Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mooie uitdaging, wanneer ga je hem proberen te rijden?

Wat hoogtemeters in de rit vind ik juist nooit zo ergz omdat je dan ook wat minder op je zadel zit doorgaans :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

MarkMeisner schreef: di 7 juni 2022, 19:30
kermit schreef: di 7 juni 2022, 17:12 Goede crème kan nooit kwaad, zeker niet op zo'n lange rit. Ben zelf erg tevreden over Assos. Gewoon op de delen smeren waar je problemen verwacht (liezen in mijn geval) en dan de broek aan ;-)

Succes met de uitdaging!
Dank voor de tip, gelijk maar besteld om zondag te testen met de vijf van Hellendoorn.
Toch wel de menthol variant? :D
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dutch schreef: di 7 juni 2022, 21:22
MarkMeisner schreef: di 7 juni 2022, 19:30

Dank voor de tip, gelijk maar besteld om zondag te testen met de vijf van Hellendoorn.
Toch wel de menthol variant? :D
De habanero variant schijnt ook wel goed te werken.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik ben voor de aardbei-variant gegaan. Een fijne geur voor tijdens de rit :D
MacReal schreef: di 7 juni 2022, 21:16 Mooie uitdaging, wanneer ga je hem proberen te rijden?

Wat hoogtemeters in de rit vind ik juist nooit zo ergz omdat je dan ook wat minder op je zadel zit doorgaans :lol:
Nog geen idee eigenlijk. Moet de agenda even bekijken van werk, er komen wat vakanties aan van collega's en i.v.m. een aan te kondigen evenement kan dat ook nog wat druk geven. Ergens in juni/juli op een vrijdag is het idee. Dan heb ik het weekend om bij te komen mocht dat nodig zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

21 juni is natuurlijk de beste dag voor lange tochten.

Ooit (alweer wat jaartjes geleden) reden we met een klein groepje ieder jaar een lange rit rond die datum.
Ongeveer 150km op en neer langs de oostgrens van Limburg. Op de singlespeed zelfs :o
Goede herinneringen aan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heerlijk weer die regen en lage temperaturen in het land. De temperaturen van afgelopen week zijn niet aan mij besteed.

Afgelopen woensdag Amerongen en Leersum gereden en kreeg mijn hartslag niet laag. Hij bleef continu boven de 165/170 en het was echt niet tof. Samen met een heel stoffig en 'glad' Amerongen was het leuk voor de kilometers, maar that's that. Afzien to the max.

Vanmorgen kwamen er een paar goede buien over de Veluwe en dat was heerlijk! Snel de Crumble gepakt en op pad gegaan :-q De paden lagen er heerlijk bij en een omgevallen boom was een mooie plek om de bunnyhop te verbeteren.

30-35cm hoog denk en kwam er net overheen.
Afbeelding

Gotta love loam
Afbeelding

Deze was niet te hoppen :D
Afbeelding

Verdwalen in een leeg bos
Afbeelding

Afbeelding

Kanten en kijken gaat steeds beter
Afbeelding

902kg log lichaam de lucht in krijgen :winkie:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op zo 19 juni 2022, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nog een paar slomo's:

Bunnyhop: https://www.pinkbike.com/video/550516/

Veerooster. Altijd al benieuwd of ik het haalde en het scheelt niet veel :D : https://www.pinkbike.com/video/550517/

Jump to flat: https://www.pinkbike.com/video/550519/

Nogmaals jump to flat: https://www.pinkbike.com/video/550518/

Kantelen en kijken: https://www.pinkbike.com/video/550520/
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Lekker bezig!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Crap, tijd voor een nieuwe achtervelg :roll: Wilde net even een slag uit het wiel halen vanwege twee deuken en toen zag ik bij één van de spaakgaten een haarscheur. Enig idee hoe lang je hier ongeveer mee kan rijden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die deuk is jammer, maar waarschijnlijk niet zo erg.
De scheurtjes rond je spaakgaten zijn wel een probleem.
Die gaan steeds verder, tot je nippels door de velg komen.
Arch MK3?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Tot dat je wiel uit elkaar spat :winkie:

Als je rustig aan doet zak je er langzaam doorheen. :lol:

Slagjes en aantal scheuren nemen zullen toenemen wiel wordt uiteindelijk voelbaar slapper. Tijd is niet aan te geven ligt er aan wat je ermee doet.
Tijd voor een nieuwe velg. Welke ? tsja iets steviger zo kunnen. Is nadeel van licht spul.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooi moment voor wat breders ;-)

30mm wellicht? Een mooi velgje van Rad15, DT Swiss, Race Face... of als je de geldpest hebt iets van carbon :tong
Ik las in de openingspost dat Jan ze gespaakt heeft, die kan je ook nu vast weer goed op weg helpen. Met alles wat je nu aan het oefenen bent zou ik misschien wel voor standaard 2-1.8-2mm spaken gaan ipv voor de D-light (dus DT Comp of Sapim Race).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heb laatst een setje laten spaken met de DT XM481, 30mm intern. Mooi, redelijk licht en best stevig.
Ze kregen de 1e maand gelijk 1x Teuto, 2x Willingen en 1x Spa voor hun kiezen. In Spa reed ik op de rode B52 lek na een jump/drop (was in 1x alle lucht kwijt) maar, ondanks dat ik met de velg aan de grond zat, geen flat spot of slag te bekennen. Ze kunnen dus zeker wat hebben.
ThaSingleTrackMastah schreef: di 21 juni 2022, 17:27 Arch MK3?
Ja, moest ik ook gelijk aan denken.
Laatst gewijzigd door TenZNL op di 21 juni 2022, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ben nu wel chagrijnig :oops: . Dacht voor het slimme maar even de Racing Ralph eraf te halen en de Maxxis Dissector te monteren met de insert, dan is dat vast klaar voor de Mickey's clinic over drie weken in Spa, maar hij wilde niet meer ploppen. Hij lekt lucht via de twee deuken in de velg. Dat deed hij voorheen ook wel, maar dat was op één plek (toen de velg nog maar één deuk had) en die kon ik tijdens het pompen met één hand wel met de andere hand dicht drukken.

Nu kom ik een hand tekort en de pomp is ook gaar geworden omdat die nu elke keer lucht lekt langs de klem op het ventiel :evil: :evil:

Na een half uur kutten maar alles opzij gezet en ik ga maar vast even rondneuzen voor velgen. Morgen weer een poging. Avondritje is nu toch al in het water gevallen.

Nu heb ik inderdaad de Arcs. Ik zal ook eens kijken naar die XM481's en de spaken waarover Kermit het heeft. Een steviger wielset/achterwiel is misschien geen slecht idee :D
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op wo 22 juni 2022, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: di 21 juni 2022, 17:44 Mooi moment voor wat breders ;-)

30mm wellicht? Een mooi velgje van Rad15, DT Swiss, Race Face... of als je de geldpest hebt iets van carbon :tong
Een carbon wielset hoeft niet persé de bank te kosten. Alleen moet je dan iets langer wachten totdat je de velgen binnen hebt.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie