Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dice Oldskool schreef: do 21 juli 2022, 00:06
MarkMeisner schreef: zo 17 juli 2022, 15:44

Nope, zijn maar twee weken weg dus wil de vakantie volledig benutten met het gezin.

Yep zonnesteek, overduidelijk een zonnesteek. :winkie:
Dat is een feit. Wat een hitte hier :o Gelukkig gaan we als oplossing de bergen in voor mooie wandelingen. Op 2000-2400meter is het een stuk aangenamer.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie het maar als een mooie oplossing om te zien waar er te fietsen valt en waar niet :D
ThaSingleTrackMastah schreef: do 21 juli 2022, 00:46 Solden is wel een steile leercurve :-{
Is Solden steil? Ze zullen toch ook wel blauwe routes hebben neem ik aan?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

ThaSingleTrackMastah schreef: do 21 juli 2022, 00:46 Solden is wel een steile leercurve :-{
MarkMeisner schreef: do 21 juli 2022, 09:05 Is Solden steil? Ze zullen toch ook wel blauwe routes hebben neem ik aan?
Denk dat Solden een van de makkelijkste plekken is om te beginnen in de bergen hopen met Flow trails daar. Zijn maar een paar moeilijk tracks naar mijn mening.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 314
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Sölden blauwe routes zijn echt prima te doen. Hoog bovenin soms wel even slikken als je snel last hebt van hoogtevrees, maar na een paar keer went dat wel.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MarkMeisner schreef: do 21 juli 2022, 09:05Is Solden steil? Ze zullen toch ook wel blauwe routes hebben neem ik aan?
Verre van.... Heel veel is amper -10% (en voor een heel breed publiek geschikt), een paar boven de -20%. Ardennen trails als Ambleve zijn doorgaans steiler (en korter vanzelfsprekend).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ah well, heb nog heel wat maanden de tijd om uit te zoeken hoe en waar. Ik hoef ook niet perse naar de bikeparks, ik wil het graag combineren met een dagtocht door de bergen voor wat sightseeing en foto's maken.

Denk dat een gids ook geen slecht idee is. Heb ik ooit (13 jaar geleden) in de Dolomieten ook eens gedaan. Lijkt me wel handig om de makkelijk de mooie plekken en trails te vinden die niet op kaarten staan.

Beviel niet zo goed :lol: Ik dacht dat ik op de wielrenfiets wel wat conditie had opgedaan, maar de Dolomieten in met een rugzak met camera bleek toch iets andere koek :roll:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Oei, matchy kleuren bij Wolf Tooth tegenwoordig. Espresso hebben ze als nieuwe kleur :D

https://www.wolftoothcomponents.com/col ... p-espresso

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Het was gisteravond een mooie zondagavond om even naar de Granny te gaan om een beetje te oefenen :-q

Video's van de drop, tabletop en boomstammentrap:

https://www.pinkbike.com/video/552161/
https://www.pinkbike.com/video/552162/
https://www.pinkbike.com/video/552164/

Gotta love Ron
Afbeelding

Ieamand een idee om deze switchbacks omhoog te komen? Ik had niet genoeg tractie met de Racing Ralph en viel elke keer stil als de achterband de balken na de bocht raakte. Ik had te weinig momentum om erop te rollen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Altijd lekker na een ritje (en ja, ik was lui. Ik heb de fiets op de auto geknupt voor dat korte stukje :roll: )
Afbeelding
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

MarkMeisner schreef: ma 8 augustus 2022, 19:58

Ieamand een idee om deze switchbacks omhoog te komen? Ik had niet genoeg tractie met de Racing Ralph en viel elke keer stil als de achterband de balken na de bocht raakte. Ik had te weinig momentum om erop te rollen.
Afbeelding
Probeer de bochten zo wijd mogelijk te pakken, je voorwiel strak langs de stammetjes. Je maakt hiermee de bocht ruimer en vlakker. Kies een verzet dat je lekker door kunt blijven trappen
Je kunt blijven trappen (momentum maken) tot je achterwiel de balk raakt. Hier gooi je je lichaamsgewicht naar voren waardoor je je fiets de balk op helpt. Zorg dat je pedalen goed staan om direct weer een trap te doen om niet stil te vallen.

Als je het een paar keer oefent gaat het het als vanzelf
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Bij die switchback heb ik ook even staan knobbelen hoe deze soepel te rijden. De Crux ligt voor mij in de voorgaande bocht.

Die neem je ruim in en strak aan de binnenkant er uit. Je kan dan rechtdoor de hoek in van de bocht met balkje.
Dan strak langs de rand met voorwiel de bocht rijden tot aan de balk.
Hiermee bereik je dat de achterband zover als mogelijk aan de buitenzijde van bocht rijdt. Zo raak je het laagste stuk balk.
De bocht is ruim dus je kan harder aanzetten. Voordat je bij het balkje bent= meer momentum.
Achterwiel ontlasten en stuur naar voren duwen. Dan rol je er zo overheen .
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Binnenkort maar eens proberen dan! Dank voor de tips. Ik pakte hem wel breed dat het voorwiel de zijkant op reed, maar achter kwam dan 20-30cm verder naar het midden 'tegen' de balk en dan ging het fout. Soms lukte er wel eentje, maar dan ging het de volgende bocht weer fout.

Het snel opspinnen ging ook vaak fout, ik vermoed nu door een te lichte versnelling waardoor ik te snel een hoog cadans had.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Leuk speel rondje idd! Als je een keer samen de granny trail wil rijden om te oefenen hou ik mij aanbevolen 8) (denk dat jouw skills nog wel ietsje hoger liggen dan die van mij maar samen zie je altijd meer)
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dan haak ik aan. Lijkt me ook wel een leuk stukje wat ik alleen nooit weet te vinden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

maverick76 schreef: di 9 augustus 2022, 10:16 Dan haak ik aan. Lijkt me ook wel een leuk stukje wat ik alleen nooit weet te vinden.
Als je parkeert bij de Brandtoren parking is het gelijk na het veehek rechts afslaan egyptian emma op en dan is het een kwestie van de route volgen :)
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Of beneden bij de Lange Wei parkeren, 200meter fietspad en je staat bij de switchbacks :-q

https://goo.gl/maps/JwW81AGxq8YTL5ja9
Mjelnir schreef: di 9 augustus 2022, 08:46 Leuk speel rondje idd! Als je een keer samen de granny trail wil rijden om te oefenen hou ik mij aanbevolen 8) (denk dat jouw skills nog wel ietsje hoger liggen dan die van mij maar samen zie je altijd meer)
maverick76 schreef: di 9 augustus 2022, 10:16 Dan haak ik aan. Lijkt me ook wel een leuk stukje wat ik alleen nooit weet te vinden.
Zondagavond 19:00 bij de switchbacks, dan ga ik weer oefenen :-q
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Tot dan :-q
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Plaats reactie