2021 Trek Fuel EX carbon; 15K km's and counting...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Heel netjes afgehandeld door Trek :-q
Het is ook echt verbluffend snel gegaan moet ik zeggen, het ziet er weer top uit :-q
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

erwin.burgers schreef: zo 11 juli 2021, 14:39 Er zitten rond de trapas 3 busjes waar een boutje door kan. Maar eens in verdiepen wat daar de opties van zijn.
Dat is een ISCG(05) adapter, voor montage van een kettinggeleider. Daar zijn allerlei varianten voor te vinden, van een compact bovengeleidertje tot volledige omkapselde voorblad-gevallen.
Maar ik vermoed dat je met een NW blad al geholpen bent, en dat kun je gewoon laten zitten als je naar 1x11 of 12 overgaat. Mits het niet te ver versleten is natuurlijk.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Thnx to forumlid Fedaia al voorzien van een zo goed als nieuw narrow-wide RaceFace tandwiel :-q . Ook dat kan snel gaan :wink:

Wel een 34T, maar eerst maar eens kijken hoe dat gaat.36T ging goed op LVHV, maar de steile klimmen op Spaarnwoude lijkt me daarmee niet te doen.
Vanavond meteen monteren, samen met de nieuwe cassette en ketting die nog in de schuur lagen te wachten.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi van Trek :-q

Over 1x10.
Ik had een Shimano HG500 10-speed cassette met 11-42. Prima, maar ik miste een lichte 1e versnelling.

Dus heb ik laatst mn 1x10 voorzien van een 10-speed 11-46 cassette.
Via Ali van ZTTO. Werkt perfect met een 11 speed Deore derailleur, of een 10 speed met (meegeleverd) verlengstukje.
Over de levensduur kan ik nog niets zeggen, maar alles werkt en het ziet er goed uit.
Als je bij Shimano blijft heb je max 42t.
(is ook al een stap lichter dan 36t)

NW heb je voor wel nodig, maar dat had je al gemerkt :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Raceface NW 34T (in de regen :-? ) gemonteerd + een nieuwe ketting en 10 speed Sram PG1030 cassette (weer 11-36) die nog nieuw in de verpakking zaten.
Kettinglijn naar groot, is wel erg schuin. Hopelijk gaat dat goed onder volle belasting :~

Afbeelding

Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

34-36 lijkt me best zwaar als lichtste verzet… Dan moet het niet heel steil worden of je moet enorm veel power in je benen hebben
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Op LVHV is het allemaal niet zo steil. Daar kwam ik met 36 voor en 11-36 achter nog prima uit de voeten. Daar kom ik nog niet bij groot-groot in de buurt.
Maar Spaarnwoude wordt wel beetje de test. En Schoorl. En de Aubergine in Noordwijk...

-edit-:
Vandaag op home ground een testrit gedaan.
Noordwijk gedaan en wat was het een feestje.
Het 'tank-gevoel' van alu EX7 is er niet. Hij is wendbaar, geeft heel veel vetrouwen en is rete snel.
Schakelen was nog ff een dingetje. Niet omdat 34 /11-36 te groot is, dat ging prima, maar omdat ik hem niet helemaal lekker afgesteld wS. Morgen ff naar kijken
Ketting bleef er nu trouwens netjes op liggen. Werkt goed zo'n narrow-wide blad :-q
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op ma 19 juli 2021, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ondertussen 3 ritten verder.

Gisteren maar weer HVLV gedaan, wat toch wel één van mijn favoriete tracks redelijk in de buurt is.
Het gaat allemaal zo makkelijk. Bochten, versnellen, een sprongetje hier en daar, klimmetjes...
Dit zou gewicht kunnen zijn, maar of dat nou heel veel uitmaakt op het gehele plaatje... 84kg + fiets + helm, schoenen, rugzak...
Volgens een vergelijk op https://99spokes.com/en-EU/compare?bike ... -7-29-2017 zou het om 1,3 kilo gaan, tussen de 9.8 2021 XT versie en de 7 2017 versie. Dit is in mijn geval natuurlijk niet helemaal juist omdat de onderdelen zijn over gezet. Zowel de 7 (vork en wielen anders) als de 9.8 (alles anders) reed/rijd ik niet in de originele uitvoering. Een frame-only gewichts vergelijk ben ik nog niet tegen gekomen.

Misschien doordat het sturen eenvoudiger gaat, dat ik meer snelheid houd. Zelfs bij niet heel hard fietsen (want naweeën van 2e vaccinatie), maar relaxed biken afgelopen zondag, her en der wat PR's scherper gesteld.

Natuurlijk kan het ook allemaal komen door het psychologisch effect van een nieuwe fiets :wink:
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op ma 19 juli 2021, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dat is een wel heel dikke prima van Trek en forumadmin. :-q
Een X01 setje zou het mooi af maken.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dat is top gefixt. Daar heb je een hele goed bike aan.

De fuel EX staat bekend als een heel goede allrounder. En Trek maakt daar ook werk van. Vandaar het verschil met de EX 7 dat je voelt.

De True shaft demper zal zeker helpen in het beter gevoel. Deze heeft waarschijnlijk de minste stickty van alle nu verkrijgbare dempers . De IFP doet niet mee als de demper aangesproken wordt. Super ontwerp.
En als je een beetje handig bent zelf te servicen.

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1046
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

erwin.burgers schreef: ma 19 juli 2021, 09:21 Zelfs bij niet heel hard fietsen (want naweeën van 2e vaccinatie), maar relaxed biken afgelopen zondag, her en der wat PR's scherper gesteld.

Natuurlijk kan het ook allemaal komen door het psychologisch effect van een nieuwe fiets :wink:
New bike syndrome werkt echt, het is weer "proefondervindelijk" aangetoond :lol:

Maar misschien is het ook dat je meer flow hebt en dat kan vergeleken met hard rammen betere tijden opleveren, less is more
Waren de PRen op technische stukjes?

Mooie bike en nog steeds een toffe oplosing van Trek.

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op ma 19 juli 2021, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Heckler40 schreef: ma 19 juli 2021, 10:08
Maar misschien is het ook dat je meer flow hebt en dat kan vergeleken met hard rammen betere tijden opleveren, less is more
Waren de PRen op technische stukjes?
Grappig dat je dat benoemd. Het voelde op de EX7 idd meer als over het parcours 'rammen'. Hard werken om hard te gaan.
Nu voelt alsof het allemaal vloeiender gaat, makkelijker, minder hard werken iig. PR's waren op de technische stukjes.
Benieuwd wat er gaat gebeuren als ik ook met deze ga 'rammen' :D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dat wordt verdraaid goed uitkijken als we de volgende keer onzefietsen naast elkaar zetten :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

PaneVino schreef: wo 21 juli 2021, 22:22 Dat wordt verdraaid goed uitkijken als we de volgende keer onze fietsen naast elkaar zetten :-q
De kenner zal nog wel een verschilletje zien hier en daar ;)
Ik in ieder geval....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

erwin.burgers schreef: ma 19 juli 2021, 10:40 Grappig dat je dat benoemd. Het voelde op de EX7 idd meer als over het parcours 'rammen'. Hard werken om hard te gaan.
Nu voelt alsof het allemaal vloeiender gaat, makkelijker, minder hard werken iig. PR's waren op de technische stukjes.
Benieuwd wat er gaat gebeuren als ik ook met deze ga 'rammen' :D
Andere geo?
Plaats reactie