2021 Trek Fuel EX carbon; 15K km's and counting...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ik zet mijn EX op de kop als ik de wielen er uit haal. Is een eenvoudige handeling. Kwestie van flippen. Hang over de bike heen.Pak voorvorkbeen en chainstay en roteer hem. Dan rustig neerzetten.

De bike staat stabiel en de assen hebben een betere werkhoogte. En het op pakken en inladen in auto kan in 1 beweging.

Door de steekassen zijn er meer handelingen en losse delen vergeleken met Quick release montage.

Montage van het achterwiel gaat lastig doordat as niet strak in de achterbrug valt. Dat viel jou ook op.
Dan is een ophangen in een standaard of bike op de kop een prettiger methode het achterwiel te de - en monteren.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

erwin.burgers schreef: vr 22 juli 2022, 20:53 Remschijf en adapter gemonteerd.
'T staat goed en remt goed.... maar het 'probleem' is niet verholpen :((
Nog steeds komt de nippel op de grond als het voorwiel eruit is. Erg kwetsbaar wel voor beschadigen, zo'n klein nippeltje en rubber afdekkapje.
Afbeelding
Op de telefoon was het streepje op de foto niet nauwkeurig te zetten. Nippel zit iets boven onderste streepje, net achter schijf verstopt.
Onderkant vork ruim daarboven.

Andere ideeen?
Speciaal voor jou wat foto's gemaakt.
Hier in huize TSTM zijn we dol op de Shimano 4-zuiger remmen.

Afbeelding
De nieuwe Deore op een Bomber66 (PM203).

Afbeelding
Vorig model XT op een 160-203 adapter.

Afbeelding
Zee op een 160-203 adapter.

Bij al deze klauwen zit de bleednippel boven.
Je zult er aan moeten wennen en je werkwijze moeten aanpassen, vrees ik :((
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ook leerzaam voor mijzelf.

Ik zie dat de Zee niet netjes op de schijf valt, dus bij de volgende bestelling komt er een Shimano PM 160-203 adapter mee.

Als ik de foto's zo zie kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat PM eigenlijk ontworpen is met 203 in gedachten (Bomber66)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16799
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Imo zou elke trailvork een PM180 aansluiting moeten hebben, en alles wat zich enduro (of meer) noemt een 203. Mijn DVO Diamond heeft PM160 nokken, maar welke mafkees gaat er met zo'n vork een 160 schijfje rijden... :roll:
(en dan meteen maar even van dat verschil 200mm en 203mm schijven af, slaat ook weer nergens op).

Sommige dingen zijn sowieso moeilijk te begrijpen. Neem mijn Merida e-mtb, wordt als een 160mm enduro gebracht.
Die achtervork heeft PM160 nokken maar de fiets wordt af fabriek met een 203 schijf geleverd. De achtervork is specifiek voor dit model. Waarom dan geen PM203 aansluiting?

Waarschijnlijk zijn er standaard PM160 nokjes voor een paar cent te koop en kosten de PM203 nokjes vijf cent meer... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef: ma 25 juli 2022, 10:37 en dan meteen maar even van dat verschil 200mm en 203mm schijven af, slaat ook weer nergens op
Tja...

Aan de ene kant logisch dat we van 140 naar 160 naar 180 en dan 200 en 220 gaan.

Aan de andere kant is 203 nu zo ingeburgerd dat daarvan afstappen onzinnig is.

En dan is PM8 dus inderdaad 203 , behalve bij Rockshox, daar is dat 200. En wat nu als je een PM8/203 vork hebt en een 200 mm SRAM rem wil monteren?

Eikels :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ze zouden het eigenlijk moeten standaardiseren, die schijfrem- en PM maten...
Net als ze bij de asmaten (gewoon, Boost, Boost+), zadelpendiameters, cassettebody opnames, wielmaten (26, 27,5, 27,5+, 29, 29+), stuurdiameters, stuurbuisdiameter (gewoon, Giant OD2), trapas typen, 1, 2 of 3 voorbladen, 8, 9, 10, 11 of 12 achtertandwielen en schijfremopname (6 gaats of centerlock) hebben gedaan. :D

Mis ik nog een 'standaard'? :wink:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

I'M IN HEAVEN!!!!

Halverwege onze vakantie in de Spaanse Pyreneeën, Boltaña wel te verstaan. MTB- heaven, of zoals ze het hier noemen Zona Zero (Google maar :wink: )

Een geweldig gebied met de mooiste tracks. De plek waar, zolang ik op blauw of rood blijf, m'n fiets nog aardig aankan. Al zitten er ook wel donker rode stukjes tussen, waar m'n FEX met de juiste berijder zijn volledige kunnen zou kunnen laten zien.
De remmen (4 piston en 203/180 mm) en het 30T voorblad zijn fijne updates die me er hier zo af en toe doorheen slepen ;)
Zwarte routes laat ik voor wat ze zijn. Het moet wel leuk (en veilig) blijven.

Ploaties....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

De vakantie is alweer lang vergeten.... Alweer 3 weken terug in de werkchaos. Het dagelijkse leven slaat in volle hevigheid toe :-{

De after-holiday-mtb-dip heeft ook toegeslagen. Weer terug in het vlakke west Nederland. Geen bergen, geen lange klimmen, geen gave afdalingen, geen fijn terras voor een vroege espresso

Wel wat ritjes op de UHR gedaan omdat droogte en festivals / F1 GP op de routes in de buurt ervoor zorgde dat niet 'vanaf huis' gestart kon worden. Twee keer een uur in de auto is op zich niet erg, maar past slecht in het weekendschema als ook voetballen en klimmen van de dochters weer begonnen is. De racefiets maar gepakt om toch nog wat km's te maken, maar ook dat blijft behelpen :wink:

Ervaren jullie die dip ook en zo ja, wat zijn jullie oplossingen om er weer uit te komen???
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Beetje hetzelfde na remouchamps. Dan zijn zelfs de routes rondom nijmegen een klein beetje saai :lol: Ik heb voor mezelf nu maar de uitdaging gemaakt om de intensiteit van de routes die ik wel kan rijden omhoog te brengen door ze achter elkaar te lussen en zo te trainen voor het buitenland.

Kortom het helpt om jezelf een doel te stellen en erna toe te kunnen werken.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Remouchamps is prima aan te rijden voor een dagje net zoals diverse wat avontuurlijker locaties in DLD.

Eens per maand zo’n uitje werkt voor mij, standaard mtb rondjes in NL laat ik de 2 maanden na de zomer vakanties meestal maar even links liggen, das dan gewoon niet leuk :)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

erwin.burgers schreef: vr 9 september 2022, 11:01 De vakantie is alweer lang vergeten.... Alweer 3 weken terug in de werkchaos. Het dagelijkse leven slaat in volle hevigheid toe :-{

De after-holiday-mtb-dip heeft ook toegeslagen. Weer terug in het vlakke west Nederland. Geen bergen, geen lange klimmen, geen gave afdalingen, geen fijn terras voor een vroege espresso

Wel wat ritjes op de UHR gedaan omdat droogte en festivals / F1 GP op de routes in de buurt ervoor zorgde dat niet 'vanaf huis' gestart kon worden. Twee keer een uur in de auto is op zich niet erg, maar past slecht in het weekendschema als ook voetballen en klimmen van de dochters weer begonnen is. De racefiets maar gepakt om toch nog wat km's te maken, maar ook dat blijft behelpen :wink:

Ervaren jullie die dip ook en zo ja, wat zijn jullie oplossingen om er weer uit te komen???
Op de keuze van sporten, van zowel kinderen als 'slachtoffer' .... Identiek!

Hoe kom je eruit? Nu het nog eens flink is gaan regenen ook .....
1. Jezelf een schop onder je donder geven en toch gaan.
2. Meer met anderen wat organiseren/afspreken.

(Dat is dus wat ik moet/ga doen)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jij hebt skills als je dergelijk terrein rijdt met Barzo's :-q

Dip -> na mijn endurance ritten in de Ardennen de mtb nauwelijks tot niet gebruikt. Domweg genegeerd en vooral met de vriendin op de weg gereden.
Onlangs mtb weer uit de schuur getrokken met het idee voor een najaarsweekend endurance. Rondjes rijden op de plaatselijk knikkerroutes en dan eindigen in de plaatselijke knikkerpot. Hierna verdwijnt de mtb weer in de schuur tot aan de lente.
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

erwin.burgers schreef: vr 9 september 2022, 11:01 De vakantie is alweer lang vergeten.... Alweer 3 weken terug in de werkchaos. Het dagelijkse leven slaat in volle hevigheid toe :-{

De after-holiday-mtb-dip heeft ook toegeslagen. Weer terug in het vlakke west Nederland. Geen bergen, geen lange klimmen, geen gave afdalingen, geen fijn terras voor een vroege espresso

Wel wat ritjes op de UHR gedaan omdat droogte en festivals / F1 GP op de routes in de buurt ervoor zorgde dat niet 'vanaf huis' gestart kon worden. Twee keer een uur in de auto is op zich niet erg, maar past slecht in het weekendschema als ook voetballen en klimmen van de dochters weer begonnen is. De racefiets maar gepakt om toch nog wat km's te maken, maar ook dat blijft behelpen :wink:

Ervaren jullie die dip ook en zo ja, wat zijn jullie oplossingen om er weer uit te komen???
yep, heel herkenbaar. Mijn vakantie is zelfs alweer langer geleden, ben alweer 5 weken terug uit Oostenrijk en al weer 4 weken vol aan het werk geweest. Ik mis de bergen ook enorm. Uiteraard fiets ik wel regelmatig de mooie MTB routes hier in de buurt zoals Gieten/ Gasselte en (Bosberg) Appelscha. Maar 't is toch niet te vergelijken met plekken zoals Saalbach-Hinterglemm :-{

De racefiets heb ik net deze week verkocht. Daar heb ik in de laatste 2 jaar 2 of 3 keer opgezeten. Niks aan, heb een hekel aan tegenwind en het waait altijd hier in het open veld :winkie:

Mijn oplossing om weer uit de dip te komen? Ik kocht weer een nieuwe MTB :tong Van de Cube Stereo 120 naar de Trek Fuel EX 8. Nee hoor, grapje :winkie: Die overstap had heel andere redenen. En geeft juist alleen maar weer extra kriebels om naar de bergen te willen gaan. Ik heb mijzelf voorgenomen om voor het einde van het seizoen nog keer een weekend naar Winterberg te gaan om daar te fietsen in het trailpark en bikepark.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Kom gezellig in Zuid L wonen... MTB, Race en tegenwoordig Gravelen, er valt volop te kiezen en af te wisselen.
(En je woont 2u rijden dichterbij de echte bergen, mocht dat nog niet genoeg zijn :winkie: ).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

aurelius schreef: vr 9 september 2022, 17:43 Kom gezellig in Zuid L wonen... MTB, Race en tegenwoordig Gravelen, er valt volop te kiezen en af te wisselen.
(En je woont 2u rijden dichterbij de echte bergen, mocht dat nog niet genoeg zijn :winkie: ).
I wish..... maar ik ben de enige die dat wil. Ooit voor werk 3/4 jaar in schin op geul gewoond. Heerlijk, al had ik toen nog geen mtb....

Ik denk dat ik me maar voor de 105km van de bbc ga inschrijven. Wat kort dag, maar ja, das wel een leuk doel.

Gaan de 90 en 105 lang gelijk op? Maw kan ik naar het einde toe nog kiezen voor de 90 als de benen toch andere plannen hebben?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie