Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

marcomtb1972 schreef: di 12 juli 2022, 23:41 Goed bezig geweest in het weekend met kamperen / mountainbiken / foto`s maken / video`s maken, allemaal Good Stuff, ik mis alleen nog een mooie bbq set-up en een grote vuur pit :bier:
Hahaha, dit setje voldeed prima voor mij. Hoef niet perse fikkie te stoken, dat deed de halve camping al :D

Afbeelding
marcomtb1972 schreef: di 12 juli 2022, 23:41 Mooi om te lezen dat je besloten hebt om de HT te houden, zonde om weg te doen man ! mooie trips / herinneringen mee gemaakt toch :-q

Ik zou er trouwens wel gewoon een fully naast gaan rijden als ik jouw was, en dan niet een XC bak natuurlijk :lol:

Puttend uit eigen ervaring: mijn voorkeur gaat ook uit naar HT rijden, en dat mag gerust uitdagend zijn. Doordat ik een fully trail / AM bike naast me HT rijd ben ik een betere HT rijder geworden. Waarom, doordat ik op me fully harder kan rijden dan op me HT kan ik wel wennen om sneller te handelen / reageren, met meer snelheid komt bij mij ook meer fouten maar de fully geeft me ruimte om dat op te vangen. Als je weet dat je bepaalde trails / situatie`s aan kan op een bepaalde snelheid weet je dat je die snelheid ( als je de skills mee ontwikkeld ) ook kan gaan rijden op de HT. Dit spelletje duurt natuurlijk jaren maar het heeft mijn curve wel doen stijgen.

Mijn grootste leer curve de laatste 2 jaren ongeveer, was door op me fully + HT proberen alles 15% harder te gaan rijden dan ik gewend was ( ik denk dat me basis redelijk is ) dat was ff schakelen maar dat heeft mij echt geholpen. Ik begon daar natuurlijk mee op blauwe route`s en dan opbouwen. Ben meer bikepark met jumps / bochten / tafels gaan trainen, doordat ik sneller ging rijden, kon ik dubbels / tafels / jumps / etc veel makkelijker clearen, waardoor ik minder casing`s had en meer vertrouwen kreeg in de take off / air / landing / etc. Dit ook op " natuur trails " toegepast. Doordat je sneller gaat is het makkelijker, als het ruiger wordt, als je durft / leert om de bike te laten lopen, je eigen licht kan maken ( heb je geleerd afgelopen weekend volgens mij ) zal je zien dat ( als je je lijn keus ook gaat ontwikkelen ) je straks veel vaker zal horen.. die gozert doet dat op een HT :winkie: :bier:
Goed bezig en Suc6
Dank voor uitgebreide reply! Ik ga ook steeds harder, al is dat nog niet her uitgangspunt. Eerst maar zorgen dat de angst eruit komt en goed gedoseerd snelheid kan houden. Ik ben al plannen aan het maken om in augustus naar Duitsland te rijden en in september België om de ervaring uit te breiden. Nu al zin in!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

"Look very carefully, I shall show this only once!" :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is nog best leuk hier op de Veluwe. In een goed uur 30km wegtrappen en op snelheid zijn de asfaltpaden hier best uitdagend :D

Collega had een nieuwe racefiets gekocht en heeft deze aan mij gegeven. Het is een 'ouwertje' uit '12/'13 die afgelopen vijf jaar geen liefde had gehad, maar na een schoonmaakbeurt en het en der wat afstellen en invetten perfect rijdt.

Deze gaan we gebruiken voor de duurtrainingen op lage intensiteit voor het afvallen :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Erg vriendelijk, zo'n collega. :bier:

Ik dacht dat je 25mm bandjes op de Sour had gemonteerd :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

ThaSingleTrackMastah schreef: za 16 juli 2022, 17:05 Erg vriendelijk, zo'n collega. :bier:

Ik dacht dat je 25mm bandjes op de Sour had gemonteerd :lol:
Ik las eerst dat je collega een nieuwe fiets had gekocht en die aan jou had gegeven. Ik dacht dat is wel heel lief
Maar dit is ook lief
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

MarkMeisner schreef: vr 15 juli 2022, 22:52 "Look very carefully, I shall show this only once!" :wink:
Afbeelding

:bier:

Maar inderdaad erg aardig, enjoy! (met mate :winkie: )
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dat was wel heel leuk geweest, maar een gloednieuwe fiets weggeven was wel iets te gek geweest :winkie:

Mooi nieuws voor volgend jaar: we zitten twee weken in Italië, maar mevrouw vertelde dat ze volgende week weer drie weken weg wilt. Vond ik prima, mits ik dan de fiets mee mocht nemen én dat we naar twee plekken gingen waar ik één of twee dagen een park kon bezoeken. Leogang it is, de tweede locatie moet ik nog uitzoeken. Ergens richting Karinthië.

We zijn pas twee dagen met de huidige vakantie bezig en hebben al plannen voor volgend jaar :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nu geen fiets bij je dan? :o

(Zag dat je op rijafstand van Sölden zit.)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Giant-E schreef: zo 17 juli 2022, 15:15 Nu geen fiets bij je dan? :o

(Zag dat je op rijafstand van Sölden zit.)
Nope, zijn maar twee weken weg dus wil de vakantie volledig benutten met het gezin.

Ik hou het de komende tijd maar even vol met wandelen en de temperaturen van ruim 30+ nodigen ook niet echt uit om op de fiets te stappen. :-q

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ah, logisch… Fijne vakantie! :bier:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@Mark Meisner, misschien leuk om naast je Hardtail te hebben / berijden :wink:

Onderstaande info / artikel stond op Pinkbike:
Sour Bicycles from Dresden, Germany, had the first prototype of their new "Doucle Choc" full suspension bike at the show.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ja, die is mooi geworden! Heb hem al een paar maanden op het oog, maar enige informatie over prijs levertijd en specs was destijds niet.

De specs zijn ondertussen wel bekend, maar die 64gr balhoofdhoek stond me niet echt aan als 'daily' bike.

Dit stond me wel heel erg aan van wat ik zag van de Eurobike lekkernijen :P

Afbeelding

Afbeelding

Cranks van Cyber Cycles uit Duitsland. Zijn nog in ontwikkeling zo te zien en komen gelimiteerd uit in oktober. Zal wel wat kosten verwacht ik.

http://www.cybercycles.de/CYBER-CRANKS/
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MarkMeisner schreef: zo 17 juli 2022, 21:21 Ja, die is mooi geworden! Heb hem al een paar maanden op het oog, maar enige informatie over prijs levertijd en specs was destijds niet.

De specs zijn ondertussen wel bekend, maar die 64gr balhoofdhoek stond me niet echt aan als 'daily' bike.

Dit stond me wel heel erg aan van wat ik zag van de Eurobike lekkernijen :P

Afbeelding

Afbeelding

Cranks van Cyber Cycles uit Duitsland. Zijn nog in ontwikkeling zo te zien en komen gelimiteerd uit in oktober. Zal wel wat kosten verwacht ik.

http://www.cybercycles.de/CYBER-CRANKS/
Als ik de gallery zo bekijk dan is het vooral gericht op retro bikes :wink: geen idee hoe ze de "pre load" regelen maar ik ben nog niet overtuigd (wel mooi qua looks). Doe my maar Groovy Hotrods
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MarkMeisner schreef: zo 17 juli 2022, 15:44
Giant-E schreef: zo 17 juli 2022, 15:15 Nu geen fiets bij je dan? :o

(Zag dat je op rijafstand van Sölden zit.)
Nope, zijn maar twee weken weg dus wil de vakantie volledig benutten met het gezin.

Yep zonnesteek, overduidelijk een zonnesteek. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Solden is wel een steile leercurve :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

MarkMeisner schreef: zo 17 juli 2022, 21:21
De specs zijn ondertussen wel bekend, maar die 64gr balhoofdhoek stond me niet echt aan als 'daily' bike.
Ik zou niet weten waarom 64 graden niet zou kunnen op je “do it all” bike. Iig niet zonder de rest vd geometrie gegevens. Anderzijds is het ook maar waar je je op instelt. Een aantal jaar terug zou ik niet hebben gedacht dat ik met 160 mm veerweg aan de voorzijde weg zou komen in NL. Verrassend genoeg is de geometrie dusdanig goed dat het voor mij perfect werkt. Zowel in NL op de vlakke rondjes als de buitenlandse ritten.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie