Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Prima keuze. Hopelijk zit er wat rek in je budget voor een mooie opbouw. Veel plezier met uitzoeken van alles!
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Klitse schreef: di 26 april 2022, 10:31 Prima keuze. Hopelijk zit er wat rek in je budget voor een mooie opbouw. Veel plezier met uitzoeken van alles!
95% wordt van de Sour afgehaald en gaat over. Enkel een DVO Topaz wil ik aanschaffen alsmede een verse balhoofdlagers en een nieuwe bottombracket. Een AXS dropper zou haalbaar zijn na de verkoop van de Crumble, dat scheelt weer een kabel door het frame :D
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Grappig hoe een beleving zo kan verschillen. Ik heb op de Pony ruiger terrein gefietst dan met de 5010 en heb alleen maar meer lol ermee (kan ook new-bike placebo effect zijn). Hoef voorlopig niet terug naar een fully.

Heel benieuwd naar de opvolger, Project12 wordt wel een dozenschuiver zo met al die frames die de deur uitrollen. :winkie:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De fietsen uit je shortlist zijn natuurlijk ook geen straf, maar een P12 is op verschillende fronten een veel mooiere keuze. Los van de afmontage is er genoeg om over na te denken en met Michiel over te bomen (veel leuker dan op een bestelknop drukken en wachten op een doos). :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Heel veel plezier met het proces van het vaststellen van de uiteindelijke specs van je Vertigo.
keuzes keuzes keuzes ..... en ook de paint keuze is helemaal vrij,

Maar je bent niet zo van het lang twijfelen lijkt het, en wel een mooie uitkomst :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder, heb ik een Excel-bestand gemaakt vol fietsen die interessant zijn en daar de geometrie van opgeschreven samen met wat wensen voor de Vertigo. Maar dat is voor later!

We fietsen uiteraard gewoon nog lekker door op de Crumble. Nu is hij mee naar een paar dagen Drenthe en de route Exloo start hier voor de deur. Het is hier een stuk vlakker dan thuis, maar de route ligt mooi over de Hondsrug en heeft toch een paar mooie korte klimmetjes en uitdagen bochten. Erg leuk rijden hier :-q

Bijzondere rockgardens wel hier :winkie:
Afbeelding

Vroeg uit de veren betekend mooi licht
Afbeelding

Afbeelding

'Hoogteverschillen'
Afbeelding

Door de weilanden is ook geen straf. Het is een groot contrast naast de H/Lage Vuursche vorige week.
Afbeelding

Afbeelding

Het stukje rond het zandgat is ook leuk met wat mooie lijnen van locals.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar het ontbijt, mijn maag begint te knorren.
Afbeelding

Hier zitten we nog een paar dagen dus misschien komen er nog wat extra foto's.

Vorige week voor een collega nog wat onderhoud gedaan aan zijn Scott Genius 930 en gelijk meegenomen voor een ritje. Wel even wennen met een achterveer :D

Afbeelding
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Goed bezig nog met de hardtail. Exloo is een leuke km maken rondje. Ik weet niet of je vlakbij Landal Puur Exloo zit, daar ligt namelijk een toffe pumptrack, perfect om met de HT te spelen. Enjoy :bier:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

marcomtb1972 schreef: zo 1 mei 2022, 16:56 Goed bezig nog met de hardtail. Exloo is een leuke km maken rondje. Ik weet niet of je vlakbij Landal Puur Exloo zit, daar ligt namelijk een toffe pumptrack, perfect om met de HT te spelen. Enjoy :bier:
Zit daar niet ver vandaan (Landal Land van Bartje), maar hier op het park hebben ze ook een pumptrack. Vol met kids met steps, maar erg tof om ook mee te pakken. Hier leer je wel pompen en kombochten pakken.

"Zoooo, die meneer is echt gek!" :D Geen idee of ze het positief of negatief bedoelde haha
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Haha 😁 een park / onderhouds meneer op Exloo was niet heel blij met al die stepjes op de track, die dingen schuren / schaven het asfalt best snel af / weg op de randen. Enjoy Drenthe.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Geloof ik direct, maar het gespuis had er wel veel lol aan :D

Ik ook trouwens :-q
https://youtu.be/NqX22qFR9lA
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

marcomtb1972 schreef: zo 1 mei 2022, 18:46 Haha 😁 een park / onderhouds meneer op Exloo was niet heel blij met al die stepjes op de track, die dingen schuren / schaven het asfalt best snel af / weg op de randen. Enjoy Drenthe.
blijft apart, hier in Arnhem liggen ook meerdere pumptracks van dezelfde bouwer en daar kwam laatst een man met z'n zoontje mij vertellen dat die echt niet voor fietsen waren maar alleen voor steps en skateboards :lol:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Na het weekje Exloo ging de reis door naar Beek (bij Zeddam) om daar met totaal 40 familieleden een weekend weg te gaan. Het bier vloeide rijkelijk en dat merkte ik zaterdagmiddag tijdens een rondje Zeddam :o

In de ochtend stond er een bootcamp van een uur op de planning om de familie op hun donder te geven, 's middags pakte ik de fiets. Net voor de bui (ja, wij hadden precies tussen Beek en Zeddam een stortbui met onweer :roll: Mooi om de mulle route wat te voorzien van water, maar de route was erg sketchy.

Na 5km ging ik al flink hard onderuit. Heel lullig, in een hele flauwe vlakke bocht gleed de voorkant zo opzij over een dun laagje zand op een harde ondergrond. Gelukkig had ik mijn kniebeschermers niet om, anders waren die beschadigd geweest. Nu heeft mijn knie de klap netjes opgevangen :lol:

De rest van de route was knudde. Het bier en laat naar bed gaan hielp niet mee, de val ook niet en reed veel te stijf op de route. De voorkant schoof meerdere keren weg in de bocht en de modder vloog om de oren. Maar dat levert wel mooie plaatjes op en daar doen we het tenslotte ook voor! :-q

De fiets van mevrouw hadden we thuis afgezet, de Sour ging wel mee.
Afbeelding

Blauwe luchten in de ochtend
Afbeelding

No pain, no gain!
Afbeelding

Het wordt alweer lekker groen in de bossen
Afbeelding

Nog een bak regen onderweg
Afbeelding

De regen stroomde letterlijk van de heuvels af.
Afbeelding

Eén van de fijne afdalingen, al was het grind hier best eng (tussen de oren).
Afbeelding

Lekker flowy.
Afbeelding

Na regen komt zonneschijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

MarkMeisner schreef: zo 8 mei 2022, 19:04 Gelukkig had ik mijn kniebeschermers niet om, anders waren die beschadigd geweest. Nu heeft mijn knie de klap netjes opgevangen :lol:
:lol: :lol:
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Er zitten best een paar leuke afdalingen in bij Zeddam! Heb de route een paar weken terug gereden en best stuk op gegaan qua conditie maar smiler per miles is er wel erg hoog!

Erg gave plaatjes en een dikke fiets ook!
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Plaats reactie