Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Aanrader! Met Komoot kun je hele leuke routes plannen langs mooie punten Deze is erg mooi : https://www.komoot.nl/highlight/3321491
@Maverick: Thanks!
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Dat kan prima inderdaad! Al zullen sommige mulle stukken wel wat sketchy zijn, voor de rest is het prima te rijden.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Heb de Green Devide ook nog liggen. 300km over de Veluwe met Loenen als tussenstop, kan ik ook nog eens doen.
Fraaie platen weer!
TNNZ?MarkMeisner schreef: ↑vr 27 mei 2022, 09:33
Nu maar eens kijken wat het volgende punt is dat afgevinkt moet worden.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
- Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna
Ik blijf het een machtig mooie fiets vinden en heb stiekum al eens gekeken wat de verkrijgbaarheid is van het frame
Wat mij wel verbaast zijn je opmerkingen over het vallen.
De geometrie lijkt mij vrij relaxed en stabiel. En 2.4 banden met redelijk wat noppen eronder lijkt mij meer dan genoeg band voor op onze Nederlandse routes.
De grootste oorzaak van valpartijen in mijn ervaring zijn gerelateerd aan snelheid tov de situatie op de trail. Je kan te snel gaan, maar juist soms ook te langzaam, waardoor je instabiel wordt en valt.
Ik lees dat het met name om de bochten gaat ? Anders ook eens met de bandendruk spelen en vooral durven met je lichaam in de sturen ipv met je stuur gaan sturen. Want in het laatste geval, in combinatie met je grove noppen banden en wellicht iets te hoge druk, gaat je voorband teveel sporen, happen en zich ingraven en gezien de routes die je rijdt bijna allemaal de Nederlandse zandgrond hebben, is dat iets wat je juist niet wilt dat er gebeurd.
Wat mij wel verbaast zijn je opmerkingen over het vallen.
De geometrie lijkt mij vrij relaxed en stabiel. En 2.4 banden met redelijk wat noppen eronder lijkt mij meer dan genoeg band voor op onze Nederlandse routes.
De grootste oorzaak van valpartijen in mijn ervaring zijn gerelateerd aan snelheid tov de situatie op de trail. Je kan te snel gaan, maar juist soms ook te langzaam, waardoor je instabiel wordt en valt.
Ik lees dat het met name om de bochten gaat ? Anders ook eens met de bandendruk spelen en vooral durven met je lichaam in de sturen ipv met je stuur gaan sturen. Want in het laatste geval, in combinatie met je grove noppen banden en wellicht iets te hoge druk, gaat je voorband teveel sporen, happen en zich ingraven en gezien de routes die je rijdt bijna allemaal de Nederlandse zandgrond hebben, is dat iets wat je juist niet wilt dat er gebeurd.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Binnenkort (over een paar maanden) is dit frame beschikbaarStunning schreef: ↑ma 30 mei 2022, 15:26 Ik blijf het een machtig mooie fiets vinden en heb stiekum al eens gekeken wat de verkrijgbaarheid is van het frame
Wat mij wel verbaast zijn je opmerkingen over het vallen.
De geometrie lijkt mij vrij relaxed en stabiel. En 2.4 banden met redelijk wat noppen eronder lijkt mij meer dan genoeg band voor op onze Nederlandse routes.
De grootste oorzaak van valpartijen in mijn ervaring zijn gerelateerd aan snelheid tov de situatie op de trail. Je kan te snel gaan, maar juist soms ook te langzaam, waardoor je instabiel wordt en valt.
Ik lees dat het met name om de bochten gaat ? Anders ook eens met de bandendruk spelen en vooral durven met je lichaam in de sturen ipv met je stuur gaan sturen. Want in het laatste geval, in combinatie met je grove noppen banden en wellicht iets te hoge druk, gaat je voorband teveel sporen, happen en zich ingraven en gezien de routes die je rijdt bijna allemaal de Nederlandse zandgrond hebben, is dat iets wat je juist niet wilt dat er gebeurd.
Ik heb het vallen de afgelopen dagen goed bekeken en het aantal keer dat ik echt ben gevallen door gripverlies bleek op zich wel mee te 'vallen'. Minder vaak dan ik had verwacht in ieder geval. Het ging ongeveer evenredig fout door verkeerd sturen (bocht uit vliegen) en verkeerd springen.
Ik ga er ook geheel vanuit dat het door mijn gebrek aan techniek ligt i.c.m. pech door omstandigheden op de route. Natte wortel, dun laagje zand op een harde ondergrond, natte klei ondergrond, etc waardoor ik onderuit ging. Op aanrader van Suravida rij ik nu met een 3.5cm langere stuurpen en het zadel iets naar voren zodat er meer druk op het voorwiel komt en na een rondje boswielrennen gister op Zeist en Austerlitz kan ik zeggen dat ik nu wel meer dan voldoende grip heb.
Nu was de route en ondergrond er ook wel naar, maar ik heb gister snelheden gehaald in het bochtenwerk die ik zelf niet had verwacht en dat had met het volgende te maken: goed de bocht doorkijken. Nu weet ik wel dat dat moet, maar doen is een tweede!
Ik was gister met twee maatjes echt op vaart door het bos aan het knallen, dicht op elkaar en ik reed achterop. Hierdoor moest ik voorbij de eerste rijder kijken en dat werkte warempel heel goed (al was het niet verstandig om zo dicht op elkaar te rijden, maar dat terzijde). Loste ik de voorste rijder af en reed ik voorop, dan lag het tempo direct een stuk lager. Veel minder vertrouwen in de bochten en om de zoveel bochten kwam ik niet goed uit en zat ik naast de route.
Na een uur viel het kwartje! Verder vooruitkijken! Dus toen weer voorop gaan rijden en ik ging als een speer vol vertrouwen. Eureka!!
Daarna kon ik mij bezighouden met het goed kantelen van de fiets, binnenste arm voldoende strekken en hiermee goed de zij-noppen te gebruiken. Dat samen met het goed doorkijken was heerlijk stoempen
Met bandendruk ben ik vorig jaar een tijd bezig geweest en met 1.5bar voor voelde het voor mij goed. Harder zorgde voor meer schuivers voor en lager voor wegrollen van de band.
De huidige 60mm stuurpen zal vervangen worden voor een 50mm Renthal stuurpen (die ik voorheen had in 33mm) om daarmee te testen en als die voldoet dan moet ik even met Suravida overleggen of de Victor een voor mij gepaste geometrie krijgt met die 50mm stuurpen om een zelfde druk op het voorwiel te houden. Maar daarover later meer, eerst maar even verder testen met de iets kortere stuurpen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
- Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna
Oh ja, idd, door de bocht heen kijken loont zich zeker. Helemaal op de kombochten routes van de UHR !
Lengte stuurpen helpt en zelf ben ik ook overgestapt op een zogenaamde 'slammed stem', dat geeft ook goed druk en grip op het voorwiel. Je zit wel wat sportiever (vind ik persoonlijk prettig) en uiteraard dieper waardoor je eigenlijk op een wat natuurlijker manier een bocht kan in rijden. Daarnaast werkt het ook lekker voor de aandrijving vanuit je benen. Ik weet alleen niet of een 'slammed stem' nu helemaal tot z'n recht komt met jouw geometrie, gezien het frame mij vrij slack lijkt.
Lengte stuurpen helpt en zelf ben ik ook overgestapt op een zogenaamde 'slammed stem', dat geeft ook goed druk en grip op het voorwiel. Je zit wel wat sportiever (vind ik persoonlijk prettig) en uiteraard dieper waardoor je eigenlijk op een wat natuurlijker manier een bocht kan in rijden. Daarnaast werkt het ook lekker voor de aandrijving vanuit je benen. Ik weet alleen niet of een 'slammed stem' nu helemaal tot z'n recht komt met jouw geometrie, gezien het frame mij vrij slack lijkt.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Ik heb vorige maand eerst getest door de stuurpen lager te zetten, zo'n 1.5cm, maar dat vond ik na meerdere ritten en zo'n 70/80km niet lekker zitten. Kon er niet aan wennen.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
50mm Renthall is binnen en staat een stuk beter, nu vind ik mijn fiets weer mooi
33/50/60mm
Beter
Vanmorgen maar even een kort ritje voor werk gedaan om de bochten erin te houden, goed door te kijken en afschuinen. Wel weer één keer bijna OTB gegaan, net na een sprong dook ik te enthousiast een bocht in. Waarschijnlijk te ver naar voren gehangen na het neerkomen en hierdoor klapte de voorkant dubbel. Ik kon hem gelukkig net op tijd weer recht krijgen zonder over het stuur te klappen. Leermomentje!
Strava gaf aan dat ik het singletrack-deel 2 minuten sneller gereden had dan voorgaande keren, dus het gevoel dat ik soepeler en daardoor ook sneller door de bocht ging klopte. Nu maar even kijken waar ik zaterdag en maandag ga rijden om nog verder te oefenen.
Op een of andere manier maak ik de seizoenen hier op de Veluwe veel meer bewuster mee dan vroeger in de omgeving van Rotterdam. Toen was ik ook wel vaak in de natuur te vinden, maar met je neus zo dicht in de natuur maak je het veel bewuster mee. En dat blijft een heerlijk gevoel.
33/50/60mm
Beter
Vanmorgen maar even een kort ritje voor werk gedaan om de bochten erin te houden, goed door te kijken en afschuinen. Wel weer één keer bijna OTB gegaan, net na een sprong dook ik te enthousiast een bocht in. Waarschijnlijk te ver naar voren gehangen na het neerkomen en hierdoor klapte de voorkant dubbel. Ik kon hem gelukkig net op tijd weer recht krijgen zonder over het stuur te klappen. Leermomentje!
Strava gaf aan dat ik het singletrack-deel 2 minuten sneller gereden had dan voorgaande keren, dus het gevoel dat ik soepeler en daardoor ook sneller door de bocht ging klopte. Nu maar even kijken waar ik zaterdag en maandag ga rijden om nog verder te oefenen.
Op een of andere manier maak ik de seizoenen hier op de Veluwe veel meer bewuster mee dan vroeger in de omgeving van Rotterdam. Toen was ik ook wel vaak in de natuur te vinden, maar met je neus zo dicht in de natuur maak je het veel bewuster mee. En dat blijft een heerlijk gevoel.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Na het 100km ritje voelde het toch niet helemaal goed dat het ook gravel en asfaltwegen ging. Het was iets te makkelijk vond ik. Het was op het eind wel afzien (m'n achterwerk ), maar het was niet 100+ km aan singletrack. Nu is dat wel redelijk lastig te maken, maar ik heb wat anders gevonden!
De Vijf van Arnhem!
Geen idee of er een officiële benaming was, maar door het Grand TUHR-topic werd ik getriggerd op het koppelen van Schaarsbergen, Arnhem, Lunteren, Ede & Otterlo. Nu zitten hier uiteraard ook wel brede paden in, maar het overgrote deel zal toch singletrack zijn.
De hoogtemeters zijn het niet, dus dat is relaxed. Ik hou hoogtemeters nog steeds een beetje aan als graadmeter hoe zwaar het is en 400/500hm is een standaard rondje Posbank vanuit huis.
Enige waar ik even mee zit is de pijn aan mijn kont. Het is geen pijn aan de zitbotjes, maar meer een beurs gevoel met het zitten. Is dit zadelafhankelijk? Of moet ik het in een andere zeem zoeken (liever niet, ben blij met mij Castelli-zeem) of is chamois crème iets om naar te kijken?
De Vijf van Arnhem!
Geen idee of er een officiële benaming was, maar door het Grand TUHR-topic werd ik getriggerd op het koppelen van Schaarsbergen, Arnhem, Lunteren, Ede & Otterlo. Nu zitten hier uiteraard ook wel brede paden in, maar het overgrote deel zal toch singletrack zijn.
De hoogtemeters zijn het niet, dus dat is relaxed. Ik hou hoogtemeters nog steeds een beetje aan als graadmeter hoe zwaar het is en 400/500hm is een standaard rondje Posbank vanuit huis.
Enige waar ik even mee zit is de pijn aan mijn kont. Het is geen pijn aan de zitbotjes, maar meer een beurs gevoel met het zitten. Is dit zadelafhankelijk? Of moet ik het in een andere zeem zoeken (liever niet, ben blij met mij Castelli-zeem) of is chamois crème iets om naar te kijken?
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op di 7 juni 2022, 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Toffe challenge!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Goede crème kan nooit kwaad, zeker niet op zo'n lange rit. Ben zelf erg tevreden over Assos. Gewoon op de delen smeren waar je problemen verwacht (liezen in mijn geval) en dan de broek aanMarkMeisner schreef: ↑di 7 juni 2022, 16:50 ...Enige waar ik even mee zit is de pijn aan mijn kont. Het is geen pijn aan de zitbotjes, maar meer een beurs gevoel met het zitten. Is dit zadelafhankelijk? Of moet ik het in een andere zeem zoeken (liever niet, ben blij met mij Castelli-zeem) of is chamois crème iets om naar te kijken?
Succes met de uitdaging!
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Dank voor de tip, gelijk maar besteld om zondag te testen met de vijf van Hellendoorn.kermit schreef: ↑di 7 juni 2022, 17:12Goede crème kan nooit kwaad, zeker niet op zo'n lange rit. Ben zelf erg tevreden over Assos. Gewoon op de delen smeren waar je problemen verwacht (liezen in mijn geval) en dan de broek aanMarkMeisner schreef: ↑di 7 juni 2022, 16:50 ...Enige waar ik even mee zit is de pijn aan mijn kont. Het is geen pijn aan de zitbotjes, maar meer een beurs gevoel met het zitten. Is dit zadelafhankelijk? Of moet ik het in een andere zeem zoeken (liever niet, ben blij met mij Castelli-zeem) of is chamois crème iets om naar te kijken?
Succes met de uitdaging!