Nog een stoic 2!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Toch de Aion erin gehangen, goed bezig. Nu de stickers nog en dan opzoek naar een nieuwe vork voor de Stoic ;-P

Clinic was leuk, mooie stappen gemaakt :-q
I_do schreef: ma 20 december 2021, 08:46 Zo weer eens een update. De stickers zitten er nog steeds niet op, omdat de fiets steeds vies is, en ik liever ga fietsen dan poetsen en stickeren..
Inmiddels 1000 km verder, een dropper gekocht, en een high-rise bar.
Hiermee komt de fiets een stuk beter tot zijn recht! Ook weer een clinic gevolg bij mtb Flow. Vorig jaar ook gedaan op mijn Cube stereo 120. Toen kon ik niet zo goed mee met de groep bij springen, terwijl ik dit jaar na zelf veel oefenen prima mee kon! Dus dat was een mooi moment om de progressie te zien.
Sinds gisteren zit er ook (tijdelijk) een suntour Aion in. Die heb ik even uit mijn Cube geroofd, die staat toch in winteropslag. De originele vork uit de stoic kan dan naar Canyon terug, want daar is wat mis met de rebound (in alle settings veel te traag). Hiervoor moest ook wel de Veerweg aangepast. Met deze vork belachelijk makkelijk. Maar ik vond het toch spannend thuis op de keukentafel de vork uit elkaar te trekken. G elukkig lijkt alles nu weer te werken :lol:
Nu met de Aion alleen op hv/lv gereden, daar merkte ik al wel dat het een stuk comfortabeler is. De vork is veel gevoeliger dan de xcm die er in zat. Benieuwd hoe hij het over de remknippen op Amerongen doet, toch het meest uitdagende voor je vering hier in de buurt :p.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

De Aion is sowieso een verbetering, maar die heb ik straks ook nodig in mijn Cube voor de transalp die ik net heb geboekt :-q. Dus inderdaad op zoek naar een ander vork voor de Stoic. Of iets anders voor de cube, is ook prima. Kan ik alles tussen 120-140 gebruiken.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dat zijn de juiste uitgangspunten :-q
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Ik had exact hetzelfde met die rebound op de XCR vork... Had alleen het idee dat dat gewoon de vork was, maar dat is dus een issue met dat ding? Maakt niet uit in welke stand ik hem zette, hij deed het gewoon niet lekker. Er zatten ook geen "klikjes" of iets dergelijks in die rebound knop en je kon hem gewoon helemaal los draaien...

Maar fijn om te horen dat de Aion bevalt :D Ben benieuwd wat er uiteindelijk in komt :)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

C1Rob schreef: ma 20 december 2021, 21:44 Ik had exact hetzelfde met die rebound op de XCR vork... Had alleen het idee dat dat gewoon de vork was, maar dat is dus een issue met dat ding? Maakt niet uit in welke stand ik hem zette, hij deed het gewoon niet lekker. Er zatten ook geen "klikjes" of iets dergelijks in die rebound knop en je kon hem gewoon helemaal los draaien...

Maar fijn om te horen dat de Aion bevalt :D Ben benieuwd wat er uiteindelijk in komt :)
Ik heb Canyon gecontacteerd en die beweerden dat dit geen bekend probleem was. Bij mij was hij wel echt in alle standjes veel te traag. Er was wel iets verschil tussen helemaal open en helemaal dicht.
Het kan natuurlijk ook zijn dat veel mensen er of niet over nadenken of door lage verwachtingen over deze vork er een dvo in zetten of zo :wink:
Maar reken in deze fiets niet op iets exotisch! Ik wacht geduldig op een fatsoenlijke vork voor een goede prijs. Ik wil er ook nog een chique fully bij dus moet budget niet hier verbranden
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Balen. Net een rondje Amerongen gedaan met de Aion. Die is zoveel beter dan die XCR die er in zit dat die laatste na inspectie door Suntour direct de verkoop in kan. Daar kan ik niet meer mee fietsen :roll: :lol:
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

I_do schreef: di 21 december 2021, 15:16 Balen. Net een rondje Amerongen gedaan met de Aion. Die is zoveel beter dan die XCR die er in zit dat die laatste na inspectie door Suntour direct de verkoop in kan. Daar kan ik niet meer mee fietsen :roll: :lol:
I_do schreef: di 21 december 2021, 08:09 Het kan natuurlijk ook zijn dat veel mensen er of niet over nadenken of door lage verwachtingen over deze vork er een dvo in zetten of zo :wink:
:P haha

Tjah dat gevoel had ik ook het moment dat ik opstapte na de DVO gemonteerd te hebben.... Wat een verschil.

Naja hopen dat je wat moois kan vinden :) ik zou bikemarkt goed in de gaten houden. Mijn DVO was via daar echt niet zo duur als mensen misschien denken dat hij was :wink:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

C1Rob schreef: di 21 december 2021, 15:25
I_do schreef: di 21 december 2021, 15:16 Balen. Net een rondje Amerongen gedaan met de Aion. Die is zoveel beter dan die XCR die er in zit dat die laatste na inspectie door Suntour direct de verkoop in kan. Daar kan ik niet meer mee fietsen :roll: :lol:
I_do schreef: di 21 december 2021, 08:09 Het kan natuurlijk ook zijn dat veel mensen er of niet over nadenken of door lage verwachtingen over deze vork er een dvo in zetten of zo :wink:
:P haha

Tjah dat gevoel had ik ook het moment dat ik opstapte na de DVO gemonteerd te hebben.... Wat een verschil.

Naja hopen dat je wat moois kan vinden :) ik zou bikemarkt goed in de gaten houden. Mijn DVO was via daar echt niet zo duur als mensen misschien denken dat hij was :wink:
Ik heb die bikemarkt tip vaker gehad ja, misschien eens iets meer werk van maken nu... Ik had deze Aion dus in eerste instantie in een cube waar hij een 32mm manitou verving. Die waren qua vering en demping heel vergelijkbaar. Alleen is de Aion dan denk ik wat gevoeliger op kleine oneffenheden en vooral veel stijver.

Nu was het verschil echt enorm met de XCR, echt niet in de buurt van de werking qua demping en vering en kleine oneffenheden. Waar ik inmiddels gewend was te rammelen ga je hier zonder verstoring door. Ik heb ook het idee dat hij nog iets soepeler aanspreekt op 140mm tov 120mm veerweg, die heb ik pas aangepast (ook wel spannend om je vork uit elkaar te trekken). Alleen heb ik er te lang niet op gereden om een direct vergelijk te kunnen maken.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

@klaast, lees je mee :-q
I_do schreef: di 21 december 2021, 16:26 Ik heb ook het idee dat hij nog iets soepeler aanspreekt op 140mm tov 120mm veerweg, die heb ik pas aangepast
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dutch schreef: di 21 december 2021, 21:19 @klaast, lees je mee :-q
I_do schreef: di 21 december 2021, 16:26 Ik heb ook het idee dat hij nog iets soepeler aanspreekt op 140mm tov 120mm veerweg, die heb ik pas aangepast
Als Klaas naar de heuvelrug wil komen mag hij er best op fietsen als hij lang genoeg is. Maar dat aanbod had hij geloof ik van anderen ook al.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Dutch schreef: di 21 december 2021, 21:19 @klaast, lees je mee :-q
Dat taggen werkt hier voor geen meter, maar gelukkig lees ik mee :lol:
I_do schreef: di 21 december 2021, 21:38
Dutch schreef: di 21 december 2021, 21:19 @klaast, lees je mee :-q

Als Klaas naar de heuvelrug wil komen mag hij er best op fietsen als hij lang genoeg is. Maar dat aanbod had hij geloof ik van anderen ook al.
UHR is dichtbij, dus dat is het probleem niet. De Stoic is me gevoelsmatig teveel AM gericht, maar een keer proberen is natuurlijk altijd leuk. Welke maat Stoic heb je?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

klaast schreef: di 21 december 2021, 23:54
Dutch schreef: di 21 december 2021, 21:19 @klaast, lees je mee :-q
Dat taggen werkt hier voor geen meter, maar gelukkig lees ik mee :lol:
I_do schreef: di 21 december 2021, 21:38

Als Klaas naar de heuvelrug wil komen mag hij er best op fietsen als hij lang genoeg is. Maar dat aanbod had hij geloof ik van anderen ook al.
UHR is dichtbij, dus dat is het probleem niet. De Stoic is me gevoelsmatig teveel AM gericht, maar een keer proberen is natuurlijk altijd leuk. Welke maat Stoic heb je?
Ik heb een XL. Ik heb persoonlijk ook het idee dat het "te veel" me nooit in de weg zit. Ik heb er ook al prś mee gereden op de krapste stukjes zeist die al stonden vanaf 2012 op een fiets die iets van 9 cm korter was. Ook hele korte bochtjes in klimmetjes (zoals in zuid limburg) gaan veel beter dan op mijn cube omdat je meer tussen de wielen zit, lager en met een steilere zitbuis en langere achtervork. De fiets is, met mij erop, gewoon heel mooi in balans tov meer "ouderwetse" XC geo.
Maar als je veel kleiner bent valt alles ook weer anders uit. Voor mij was het echt het idee op een beter passende fiets te stappen. Hij is trouwens ook wel lomp zwaar.
Kortom, hij gaat echt shinen als het wat moeilijker wordt (en dan heb ik de vork nog niet eens in zwaarder terrein geprobeerd) maar als dat niet zo is rolt hij ook prima.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

en ook nog maar fotos van de fiets zoals hij er van de zomer uit zag:
Afbeelding
Afbeelding
en gisteren in een winter wonderland op Amerongen tegen dezelfde boom
Afbeelding
Afbeelding

edit: kan iemand mij nog 1 keer uitleggen waarom het nu alsnog net verkeerd gaat met deze foto's?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

I_do schreef: wo 22 december 2021, 08:46 en ook nog maar fotos van de fiets zoals hij er van de zomer uit zag:
Afbeelding
Afbeelding
en gisteren in een winter wonderland op Amerongen tegen dezelfde boom
Afbeelding
Afbeelding

edit: kan iemand mij nog 1 keer uitleggen waarom het nu alsnog net verkeerd gaat met deze foto's?
Je plaatst de link naar de pagina van de foto in de img tags. Je moet rechtsklikken op de afbeelding en dan "adres van afbeelding kopiëren" kiezen. Die link plak je vervolgens tussen de img tags.
Voor je eerste foto dus niet

Code: Selecteer alles

https://www.pinkbike.com/photo/21055308/
maar wel

Code: Selecteer alles

https://ep1.pinkbike.org/p5pb21055308/p5pb21055308.jpg
Dat maakt dan
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: wo 22 december 2021, 09:04
I_do schreef: wo 22 december 2021, 08:46 en ook nog maar fotos van de fiets zoals hij er van de zomer uit zag:
Afbeelding
Afbeelding
en gisteren in een winter wonderland op Amerongen tegen dezelfde boom
Afbeelding
Afbeelding

edit: kan iemand mij nog 1 keer uitleggen waarom het nu alsnog net verkeerd gaat met deze foto's?
Je plaatst de link naar de pagina van de foto in de img tags. Je moet rechtsklikken op de afbeelding en dan "adres van afbeelding kopiëren" kiezen. Die link plak je vervolgens tussen de img tags.
Voor je eerste foto dus niet

Code: Selecteer alles

https://www.pinkbike.com/photo/21055308/
maar wel

Code: Selecteer alles

https://ep1.pinkbike.org/p5pb21055308/p5pb21055308.jpg
Dat maakt dan
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Thanks! Als ik het nog een keer vraag mag ik gepekt en geveerd worden :lol: .

Ik ben trouwens ook wel blij met de looks van deze vork in deze fiets, ga alleen de logo's nog eens verwijderen met aceton. En de spacertoren is geen porum, maar de headtube van de cube is veel langer en daar moet hij ook weer in terug kunnen...
Plaats reactie