Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Zat ik vorige week in Luxemburg, is nu de beurt aan de omgeving van Winterberg/Willingen.

Een beetje huiverig van alle verhalen over saaie boswegen en het gebrek aan singletracks heb ik met hulp van Komoot een route van 24km en ruim 700hm gemaakt. En dat viel niet tegen!

De mooie singletracks zijn er zeker en is een kwestie van zoeken. De Racing Ralph heeft achter nul grip met de modderige paden, waardoor technisch klimmen erg lastig ging. Voor het eerst op een bikepark geweest en dat smaakte wel naar meer. Zo'n flow-trail is een leuke afwisseling van de ruwe bospaden en singletracks. Kombochten blijven wel nog steeds eng, maar dat is een kwestie van vaker doen. De theorie snap ik er wel achter (remmen vóór de bocht en dan er sneller uitkomen) maar tussen de oren wil dat nog niet echt.

Snel maar eens terugkomen met achter ook meer grip, de Nobby Nic soft trail deed het onwijs goed voor, daar ben ik zeer content mee en ondertussen in Mook maar even oefenen op de grote kombochten :-q

Ergens in de vallei tussen Willingen en Niedersfeld
Afbeelding

Flowtrail Willingen
Afbeelding

Bammetje onderweg
Afbeelding

Wortelpad bij Niedersfeld
Afbeelding

Mistige uitzichten zat dinsdag
Afbeelding

Mooi negen bier verdiend :D
Afbeelding

Willingen achter mij latend ging de route weer rustig aan heuvelop ...
Afbeelding

... maar werd later toch een pak stijler.
Afbeelding

Nog steeds reuze blij met deze aankoop en alle upgrades van de afgelopen maanden :-D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op do 21 oktober 2021, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Uiteraard ook een korte video in elkaar gemikt: https://youtu.be/_l9eUT6SoTk
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MarkMeisner schreef: do 21 oktober 2021, 11:00 Kombochten blijven wel nog steeds eng, maar dat is een kwestie van vaker doen. De theorie snap ik er wel achter (remmen vóór de bocht en dan er sneller uitkomen) maar tussen de oren wil dat nog niet echt.
Vooral hoog insturen, dat is grootse verschil met "natural" bochten buiten 't park

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MarkMeisner schreef: do 21 oktober 2021, 11:57 Uiteraard ook een korte video in elkaar gemikt: https://youtu.be/_l9eUT6SoTk

Very Nice. Wel wat veel brede paden zo te zien, maar zal ongetwijfeld een mooie rit zijn geweest. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

yo-eddy schreef: do 21 oktober 2021, 12:06
MarkMeisner schreef: do 21 oktober 2021, 11:00 Kombochten blijven wel nog steeds eng, maar dat is een kwestie van vaker doen. De theorie snap ik er wel achter (remmen vóór de bocht en dan er sneller uitkomen) maar tussen de oren wil dat nog niet echt.
Vooral hoog insturen, dat is grootse verschil met "natural" bochten buiten 't park

Afbeelding
Direct bij de start van de kombocht het hoge deel pakken en dan de bocht blijven volgen? Straks maar even op YouTube rondneuzen, kan toch niet naar buiten hier in Duitsland. De bomen horizontaal voorbij hier :o
Klitse schreef: do 21 oktober 2021, 12:10
MarkMeisner schreef: do 21 oktober 2021, 11:57 Uiteraard ook een korte video in elkaar gemikt: https://youtu.be/_l9eUT6SoTk

Very Nice. Wel wat veel brede paden zo te zien, maar zal ongetwijfeld een mooie rit zijn geweest. :-q
Vergeleken met Luxemburg veel meer bredere paden, maar viel me toch niet tegen met alle verhalen die ik las over het gebied hier.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MarkMeisner schreef: do 21 oktober 2021, 12:11Direct bij de start van de kombocht het hoge deel pakken en dan de bocht blijven volgen? Straks maar even op YouTube rondneuzen, kan toch niet naar buiten hier in Duitsland. De bomen horizontaal voorbij hier :o
Allemaal afhankelijk van de situatie... Dat er een hoop grond in de vorm van een kombocht ligt wil niet zeggen dat die noodzakelijkerwijs ook functioneel is, soms kun je een grotere radius maken door een deel niet te gebruiken, is het wel de betere lijn maar totaal niet hard (meer een probleem op routes dan bikepark), soms is het een combinatie waarbij het sneller is een (deel van de) bocht op te offeren, ...

De hoofdlijn die bijna iedereen rijdt, kun je gewoon prima zien... Voor de rest is het gewoon experimenteren...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Wederom weer een set aan gave foto's, met name de laatste erg cool.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Afsluiter van de week. Niet veel gereden i.v.m. vakantie met het gezinnetje, maar desondanks heerlijk genoten van de schitterende omgeving. Maar 13km maar 500hoogtemeters was een mooie training. Hier geniet ik echt onwijs van. Mooi licht, lekker in het bos en in twee uurtjes weer terug.

Uiteraard zijn er ook videobeelden: https://youtu.be/C4V9SXXNJIA Wel een beetje balen, net voor de laatste afdaling (die onwijs sketchy was door geen/weinig grip door de modder en regen van afgelopen dagen) was de accu leeg van de GoPro. En ik had uiteraard de reserve-accu in het appartement laten liggen :((

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mooie foto's!
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

wat Crapton zegt,

En de fiets mag er ook nog steeds zijn. Het brengt me terug naar mijn ritten in de Oostenrijkse Alpen. Echt genieten, ook in Leogang, Saalbach, Zugspitze etc. Ik ben langzaam aan steeds "meer" bike mee gaan nemen en steeds meer uplift dagen gaan doen. Maar voor de familie vakantie blijft zo touren op een stalen hardtail in deze setting echt top.

En hem dan als toetje met de neus naar beneden lekker laten gaan op de bikepark lines.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heckler40 schreef: ma 25 oktober 2021, 10:34 wat Crapton zegt,

En de fiets mag er ook nog steeds zijn. Het brengt me terug naar mijn ritten in de Oostenrijkse Alpen. Echt genieten, ook in Leogang, Saalbach, Zugspitze etc. Ik ben langzaam aan steeds "meer" bike mee gaan nemen en steeds meer uplift dagen gaan doen. Maar voor de familie vakantie blijft zo touren op een stalen hardtail in deze setting echt top.

En hem dan als toetje met de neus naar beneden lekker laten gaan op de bikepark lines.

Enjoy!!
Na één afdaling op Willingen zat ik ook wel met een fully in mijn hoofd. Meer veerweg en tof voor het ruige gebruik, maar aan de andere kant ben ik ook geen die-hard park en spring-ganger en geniet ik meer van de XC/Trail-rondjes met schitterende uitzichten. En daar voldoet de hardtail echt meer dan voldoende voor.

Een video die ik de dag erna van Maverick kreeg van een gast op een hardtail, deed mij besluiten gewoon lekker te blijven rammen op dit ding. Ik heb er zoveel schik van en leer nog zoveel elke week dat elke week leuker is om hiermee op de paden te verschijnen :D

https://youtu.be/HndiChiCfhI

Gister na het schoonmaken thuis helaas wel tegen een minpuntje gelopen. Er zit een mooie deuk in mijn achtervelg met een flinke slag erbij. Gelijk de hulplijn ingeschakeld en held Jan de Man gaat ermee aan de 'slag' :winkie: Kan ik mooi de voorvork vandeweek uit elkaar halen voor een servicebeurt en hem naar 140mm zetten (staat nu op 130mm) om te voelen hoe dat rijdt. Merkte in Duitsland en Luxemburg dat ik toch wel veel tegen het einde van de veerweg aan zat, de winter is een mooi moment om wat tijd te stoppen in de voorvork en het nog beter afstellen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ged bezig hoor,

Ik heb ook de Hangman I en II op Leogang gereden op een stalen 100mm XC hardtail, kan. Maar er is een oplossing:

https://www.velominati.com/ Rule #12 // The correct number of bikes to own is n+1.

While the minimum number of bikes one should own is three, the correct number is n+1, where n is the number of bikes currently owned. This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes owned that would result in separation from your partner.


Fully erbij :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heckler40 schreef: ma 25 oktober 2021, 11:31 Ged bezig hoor,

Ik heb ook de Hangman I en II op Leogang gereden op een stalen 100mm XC hardtail, kan. Maar er is een oplossing:

https://www.velominati.com/ Rule #12 // The correct number of bikes to own is n+1.

While the minimum number of bikes one should own is three, the correct number is n+1, where n is the number of bikes currently owned. This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes owned that would result in separation from your partner.


Fully erbij :winkie:

Enjoy!!
N+1 pas ik al toe aan de motoren, er staan er drie in de garage :winkie: Maar daar gaat er binnenkort ééntje van weg, heel misschien stop ik dat geld wel in een stalen fully frame of tweede fiets. Maar wilde eigenlijk gaan sparen voor een nieuwere motor, maar dat zeg ik al een jaar :D
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Sparen is alweer mislukt, we zijn weer geld aan het uitgeven. Aangezien de laatste kosten voor trips waren, was het nu weer gerechtvaardigd om geld in de fiets te stoppen :D

En al jullie klachten worden gehonoreerd :-q De Renthal voorbouw krijgt een aanpassing naar minder schreeuwerig (al is de zilveren stuurpen nog even testen hoe dat staat, anders komt daar een zwarte voor in de plaats) en ik heb ook een Nobby Nic met de juiste skinwalls gevonden op de site van Schwalbe, nu nog even in de winkel vinden en die ook bestellen.

Zonet even snel het stuur+stuurpen gemonteerd

Afbeelding

De vork heb ik afgelopen dagen een full serice gegeven (nu nog de bende opruimen :roll: ).
Afbeelding

Mooi moment ook om het vale groene ringetje te vervangen voor een rode variant.
Afbeelding

Nog een foto van vorige week, blijf dit een mooi beeld vinden vanuit de auto!
Afbeelding

Vanmiddag even de fiets weer helemaal opbouwen en het stuur goed monteren voor de foto's
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op do 28 oktober 2021, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zie de Comstar wielen van een Honda, en wat daarachter staat lijkt (ook?) niet meer zo heel jong...? ;-)
Fijne garage, als er drie in passen. Hier staat nog er nog één, een Yamaha SRX-6 maar die staat vooral in de weg. Kan er alleen moeilijk afstand van doen na 35 jaar en als eerste eigenaar...

Wat heb je gebruikt voor de service aan je DVO? Nog dingen vernieuwd of alleen een olie verversing gedaan?
Ik hik er nog steeds een beetje tegenaan om het zelf te gaan doen, of om het te laten doen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie