Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Gaaf om te zien! En leuk om te lezen dat de Sour nog even blijft :D
Ik heb het ook onwijs naar mijn zin gehad, al ben ik zondag de trails niet meer op gegaan, was kapot :lol:

De juiste druk op het voorwiel is inderdaad ook mijn grote leerpunt van afgelopen weekend, juist bij steile afdalingen..
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Michielemans schreef: ma 11 juli 2022, 17:27 Gaaf om te zien! En leuk om te lezen dat de Sour nog even blijft :D
Ik heb het ook onwijs naar mijn zin gehad, al ben ik zondag de trails niet meer op gegaan, was kapot :lol:

De juiste druk op het voorwiel is inderdaad ook mijn grote leerpunt van afgelopen weekend, juist bij steile afdalingen..
Heb je zaterdag nog wel op de camping geslapen? Heb zaterdagavond nog twee rondjes gelopen, maar kon je bus niet meer vinden. Er stond een andere bus op jouw plek.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Heel gaaf Mark, zowel het verhaal als de foto's.
Die clinic ziet er ook niet verkeerd uit, heb je daar meet info over?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Johanson schreef: ma 11 juli 2022, 18:12 Heel gaaf Mark, zowel het verhaal als de foto's.
Die clinic ziet er ook niet verkeerd uit, heb je daar meet info over?
Hier lees je er bij Mickey meer over: https://www.mikeysbikeadventures.com/mo ... ate-trail/

Hier een schaamteloze copy-paste van een gesprek met een maatje die precies hetzelfde vroeg :)

Eerst bochtjes op asfalt, echt leren de fiets te kantelen, arm strekken en buigen, heup naar buiten en knie naar binnen. Op deze manier ook centraler op de fiets staan. Daarna hebben we technische klimmen gedaan met lijnkeuze, lichter maken van het achterwiel en verschil in staand en zittend klimmen. Toen een lusje met korte bochten omhoog en naar beneden. Ook geleerd krappe switchbacks te rijden omhoog en de goede houding erbij.

Toen pauze en hierna uitleg over stuurhouding en direct aanpassen hiervan om het verschil te merken. Ook de vering werd gecontroleerd en gekeken of deze aanpassingen nodig had. Heel basic, maar kan net dat verschil zijn als de rebound te hard of zacht staat.

Tussendoor licht maken van de fiets door door je armen en benen te zakken en dan met kracht omhoog te komen. Zorgen dat beide banden gelijk van de grond komen. Daar hadden de fullies wel een voordeel door de rebound van de vering, maar Mickey deed het op mijn fiets voor dus een hardtail kan het ook. Na een paar keer proberen had ik het gevoel en dat lukt nu ook, uit stilstand of rollend de banden gelijk 10-15cm omhoog halen.

En als laatste steile smalle afdalingen gepakt en leren kijken en vooral niet teveel naar achter hangen maar centraal op de fiets blijven en 80/20 de remmen te gebruiken. 80% voor en 20 achter. Zo elke keer een nieuwe lijnt de heuvel af tussen de normale paden door en dan elke keer weer de bovengaande lijn meepakken. Je begint met één stukje en op een gegeven moment koppel je dan zes technische stukken aan elkaar. Dat was het leukste. Heel de tijd ben je bezig op één bergwand, dus het is veel fietsen. Voordeel is dat je uitgerust blijft en de concentratie niet verliest.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Klinkt goed! Ik merk dat ik de meeste passages wel door kom maar veel techniek zit er niet achter. Om dit te verbeteren ga ik zaterdag naar een clinic in bike park Holten en zoiets als jij hier noemt lijkt me een mooi vervolg
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Mooi verslag Mark!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Johanson schreef: ma 11 juli 2022, 21:31 Klinkt goed! Ik merk dat ik de meeste passages wel door kom maar veel techniek zit er niet achter. Om dit te verbeteren ga ik zaterdag naar een clinic in bike park Holten en zoiets als jij hier noemt lijkt me een mooi vervolg
Bikepark is wel anders rijden heb ik me laten vertellen, maar leren en clinics volgen kan nooit kwaad. Ik wil na de zomer voor een clinic kijken op Mook. Dat lijkt me ook erg leerzaam en voor volgend jaar staat het vervolg van deze clinic met Mickey op de wensenlijst.

Veel plezier zaterdag ! 🤟🏻
Burco schreef: ma 11 juli 2022, 21:58 Mooi verslag Mark!
Dank!
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Wederom een mooi avontuur voorzien van mooie plaatjes :-q . Krijg spontaan zin om te fietsen. Goed bezig!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mocht iemand 13 minuten van zijn leven weg willen gooien, hier is de video te zien: https://youtu.be/GMUZMwHmbgA :D
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Sleutelbos in je zak? :tong

Leuk filmpje.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Knakker29 schreef: di 12 juli 2022, 09:06 Sleutelbos in je zak? :tong

Leuk filmpje.
:lol: :lol: Op de trail hoorde ik het helemaal niet, maar op het filmpje komt het wel hard over ja. Binnenkort maar even oplossen met een schuimomhulsel om de kabels.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk verslag
Goede beslissing om de Crumble te houden :-q
Jammer voor Michiel, maar nu is iemand anders wat eerder aan de beurt.
Je tekortkomingen compenseren met materiaal kan natuurlijk, en een nieuwe fiets is leuk, maar je kunt ook aan jezelf werken.
Clinics, en ervaring opdoen.
Dat betaalt zichzelf terug en ondertussen heb je nog lol ook.
Een FS aanschaffen kan altijd nog, maar op deze manier heb je zelf meer in huis, waardoor je op de FS meteen een vliegende start maakt.
Zolang de fiets meer kan dan de rijder is er eigenlijk geen noodzaak voor een andere fiets.

Je legt je fiets in de auto. Ook als de auto op een apart parkeerterrein staat?
Dat vind ik wel link. Als de auto naast je tent staat is het wel een goede oplossing, maar ver weg, "buiten de poort"... :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

ThaSingleTrackMastah schreef: di 12 juli 2022, 12:40 Leuk verslag
Goede beslissing om de Crumble te houden :-q
Jammer voor Michiel, maar nu is iemand anders wat eerder aan de beurt.
Je tekortkomingen compenseren met materiaal kan natuurlijk, en een nieuwe fiets is leuk, maar je kunt ook aan jezelf werken.
Clinics, en ervaring opdoen.
Dat betaalt zichzelf terug en ondertussen heb je nog lol ook.
Een FS aanschaffen kan altijd nog, maar op deze manier heb je zelf meer in huis, waardoor je op de FS meteen een vliegende start maakt.
Zolang de fiets meer kan dan de rijder is er eigenlijk geen noodzaak voor een andere fiets.
Dat laatste is wel wat ik graag doe, geld uitgeven omdat ik het nodig acht maar nu kwam ik er echt achter dat ik de vertragende factor was en niet de fiets. Michiel vond het ook jammer, maar begreep mijn gedachtengang ook wel na zijn Alpentrip.
Je legt je fiets in de auto. Ook als de auto op een apart parkeerterrein staat?
Dat vind ik wel link. Als de auto naast je tent staat is het wel een goede oplossing, maar ver weg, "buiten de poort"... :-{
In dit geval lag de fiets in de auto inderdaad op de parking van de camping. Nu is dit niet de usual camping die menig vakantieganger is gewend en ik vertrouwde er zeker op dat hij niet uit de auto 'geleend' zou worden. Het is een wat alternatieve camping op een plek waarvan je moet weten dat hij er ligt, vandaar dat ik het wel vertrouw. Moet ik ook wel vermelden dat mijn ramen achter allemaal geblindeerd zijn, dus je kijkt wat lastiger naar binnen.

Helaas mag op deze camping de auto niet naast de tent gezet worden en had ik verder geen slot bij om hem naast de tent op slot te zetten. Hier moet ik wel wat op verzinnen, ik heb hem liever bij de tent. Een slot met alarm voor naast de tent kan op zich geen kwaad.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

MarkMeisner schreef: ma 11 juli 2022, 11:47 Nou, dit weekend zat ik weer in België en wat een weekend was het! Leerzaam, spannend en onwijs lekker gereden!

Ook gelijk een andere wending. Ik heb gisteravond bij Michiel de Project 12 Victor geannuleerd. Ik had dit weekend zoveel schik van de hardtail dat ik erachter kwam dat het mijn techniek en lef was dat mij tegenhield vorige keer niet te genieten van Spa en Remouchamps.
Goed bezig geweest in het weekend met kamperen / mountainbiken / foto`s maken / video`s maken, allemaal Good Stuff, ik mis alleen nog een mooie bbq set-up en een grote vuur pit :bier:

Mooi om te lezen dat je besloten hebt om de HT te houden, zonde om weg te doen man ! mooie trips / herinneringen mee gemaakt toch :-q

Ik zou er trouwens wel gewoon een fully naast gaan rijden als ik jouw was, en dan niet een XC bak natuurlijk :lol:

Puttend uit eigen ervaring: mijn voorkeur gaat ook uit naar HT rijden, en dat mag gerust uitdagend zijn. Doordat ik een fully trail / AM bike naast me HT rijd ben ik een betere HT rijder geworden. Waarom, doordat ik op me fully harder kan rijden dan op me HT kan ik wel wennen om sneller te handelen / reageren, met meer snelheid komt bij mij ook meer fouten maar de fully geeft me ruimte om dat op te vangen. Als je weet dat je bepaalde trails / situatie`s aan kan op een bepaalde snelheid weet je dat je die snelheid ( als je de skills mee ontwikkeld ) ook kan gaan rijden op de HT. Dit spelletje duurt natuurlijk jaren maar het heeft mijn curve wel doen stijgen.

Mijn grootste leer curve de laatste 2 jaren ongeveer, was door op me fully + HT proberen alles 15% harder te gaan rijden dan ik gewend was ( ik denk dat me basis redelijk is ) dat was ff schakelen maar dat heeft mij echt geholpen. Ik begon daar natuurlijk mee op blauwe route`s en dan opbouwen. Ben meer bikepark met jumps / bochten / tafels gaan trainen, doordat ik sneller ging rijden, kon ik dubbels / tafels / jumps / etc veel makkelijker clearen, waardoor ik minder casing`s had en meer vertrouwen kreeg in de take off / air / landing / etc. Dit ook op " natuur trails " toegepast. Doordat je sneller gaat is het makkelijker, als het ruiger wordt, als je durft / leert om de bike te laten lopen, je eigen licht kan maken ( heb je geleerd afgelopen weekend volgens mij ) zal je zien dat ( als je je lijn keus ook gaat ontwikkelen ) je straks veel vaker zal horen.. die gozert doet dat op een HT :winkie: :bier:
Goed bezig en Suc6
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

marcomtb1972 schreef: di 12 juli 2022, 23:41
Goed bezig geweest in het weekend met kamperen / mountainbiken / foto`s maken / video`s maken, allemaal Good Stuff, ik mis alleen nog een mooie bbq set-up en een grote vuur pit :bier:

Hahaha, dit setje voldeed prima voor mij. Hoef niet perse fikkie te stoken, dat deed de halve camping al :D

Afbeelding
Dank voor uitgebreide reply! Ik ga ook steeds harder, al is dat nog niet her uitgangspunt. Eerst maar zorgen dat de angst eruit komt en goed gedoseerd snelheid kan houden. Ik ben al plannen aan het maken om in augustus naar Duitsland te rijden en in september België om de ervaring uit te breiden. Nu al zin in!
Plaats reactie