraad waren en de Hope's niet. De Hopes liggen echt nog heel hoog op de wishlist, ze zijn in mijn ogen gewoon een heel stuk mooier en mijn MT7's kan ik ook weer verkopen waardoor er weer budget is voor een volgende upgrade :D

6: Garmin Fenix 6 pro - 450,-
Ik ben een gadget-freak en ben gek op cijfers. Op dit moment draag ik 24/7 een Polar Vantage V maar rij met een Garmin 830. Om mijn lichaamsdata nog meer inzichtelijker te krijgen zou ik eigenlijk over willen stappen naar een Garmin. Nu zijn er goedkopere modellen, maar de 6 Pro is wel heel erg mooi en erg veelzijdig qua data en aanpassingenmogelijkheden.


Tsja, nu de keuze. 2 is een beetje zonde van de derailleur, dus dat kan ik beter na de AXS aanschaf doen. De velgen en cranks ga ik weinig van merken verwacht ik. Remset idem dito, al verwacht ik dat deze wat minder gaan aanlopen in de modder (van horen zeggen/ergens gelezen) en de Garmin is een toffe gadget waar ik heel de dag plezier van heb.

Op dit moment neig ik naar de AXS en naar de Garmin. Kan iemand mij een verstandig woordje toespreken? :D


Ohja, uiteraard horen er nog wat plaatjes in het topic :-q

Route van Rheden bij de brandtoren.
Afbeelding

Onderweg van werk naar huis via Schaarsbergen.
Afbeelding

Klooien met heel mul zand en wortels op de camping van Landal Coldenhove.
Afbeelding

Uitzicht de andere kant op bij de brandtoren.
Afbeelding

Even een rustmomentje voor mevrouw een check of alles nog goed gaat met de blagen thuis.
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie plaatjes is wel standaard aan het worden hier, en vooral

Keep them coming :-q

Over de upgrades, de AXS heb ik zelf ook en is een echte upgrade, ik zeg doen. Elke rit plezier van

Die Garmin is een vergissing het zij je vergeven. Met Google en alle gebruikers zou je bijna denken dat er geen andere opties zijn. Maar er zijn betere. Kijk bv eens naar de Polar Watch of een van de tig andere aanbieders. Garmin maakt in mijn ervaring matige kwaliteit producten met beroerde user interface, Na 2 teleurstellingen met k#t te bedienen apparaten en vroeg falende overpriced accesoires geen Garmin meer voor mij. ok rant mode off.

Je mist namelijk nog eentje in de lijst: de AXS dropper. Is de laatste dropper die je koopt want kan in 5 minuten van Bike wisselen. En net als de gears, de werking is subliem, bediening simpel en de user interface prima. Alles wat Garmin niet is zeg maar.

Die Hope remmen zou ik ook wel hoog op de lijst zetten maar dat brengt geen direct extra gebruiksgemak of performance, al is servicen van Hope wel makkelijker als ik de ervaringen met Magura’s hier lees.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heckler40 schreef: zo 30 januari 2022, 17:27 Mooie plaatjes is wel standaard aan het worden hier, en vooral

Keep them coming :-q

Over de upgrades, de AXS heb ik zelf ook en is een echte upgrade, ik zeg doen. Elke rit plezier van

Die Garmin is een vergissing het zij je vergeven. Met Google en alle gebruikers zou je bijna denken dat er geen andere opties zijn. Maar er zijn betere. Kijk bv eens naar de Polar Watch of een van de tig andere aanbieders. Garmin maakt in mijn ervaring matige kwaliteit producten met beroerde user interface, Na 2 teleurstellingen met k#t te bedienen apparaten en vroeg falende overpriced accesoires geen Garmin meer voor mij. ok rant mode off.

Je mist namelijk nog eentje in de lijst: de AXS dropper. Is de laatste dropper die je koopt want kan in 5 minuten van Bike wisselen. En net als de gears, de werking is subliem, bediening simpel en de user interface prima. Alles wat Garmin niet is zeg maar.

Die Hope remmen zou ik ook wel hoog op de lijst zetten maar dat brengt geen direct extra gebruiksgemak of performance, al is servicen van Hope wel makkelijker als ik de ervaringen met Magura’s hier lees.

Enjoy!!
Ik gebruik nu al dagelijks mijn Polar Vantage V horloge, dus daar krijg ik al veel data mee voorhanden. Garmin leek me net wat mooier samenwerken met de 830, maar daarvan is inderdaad de interface 2001-minded :lol: Op zich zien de reviews van de Fenix er wel goed uit, dus ben niet heel bang voor de interface daarvan.

AXS dropper zal er wel een keertje komen, maar daarvan zie ik echt het extra gemak nog niet van in. Dat is toch ook gewoon knopje indrukken en met lichaamsgewicht zakt hij naar beneden? Welke andere foefjes zitten daar nog op?

Servicen van de Magura's is op zich ook niet heel lastig. Nadeel is wel de brekende remhendels, maar dat is te fixen met een tyrip en dat werkt al een half jaar :lol: en de vastzittende zuigers door modder en andere meuk zijn weer glijdend te krijgen met een kwastje en wat remvloeistof. Maar de Hopes zijn zo mooi (alles voor de looks!)

+1 voor de GX AXS dus, dank voor je mening!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Als je hope remmen wil, zou ik wachten tot Tech 4 uit is. Zonde om nu tech 3 te kopen als over 2 maanden tech 4 uit komt met 30% improvement.

Ik zou voor de AXS set gaan.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

AXS +1. Gaat lekker zo :D

Goede tip over de Tech 4. Dat is wel het wachten waard.

Ik kan ook nog doorsparen voor de aankomende full suspension van Sour. Dan kan ik dit jaar weer meedoen met de BOTY :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Daar zou ik voor gaan.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik wilde als eerste enigszins grappig een achterdemper noemen, maar ik zie dat je die al op het oog hebt. :-{ :wink:

Verder zie ik op dit moment alleen maar onzinnige upgrades in je lijst. Ik zou zelfs adviseren om ergens een mooie 1x10 setup vandaan te halen (XTR shifter en Zee derailleur ofzo) Meer dan genoeg bereik voor wat je nu rijdt en lichter en goedkoper, kan je je huidige setup bewaren voor het buitenland.
Al is Heckler zijn suggestie voor een AXS dropper ook wel goede, maar ik bouw wellicht wat te vaak fietsen opnieuw op en dan is een stealth dropper elke keer weer een klus..
En als je je remmen wilt upgraden zou ik Hope overslaan en meteen gaan voor Trickstuff. Hope is prachtig (hooguit wat druk) maar ik heb een paar keer Trickstuff mogen monteren en die krijg ik niet meer uit mijn hoofd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

AXS, omdat het kan. Maar dan wel nog ff doorsparen en die cassette er ook bij. Dan nog maar even op je handen zitten :lol:

Heb je toevallig één van de laatste afleveringen van HT party gezien?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: zo 30 januari 2022, 18:08 Ik wilde als eerste enigszins grappig een achterdemper noemen, maar ik zie dat je die al op het oog hebt. :-{ :wink:

Verder zie ik op dit moment alleen maar onzinnige upgrades in je lijst. Ik zou zelfs adviseren om ergens een mooie 1x10 setup vandaan te halen (XTR shifter en Zee derailleur ofzo) Meer dan genoeg bereik voor wat je nu rijdt en lichter en goedkoper, kan je je huidige setup bewaren voor het buitenland.
Al is Heckler zijn suggestie voor een AXS dropper ook wel goede, maar ik bouw wellicht wat te vaak fietsen opnieuw op en dan is een stealth dropper elke keer weer een klus..
En als je je remmen wilt upgraden zou ik Hope overslaan en meteen gaan voor Trickstuff. Hope is prachtig (hooguit wat druk) maar ik heb een paar keer Trickstuff mogen monteren en die krijg ik niet meer uit mijn hoofd.
Die 1x10 zie ik niet echt zitten. Heb ook niet echt zin alles om te bouwen als ik naar het buitenland ga en doe het ook niet voor het gewicht. Daar ben ik al druk mee bezig door m'n vetpercentage omlaag te brengen. De dropper zou ook wel een fancy upgrade zijn, maar de huidige Fox voldoet nog prima.

Trickstuff is zeker mooi, maar die prijs :o 1000 euro voor een setje remmen is echt bizar (600 voor een dropper eigenlijk ook wel).
Dutch schreef: zo 30 januari 2022, 19:00 AXS, omdat het kan. Maar dan wel nog ff doorsparen en die cassette er ook bij. Dan nog maar even op je handen zitten :lol:

Heb je toevallig één van de laatste afleveringen van HT party gezien?
Cassette kan volgende maand ook wel :D

Ik heb HTParty t/m de review van zijn eigen frame gezien, de video's erna niet. Heb ik iets gemist? (die slogan is wel erg cringie trouwens "There's a party in the mountains and you're invited!" Moet dan altijd hieraan denken :P

Afbeelding
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb met een vergelijkbaar vraagstuk voor een setje carbonnen velgen gekozen en ben daar erg tevreden over.

De fiets stuurt sindsdien echt snaar strak voor gebruik in Nederland echt wel een toegevoegde waarde ( heb de alu set voor ritjes over de grens.

Die Asx set lijkt me wel wat maar dan wel in combinatie met de dropper en dan is het wel weer een begrotelijke grap :D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik vind 500 euro veel voor een onnodige en vrijwel onmerkbare upgrade dus ik zeg Garmin.

(laatste aflevering van HT party gaat o.a. over hoe hij geen vrienden kan worden met DVO vorken dus niet kijken :wink: )
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie