Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
marcomtb1972 schreef: ↑di 12 juli 2022, 23:41
Goed bezig geweest in het weekend met kamperen / mountainbiken / foto`s maken / video`s maken, allemaal Good Stuff, ik mis alleen nog een mooie bbq set-up en een grote vuur pit
Hahaha, dit setje voldeed prima voor mij. Hoef niet perse fikkie te stoken, dat deed de halve camping al
marcomtb1972 schreef: ↑di 12 juli 2022, 23:41
Mooi om te lezen dat je besloten hebt om de HT te houden, zonde om weg te doen man ! mooie trips / herinneringen mee gemaakt toch
Ik zou er trouwens wel gewoon een fully naast gaan rijden als ik jouw was, en dan niet een XC bak natuurlijk
Puttend uit eigen ervaring: mijn voorkeur gaat ook uit naar HT rijden, en dat mag gerust uitdagend zijn. Doordat ik een fully trail / AM bike naast me HT rijd ben ik een betere HT rijder geworden. Waarom, doordat ik op me fully harder kan rijden dan op me HT kan ik wel wennen om sneller te handelen / reageren, met meer snelheid komt bij mij ook meer fouten maar de fully geeft me ruimte om dat op te vangen. Als je weet dat je bepaalde trails / situatie`s aan kan op een bepaalde snelheid weet je dat je die snelheid ( als je de skills mee ontwikkeld ) ook kan gaan rijden op de HT. Dit spelletje duurt natuurlijk jaren maar het heeft mijn curve wel doen stijgen.
Mijn grootste leer curve de laatste 2 jaren ongeveer, was door op me fully + HT proberen alles 15% harder te gaan rijden dan ik gewend was ( ik denk dat me basis redelijk is ) dat was ff schakelen maar dat heeft mij echt geholpen. Ik begon daar natuurlijk mee op blauwe route`s en dan opbouwen. Ben meer bikepark met jumps / bochten / tafels gaan trainen, doordat ik sneller ging rijden, kon ik dubbels / tafels / jumps / etc veel makkelijker clearen, waardoor ik minder casing`s had en meer vertrouwen kreeg in de take off / air / landing / etc. Dit ook op " natuur trails " toegepast. Doordat je sneller gaat is het makkelijker, als het ruiger wordt, als je durft / leert om de bike te laten lopen, je eigen licht kan maken ( heb je geleerd afgelopen weekend volgens mij ) zal je zien dat ( als je je lijn keus ook gaat ontwikkelen ) je straks veel vaker zal horen.. die gozert doet dat op een HT
Goed bezig en Suc6
Dank voor uitgebreide reply! Ik ga ook steeds harder, al is dat nog niet her uitgangspunt. Eerst maar zorgen dat de angst eruit komt en goed gedoseerd snelheid kan houden. Ik ben al plannen aan het maken om in augustus naar Duitsland te rijden en in september België om de ervaring uit te breiden. Nu al zin in!
"Look very carefully, I shall show this only once!"
Dit is nog best leuk hier op de Veluwe. In een goed uur 30km wegtrappen en op snelheid zijn de asfaltpaden hier best uitdagend
Collega had een nieuwe racefiets gekocht en heeft deze aan mij gegeven. Het is een 'ouwertje' uit '12/'13 die afgelopen vijf jaar geen liefde had gehad, maar na een schoonmaakbeurt en het en der wat afstellen en invetten perfect rijdt.
Deze gaan we gebruiken voor de duurtrainingen op lage intensiteit voor het afvallen
Dat was wel heel leuk geweest, maar een gloednieuwe fiets weggeven was wel iets te gek geweest
Mooi nieuws voor volgend jaar: we zitten twee weken in Italië, maar mevrouw vertelde dat ze volgende week weer drie weken weg wilt. Vond ik prima, mits ik dan de fiets mee mocht nemen én dat we naar twee plekken gingen waar ik één of twee dagen een park kon bezoeken. Leogang it is, de tweede locatie moet ik nog uitzoeken. Ergens richting Karinthië.
We zijn pas twee dagen met de huidige vakantie bezig en hebben al plannen voor volgend jaar
@Mark Meisner, misschien leuk om naast je Hardtail te hebben / berijden
Onderstaande info / artikel stond op Pinkbike:
Sour Bicycles from Dresden, Germany, had the first prototype of their new "Doucle Choc" full suspension bike at the show.
MarkMeisner schreef: ↑zo 17 juli 2022, 21:21
Ja, die is mooi geworden! Heb hem al een paar maanden op het oog, maar enige informatie over prijs levertijd en specs was destijds niet.
De specs zijn ondertussen wel bekend, maar die 64gr balhoofdhoek stond me niet echt aan als 'daily' bike.
Dit stond me wel heel erg aan van wat ik zag van de Eurobike lekkernijen
Cranks van Cyber Cycles uit Duitsland. Zijn nog in ontwikkeling zo te zien en komen gelimiteerd uit in oktober. Zal wel wat kosten verwacht ik.
Als ik de gallery zo bekijk dan is het vooral gericht op retro bikes geen idee hoe ze de "pre load" regelen maar ik ben nog niet overtuigd (wel mooi qua looks). Doe my maar Groovy Hotrods
MarkMeisner schreef: ↑zo 17 juli 2022, 21:21
De specs zijn ondertussen wel bekend, maar die 64gr balhoofdhoek stond me niet echt aan als 'daily' bike.
Ik zou niet weten waarom 64 graden niet zou kunnen op je “do it all” bike. Iig niet zonder de rest vd geometrie gegevens. Anderzijds is het ook maar waar je je op instelt. Een aantal jaar terug zou ik niet hebben gedacht dat ik met 160 mm veerweg aan de voorzijde weg zou komen in NL. Verrassend genoeg is de geometrie dusdanig goed dat het voor mij perfect werkt. Zowel in NL op de vlakke rondjes als de buitenlandse ritten.