Canyon Spectral 29 CF9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

Na 8 weken wachten is dan eindelijk de nieuwe fiets binnengekomen, de Canyon Spectral 29 CF9
Ik blij :D

Afbeelding

Inmiddels is de gehele spectral 29 range uitverkocht dus ik was mooi op tijd.
De maattabel kan een dingetje zijn als je net op de grens van medium en large zit.
Ik ben 1,82 (met schoenen) met een bbl van 87 wat volgens de tabel nog een medium zou moeten zijn maar dat is te klein en heb dus een Large besteld (ik kon even proberen bij een kennis).
Er staan wat verhalen op internet van mensen die hier ook mee te maken kregen en de maattabel van de Strive beter vonden kloppen.
Ligt ook een beetje aan je zitpositie voorkeur en je rijstijl.
Als je in die lichaamslengte range valt en je hebt de kans om te proberen kan dat een aanrader zijn.

Paar kleine dingetjes aan de fiets toegevoegd cq verandert:
- Wat minder heftige banden eronder, de vittoria Barzo en Mezcal ipv de Maxxis DHF en de Dissector.
Meer dan voldoende voor fietsen in NL
Gelijk ook alles tubeless gemaakt (fietsen bij Canyon vandaan zijn niet tubeless en er zitten ook geen ventielen bij)
- Mudguard in de voorvork en achtervork.
- Shimano Saint pedalen erin
- Stuur ingekort naar 750mm

In Schoorl en de Geestmerambacht aan de fiets setup gewerkt.
Moet wel wennen aan het formaat van de fiets (maatje L) maar ben zeer tevreden over het geheel.
Vooral met een beetje snelheid door het GMA is wel een dingetje met deze fiets :tong
Laatst gewijzigd door Duuk op do 22 juli 2021, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Mooie fiets maar qua maatvoering denk ik er toch anders over, ik heb een spectral 29 cf 7 in medium en dat is voor mijn 1.80m en 83cm bbl perfect.

Zeker op gma zou ik echt niet groter willen met al die krappe bochtjes. De spectral 27.5 kan je met onze lengte zeker beter in large nemen maar bij de 29er lijken de maten die canyon adviseert te kloppen mits je een beetje normale verhoudingen hebt.
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

frank82 schreef: di 20 juli 2021, 23:33 Mooie fiets maar qua maatvoering denk ik er toch anders over, ik heb een spectral 29 cf 7 in medium en dat is voor mijn 1.80m en 83cm bbl perfect.

Zeker op gma zou ik echt niet groter willen met al die krappe bochtjes. De spectral 27.5 kan je met onze lengte zeker beter in large nemen maar bij de 29er lijken de maten die canyon adviseert te kloppen mits je een beetje normale verhoudingen hebt.
Die kan ik begrijpen, ik zal mijn verhaaltje aanpassen om het maat verhaal minder stellig te maken :-q
Ik heb ook eerst een medium van een kennis geprobeerd maar kreeg de neiging om het zadel helemaal naar achteren te zetten en het stuur naar voren te draaien.
Ik ben dan 1,82 met 87 bbl, misschien dat dat net het verschil uitmaakt.
Zadel netjes in het midden en stuur ook niet helemaal verdraaid.
Ik rij ook niet zo breed qua stuur, dan zit je ook wat meer rechtop
Op internet las ik meer dat mensen die net op de grens van medium en large zitten de medium te klein vonden en de maattabel van de Strive beter vonden kloppen.
Daarom ook eerst even geprobeerd om het zeker te weten
Bij mij klopte dat verhaal ook.

Ik denk dat er wel meer 29'ers wat lastig zijn in het GMA, maar die Spectral 29 is wel een behoorlijk lange fiets.
GMA is ook niet echt een parcours wat niet helemaal bij mijn rijstijl past :wink:

Ps. die CF7 is ook een mooie fiets, ook nog over getwijfeld maar zag wat dingen die ik al weer snel zou gaan vervangen.
Dus toch voor de CF9 gegaan, was ik gelijk helemaal klaar.
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Ah ja, bbl van 87 scheelt nogal, als je dan ook nog lange armen hebt snap ik de large helemaal.
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

Een wat minder breed stuur scheelt ook behoorlijk in je reach, wordt nog wel eens onderschat :wink:
(m'n spanwijdte is met 1,83 wel wat aan de lange kant maar niet overdreven veel)
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
Plaats reactie