Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Even los van de velgpech: jij doet hetzelfde als ik met je bunnyhops: niet uitstrekken en naar het obstakel blijven kijken. Kijk wat verder voor je uit, en maak jezelf langer bij de afsprong, dan kom je (zeggen ze) hoger en verder, je bent meer ontspannen. Maar zeker een nette hoogte, en ik snap maar al te goed dat je naar die stam blijft kijken :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Kapitein Iglo schreef: wo 22 juni 2022, 09:34 Even los van de velgpech: jij doet hetzelfde als ik met je bunnyhops: niet uitstrekken en naar het obstakel blijven kijken. Kijk wat verder voor je uit, en maak jezelf langer bij de afsprong, dan kom je (zeggen ze) hoger en verder, je bent meer ontspannen. Maar zeker een nette hoogte, en ik snap maar al te goed dat je naar die stam blijft kijken :bier:
Goeie tip, dank! Ga ik aan werken als ik weer kan fietsen :D Vanmiddag even een verloop halen van Presta naar autoventiel om met de lokale compressor even de band op te pompen.

Ik heb al een aanbod gekregen van Jan voor carbon-velgen, maar financieel zit dat er nu nog niet in. Ik denk dat ik maar voor een setje XM481's ga, die zijn financieel nu even interessanter.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

MarkMeisner schreef: zo 19 juni 2022, 17:36 Nog een paar slomo's:

Kantelen en kijken: https://www.pinkbike.com/video/550520/
Als je je voetpositie omdraait, dan draai je je lichaam (heupen) automatisch de bocht in. (bocht naar links, rechter voet voor)

Leuk om die slowmo's te zien trouwens! Tijd voor bunny hop sessie hier :)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

emeel schreef: wo 22 juni 2022, 10:08
MarkMeisner schreef: zo 19 juni 2022, 17:36 Nog een paar slomo's:

Kantelen en kijken: https://www.pinkbike.com/video/550520/
Als je je voetpositie omdraait, dan draai je je lichaam (heupen) automatisch de bocht in. (bocht naar links, rechter voet voor)

Leuk om die slowmo's te zien trouwens! Tijd voor bunny hop sessie hier :)
Leerzaam! Eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan, enkel beide trappers horizontaal. Ga ik ook aan werken :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

@emeel, jij wisselt dus elke bocht je voorste voet?
Lijk mij sterk overdreven en niet praktisch, net als met skaten hebben de meeste mensen een bepaalde voorkeur, zo zal Mark automatisch op deze manier staan met linker voet voor.

Hierdoor hou je beter evenwicht en controle, van wisselen krijg je enkel onbalans lijkt mij (genuanceerder, ik kies ervoor dit niet te doen om die reden, te meer in technischer terrein)

Wil je echt druk houden in dit soort vlakke snelle bochten kun je je buitenste voet laten zakken. (doe je al iets meen ik te zien)
Maar ik ben geen pro he dus roep maar wat :bier:
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

In principe wil je in de bocht je fiets zo schuin mogelijk houden om de sideknobs op je banden te laten bijten in de grond. Je buitenste voet dan het laagste bij de grond houden (en iets naar voren voor die mooie hip action :P ) is wel zo handig om de fiets dan nog schuiner te kunnen leggen. Dus ja elke keer wisselen van voet doe ik zelf zeker ook bij niet schuine bochtjes. Probeer het maar eens een keer je gaat er echt een klap harder van.

Linkje met betere uitleg en beeldmateriaal: https://www.youtube.com/watch?v=8y6ocZHpLoE
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik las laatst wel een mooie tip, om goed met je heupen te kunnen werken in bochten: je knieën naar de bocht laten wijzen. Gaan je heupen vanzelf de goede kant op.

Enfin, tijd voor een nieuwe velg toch?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Kapitein Iglo schreef: do 23 juni 2022, 08:58 Ik las laatst wel een mooie tip, om goed met je heupen te kunnen werken in bochten: je knieën naar de bocht laten wijzen. Gaan je heupen vanzelf de goede kant op.

Enfin, tijd voor een nieuwe velg toch?
Dat met de heupen probeer ik, maar blijft lastig. Als je erbij gaat nadenken in elke bocht ben je zo bezig met nadenken dat de bocht helemaal niet gaat lukken. Ik kreeg laatst ook de tip om de knieen wat meer naar buiten te duwen, hierdoor zak je meer door je benen voor een betere houding en heeft de fiets meer ruimte om te bewegen en kantelen. Dat werkt op zich ook wel fijn, ook omdat ik daardoor automatisch wat naar voren ga hangen wat meer druk geeft op het voorwiel.

Setje XM481's zijn besteld :-q Die gaan na het weekend naar Jan de Man en dan kan ik snel weer aan de bak met een fris sterk wielsetje.

Gisteravond nog even de garage bij elkaar staan vloeken. Ik kan weer fietsen, maar het ging niet makkelijk 🙁 Velg is niet meer luchtdicht en door de twee deuken bleef hij lucht lekken ondanks extra velgtape en oppompen met een compressor.

Dan maar het laatste redmiddel en een binnenband erin. Flink klooien om te zorgen dat hij netjes rond op de velg zat en daarna zat hij eindelijk...


...maar wel verkeerd om :evil: :evil: :evil:

Dus de band er weer vanaf, omgedraaid en nu kan ik echt weer rijden. Wel wat latex in de binnenband gespoten, ik ben niet zo'n fan van binnenbanden.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ach ja, wie heeft dat niet gehad, band verkeer op de velg :winkie:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Beetje deze reactie was het :lol:

Afbeelding
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

@dutch ja, ik wissel meestal van been. Zeker bij lange bochten.Bij snel opvolgende is dat soms lastig, maar dan kies ik er een. Maar wisselen is zo gebeurd. Begin is het nadenken, nu gaat het automatisch. En je kan inderdaad je buitenbeen gebruiken om je fiets grip te geven, maar bij kombocht heb ik ze toch meestal horizontaal.

En nu weer over de fiets :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MarkMeisner schreef: do 23 juni 2022, 09:08 Setje XM481's zijn besteld :-q Die gaan na het weekend naar Jan de Man en dan kan ik snel weer aan de bak met een fris sterk wielsetje.
Zakt mijn broek toch wel van af :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

emeel schreef: do 23 juni 2022, 15:39

En nu weer over de fiets :D
Deal :)

Afbeelding

https://www.pinkbike.com/video/550676/


Lars TB schreef: do 23 juni 2022, 15:59
MarkMeisner schreef: do 23 juni 2022, 09:08 Setje XM481's zijn besteld :-q Die gaan na het weekend naar Jan de Man en dan kan ik snel weer aan de bak met een fris sterk wielsetje.
Zakt mijn broek toch wel van af :-{
Ik had wat haast en mijn verstuurde berichtje was nog niet gelezen :((
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ondertussen liggen de onderdelen bij Jan, maar eergister nog wel met een binnenband en Dissector gemonteerd kunnen rijden. Terug naar de bunnyhop-plek om wat meer aan de techniek te werken .Onderweg kwam ik nog wat meer plekken tegen waar ik leuk kon oefenen.

Video: https://www.pinkbike.com/video/550880/ & https://www.pinkbike.com/video/550877/

Afbeelding

Deze landing was niet netjes, precies met het voorwiel op een wortel: https://www.pinkbike.com/video/550879/

Afbeelding

Nog een boomstam gevonden: https://www.pinkbike.com/video/550878/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Daar zitten we weer, in het mooie België op dezelfde camping als laatst. Morgen een clinic met Mickeys en zondagochtend op pad hier bij Remouchamps. Tijd een revanche na de laatste keer :-q

De Sour is in enduro-modus met de nieuwe velgen en de dikke Maxxis banden en insert achter. Vanavond op tijd pitten en morgen aan de bak.

Afbeelding
Plaats reactie