2021 Trek Fuel EX carbon; 15K km's and counting...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Waar is de “Vind ik leuk” knop :winkie:
Maar mooi dat het weer werkt zoals het hoort.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vlak voor de MillManTrail van afgelopen weekend nog een andere stuurpen kunnen bemachtigen via het forum, een Bontrager Elite 35mm 0gr. Geschikt voor een knock- Block want ook van een FEX. Na rit op de 2022 Fuel EX van fietsmaatje kwam ik erachter dat de zit net iets lekkerder was tov de mijne. Wat 20 mm een verschil kan maken...

Natuurlijk snel monteren, want de volgende dag op pad. Kom ik erachter dat deze voor dikkere sturen is bedoeld.
Afbeelding
Gelukkig had de LBS nog een geschikte liggen. Nieuwe Esi grips erop en gaan....

Helaas tijdens de MMT de velg van mijn achterwiel gedeukt. Te hard op een bruggetje af en overal zat latex :(
Met een binnenband erin de tocht vervolgd en de 100 km met 2000 hm volbracht.
Vandaag maar eens kijken of er nog wat met de velg te doen is.
Vlak voor het einde nog een keer een lekke achterband.
Ben er wel achter gekomen dat het eruit en er weer in krijgen van de achteras een k.tsysteem is. Gelukkig nu met zijn 2en, maar alleen had ik nog langer zitten klooien. Om de een of andere reden vallen de uiteinden van de wielas niet lekker in de opnames, waardoor alles net niet lekker uitlijnt. Of je moet altijd je fiets op zijn kop zetten. Niet geprobeerd, maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

viewtopic.php?f=15&t=153858
Knakker29 schreef: vr 22 april 2022, 09:36 119) met een bierdopje op je stuurpen
120) met een legopoppetje als ventieldopje
Ik zie nu net in een ander 'draadje' dat jij zo helemaal niet meer mag fietsen......🤣
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Azurri schreef: ma 25 april 2022, 13:27 viewtopic.php?f=15&t=153858
Knakker29 schreef: vr 22 april 2022, 09:36 119) met een bierdopje op je stuurpen
120) met een legopoppetje als ventieldopje
Ik zie nu net in een ander 'draadje' dat jij zo helemaal niet meer mag fietsen......🤣
Kut... gesnapt....
maar er zijn gelukkig nog zo'n 40 regels waar ik ook niet aan voldoe en die veel meer opvallen. Ik blijf dus maar clandestien in de rondte rijden in de hoop dat niemand mij aangeeft bij de forumpolitie :wink:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

🤐 my lips are sealed......😅
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

2 super dagen in Zuid Limburg zijn weer achter de rug.
Vanuit Heijenrath 2 tochten van zo'n 60 km gemaakt met 2 (fiets)vrienden. De bedoeling was om wat meer km's te doen, maar de eerste dag nam de heenreis wat langer tijd in beslag en de tweede dag was de uitwerking van het bier op het terras en de wijn bij het diner duidelijk merkbaar :bier:

We hadden de keus uit meerdere GPX routes, door een local met mij gedeeld. Dus veel leuke, onbekende trails en weinig uitgepijlde routes.
De eerste dag een deel van de 'oude' Voerstreek route gedaan, met een lusje naar Gulpen. Voor een 'niet Zuid Limburger' altijd weer een genot om in het fraaie Limburgse heuvellandschap rond te toeren. Inderdaad veel leuke trails, ook veel wandelaars (dus opletten en 'goeiedaggen'), een terras met heel veel feestende locals (en ja, 2 rondjes teveel genomen :wink: ) en best wat lekke banden, met name door de vuursteen splinters. Een hoop CO2 patronen, een paar pluggen en zelfs een klein flesje latex gebruikt.
Deze dag was een mooie opmaat naar de tweede dag, waarop we (stiekem) het Preus- en Aachenerwald zouden gaan ontdekken.

De tweede dag begon met regen, maar al snel kwam de zon door en steeg de temperatuur ook. Via het Vijlenerbos naar het 3landenpunt en door naar Duitsland. De natte ondergrond maakte de trails tricky. Gladde boomwortels, modderige bochten en opspattende spetters zorgde ervoor dat het geen 'ride in the park' werd. Opletten dus, maar ook weer niet heel ingewikkeld. Ook deze dag weer wat lekke banden, maar we hadden handigheid gekregen in het erin zetten van pluggen, dus snel weer op pad.

Voor ons doen redelijk wat hoogtemeters gemaakt. De FEX ging makkelijk naar boven, al was het 34T voorblad en de 11-46T achter best zwaar. Naar beneden ging hij als de brandweer. Hard en super stabiel. Jumps werden zonder problemen genomen en ook grote kuilen werden zo goed als vlak gestreken. Denk dat ik nooit meer wat anders wil :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi verslag.
Zou wel weer eens terug willen, lekker in de schaduw rijden 8)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooi verhaal! Ik moet ook nog maar eens terug, is alweer veel te lang geleden.

Wel veel lekke banden zeg. Gewoon pech of vanwege het type band?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

MarkMeisner schreef: di 31 mei 2022, 19:18 Wel veel lekke banden zeg. Gewoon pech of vanwege het type band?
Niet het type band, denk ik. Andere FEX had ook de Barzo's erop, maar dan de antraciete. Geen lekke banden :-{
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

erwin.burgers schreef: di 19 april 2022, 14:50
En nog weer een nieuwe bierdopjes headset update:
Afbeelding
Deze had ik helemaal gemist, maar mooi dopje. Is dat er 1 van mij?
:bier:
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Meegs schreef: di 31 mei 2022, 21:10
Deze had ik helemaal gemist, maar mooi dopje. Is dat er 1 van mij?
:bier:
Van jou idd...... en het is een mooie!
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Even een lofzang....

Over 9 dagen heb ik dit heerlijke vehikel een jaar in mijn bezit. Staat nu op 2858 km. De 3000 km zal ik net niet redden, maar voor mijn doen ben ik lekker op weg. Dit is trouwens exclusief de 748 km die ik vanaf februari op mijn racefietsje gemaakt heb.

Ik kan zeggen dat deze fiets by far het lekkerste is wat ik ooit gereden heb (qua fiets dan he 8), auto's en vrouwen niet meegerekend :lol: ). Dat mag ook wel natuurlijk, als je ziet wat ie nieuw zou moeten kosten.
Natuurlijk is ie overkill voor de rondjes Noordwijk en Haarlemmermeersebos, voor Spaarnwoude en UHR al meer passend, maar zeker tijdens de MillManTrail in Luxemburg en een weekend zuid Limburg is het heerlijk rondtrappen.

Er wordt meer gevraagd bij het bochtenwerk. Door de schuine vork moet je echt zelf ook actief bezig zijn. Ik had hiervoor natuurlijk al een FEX, dus was er al wel aan gewend, al is het bij deze versie nog wat extremer. Fietsmaatje is van een 27,5 Cannondale Habit overgestapt op een zelfde FEX. Hij is na 2 maanden nog steeds aan het andere sturen.
Als je het eenmaal onder de knie hebt kan je er 'alles' mee. Zoals eerder al geschreven, de grens wat ie kan, ligt zoveel verder dan wat ik kan....
Afdalen gaat eenvoudig. Stabiel, een tikje lomp, ros je elke berg af, zonder dat het gevoel te krijgen tegen de grens aan te zitten.
Natuurlijk is ie meer bedoeld voor leuk fietsen dan voor hard fietsen, maar op alle parcours heb ik al best veel pr's ruimschoots verbeterd. Op de lange segmenten geholpen door een betere conditie (want meer gefietst) maar ook op korte, bochtige segmenten gaat het stukken sneller.

Over een paar weken gaat ie voor het eerst echt op vakantie. Naar de Spaanse kant van de Pyreneeën. De camping ligt midden in https://zonazeropirineos.com/en/. Er zijn al wat 'must do' routes bekeken. Er is daar zoveel moois.
Dat wordt dus regelmatig het wekkertje zetten om op het mooiste moment van de dag mooie tochten te maken.
Voor Spanje wil ik nog 2 dingen aanpassen/upgraden.
Allereerst moet er een 30-tands voorblad op. Met de 11-46 cassette is het af en toe ploeteren op de steile klimmen. Die zullen in Spanje vaker voorkomen en langer zijn.
Om lekker af te dalen denk ik na om de brake calipers te vervangen voor 4 piston calipers, de SLX's. Op de originele FEX van mijn fietsmaat zitten ze en dat remt wel goed hoor. Nog maar een nachtje over slapen....

Als laatste nog even een plaatje van gisteren op Den Treek. Want buiten lekker fietsen, smoelt ie ook nog steeds erg lekker :wink:
Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Om lekker af te dalen denk ik na om de brake calipers te vervangen voor 4 piston calipers, de SLX's. Op de originele FEX van mijn fietsmaat zitten ze en dat remt wel goed hoor. Nog maar een nachtje over slapen....
Als je toch naar Spanje gaat:
https://www.fabreguesbicicletas.es/bici ... dEQAvD_BwE
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor tochten in de bergen met een dergelijke potente fiets zijn vierzuiger calipers imo een no-brainer.
Zouden er af fabriek al op moeten zitten... (icm schijven van fatsoenlijk formaat).

Als je Shimano hebt kun je in principe alles laten zitten en alleen de calipers verwisselen, tenzij oud en nieuw niet allebei dezelfde aansluiting op de caliper hebben (banjo dan wel met wartel). En het is niet altijd de meest economische manier, afhankelijk van de prijzen die je kunt vinden en eventuele verkoop van het complete oude remsysteem.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

kermit schreef: vr 1 juli 2022, 09:42 Voor tochten in de bergen met een dergelijke potente fiets zijn vierzuiger calipers imo een no-brainer.
Zouden er af fabriek al op moeten zitten... (icm schijven van fatsoenlijk formaat).
Op de FEX 9.8 zitten ze af fabriek inderdad ook al, de Deore versie, maar toch, het remt al geweldig.
Mijn fiets is natuurlijk een samenraapsel van een nieuw frame en spullen van een ander frame.
Ik ga denk ik voor de SLX versie. Bijna 7 tientjes per caliper is nog te overzien en dan idd op de bestaande leidingen en XT remgrepen monteren.
ThaSingleTrackMastah schreef: do 30 juni 2022, 18:31 Als je toch naar Spanje gaat:
https://www.fabreguesbicicletas.es/bici ... dEQAvD_BwE
Dat zijn idd aantrekkelijke prijzen, maar om nou vanaf mijn vakantieadresje 250 km verder te rijden.... :wink:
Wel een betrouwbare shop?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie